Anonym bruker Skrevet 14. juli #26 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ettersom dere kom til en lege som mente noe annet nå, høres det mer ut som dere kom til feil lege i utgangspunktet. Kanskje et annet legesenter/sykehus der dere var kunne hjulpet bedre. Det er vel få forsikringer som dekker at man flyr hjem til Norge for behandling fordi man ikke synes behandlingen i utlandet er tilstrekkelig. Dette er noe man må ta i betraktning når man velger feriedestinasjon. Noen vi kjenner har kronisk sykdom i familien og kan risikere å trenge legehjelp i ferien. Da er det enkelte plasser de ikke reiser til fordi de ikke vil kunne tilby god/forsvarlig behandling. Anonymkode: d459c...9df Forøvrig står det i vilkårene at man kan få dekker hjemreise ved alvorlig skade. Det er definisjonen alvorlig jeg og forsikringa er uenige om. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #27 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Her er det ingen overbehandling. Kirurgen vi kom til nå, mente han burde vært lagt i narkose ved sårstell fordi det er så smertefullt. Har så vidt fått en Paracet liksom. Blir så sint og fortvilet. Betaler forsikring hver måned, aldri brukt forsikring til noe som helst, og dette er takken. Men nå blir det ikke mer behandling før vi er i Norge. Anonymkode: 75d55...da4 Hvorfor sørger du ikke for at han får hjelp? Blir sjokkert jeg... Anonymkode: e7bf4...826
Anonym bruker Skrevet 14. juli #28 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor sørger du ikke for at han får hjelp? Blir sjokkert jeg... Anonymkode: e7bf4...826 Hva f**n vil du jeg skal gjøre? Har ringt alt jeg kan og mast oss inn til en kirurg. Akkurat nå kan jeg ikke gjøre mer. Jeg har ikke 30.000 til hjemreise, og nå reiser vi uansett i morgen. Altså dra et visst sted med den typen kommentarer. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #29 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Hva f**n vil du jeg skal gjøre? Har ringt alt jeg kan og mast oss inn til en kirurg. Akkurat nå kan jeg ikke gjøre mer. Jeg har ikke 30.000 til hjemreise, og nå reiser vi uansett i morgen. Altså dra et visst sted med den typen kommentarer. Anonymkode: 75d55...da4 Du sa du ikke ville gi ham mer hjelp før dere var hjemme, og det virker som du avslo behandling du ble tilbudt. Man får ikke billett hjem for behandling, forsikring dekker behandling der. Anonymkode: e7bf4...826
Anonym bruker Skrevet 14. juli #30 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du sa du ikke ville gi ham mer hjelp før dere var hjemme, og det virker som du avslo behandling du ble tilbudt. Man får ikke billett hjem for behandling, forsikring dekker behandling der. Anonymkode: e7bf4...826 Nei, jeg sa «nå blir det ikke mer behandling før vi er hjemme». Det er fordi det ikke er mer å få her. Jeg er ikke idiot, jeg har stått på det jeg kunne for å få behandling her. Poenget er bare at jeg mener siden var alvorlig og at behandlingen var for dårlig, ergo burde vi fått reise hjem da dette skjedde. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #31 Skrevet 14. juli Å forvente dekket hjemreise fremfor adekvat behandling lokalt, er helt urimelig ved en slik skade. Om dere fikk dårlig medisinsk behandling i utgangspunktet, burde selvsagt forsikringsselskapet vært behjelpelige med å få dere til anbefalt sykehus. Det bruker de å være. At utenlandske sykehus generelt medfører forhøyet risiko for MRSA, er selvsagt ikke grunnlag for at behandling bør gis i Norge. Anonymkode: 9d469...f1d
Optatium Skrevet 14. juli #32 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Å forvente dekket hjemreise fremfor adekvat behandling lokalt, er helt urimelig ved en slik skade. Om dere fikk dårlig medisinsk behandling i utgangspunktet, burde selvsagt forsikringsselskapet vært behjelpelige med å få dere til anbefalt sykehus. Det bruker de å være. At utenlandske sykehus generelt medfører forhøyet risiko for MRSA, er selvsagt ikke grunnlag for at behandling bør gis i Norge. Anonymkode: 9d469...f1d Du har åpenbart ikke så god leseforståelse. Jeg har skrevet hele veien at vi knapt har fått behandling og det vi har fått har vi fått fordi jeg har kjeftet og mast. MRsA var en litt sleivete kommentar, greit nok, men det frister lite å taue med et barn uten hud under foten, det er rimelig stor infeksjonsfare. Jeg bærer han rundt, ingen hjelpemidler å få. Vet ikke helt om du ikke fikk med deg fortvilelsen her, eller om det er lenge siden du har hatt små barn, eller om du ikke klarer å se for deg hva en syrebrannskade er og medfører, men empatisk fremstår du ikke. Jeg forventet tidlig hjemreise fordi behandlingen er veldig langt unna norsk standard eller i nærheten av adekvat.
Anonym bruker Skrevet 14. juli #33 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Du sa du ikke ville gi ham mer hjelp før dere var hjemme, og det virker som du avslo behandling du ble tilbudt. Man får ikke billett hjem for behandling, forsikring dekker behandling der. Anonymkode: e7bf4...826 Det er feil, det kommer an på situasjonen, alvorlighetsgraden og alder. Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 14. juli #34 Skrevet 14. juli Optatium skrev (1 time siden): Du har åpenbart ikke så god leseforståelse. Jeg har skrevet hele veien at vi knapt har fått behandling og det vi har fått har vi fått fordi jeg har kjeftet og mast. MRsA var en litt sleivete kommentar, greit nok, men det frister lite å taue med et barn uten hud under foten, det er rimelig stor infeksjonsfare. Jeg bærer han rundt, ingen hjelpemidler å få. Vet ikke helt om du ikke fikk med deg fortvilelsen her, eller om det er lenge siden du har hatt små barn, eller om du ikke klarer å se for deg hva en syrebrannskade er og medfører, men empatisk fremstår du ikke. Jeg forventet tidlig hjemreise fordi behandlingen er veldig langt unna norsk standard eller i nærheten av adekvat. De er sikkert vrange siden et var snakk om et par dager og ikke en uke eller to, og drøyde det for å slippe nye flybilletter .. Be fastlegen om å skrive en kort legeerklæring om at skaden var alvorlig, og send den til forsikringsselskapet. God bedring til gutten ❤️ Anonymkode: f86bb...a43
Optatium Skrevet 14. juli #35 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De er sikkert vrange siden et var snakk om et par dager og ikke en uke eller to, og drøyde det for å slippe nye flybilletter .. Be fastlegen om å skrive en kort legeerklæring om at skaden var alvorlig, og send den til forsikringsselskapet. God bedring til gutten ❤️ Anonymkode: f86bb...a43 Ja, det skjønte jeg til slutt. Kjipt for dem å punge ut 30.000 for nye billetter når vi skulle hjem om fire dager. Jeg skal gjøre det med legeerklæringen, og får han kontrakturer eller infeksjon pga dette, da tror jeg det blir helvete🙈 Takk!! Ble så forbannet at jeg glemte anonymknapoen i stad..😅🙈
Anonym bruker Skrevet 14. juli #36 Skrevet 14. juli Optatium skrev (1 time siden): Du har åpenbart ikke så god leseforståelse. Jeg har skrevet hele veien at vi knapt har fått behandling og det vi har fått har vi fått fordi jeg har kjeftet og mast. MRsA var en litt sleivete kommentar, greit nok, men det frister lite å taue med et barn uten hud under foten, det er rimelig stor infeksjonsfare. Jeg bærer han rundt, ingen hjelpemidler å få. Vet ikke helt om du ikke fikk med deg fortvilelsen her, eller om det er lenge siden du har hatt små barn, eller om du ikke klarer å se for deg hva en syrebrannskade er og medfører, men empatisk fremstår du ikke. Jeg forventet tidlig hjemreise fordi behandlingen er veldig langt unna norsk standard eller i nærheten av adekvat. Du kan få god hjelp ved å ringe nødnummeret . Det gjorde vi i fjor når vår gutt ble akutt syk. Vi prøvde forsikringen først , men de kunne ikke gjøre mye akutt. Helsetrygdekort og pass så gikk alt som en lek på lokalt sykehus. Vi byttet forsikringsselskap på dagen til et som dekker sånt mye bedre. Ved andre anledninger har vi ringt lege hjemme i Norge eller fått hjelp av lokalt helsevesen. Hvilket land er du i? Anonymkode: affb6...3be
Anonym bruker Skrevet 14. juli #37 Skrevet 14. juli Optatium skrev (2 timer siden): Du har åpenbart ikke så god leseforståelse. Jeg har skrevet hele veien at vi knapt har fått behandling og det vi har fått har vi fått fordi jeg har kjeftet og mast. MRsA var en litt sleivete kommentar, greit nok, men det frister lite å taue med et barn uten hud under foten, det er rimelig stor infeksjonsfare. Jeg bærer han rundt, ingen hjelpemidler å få. Vet ikke helt om du ikke fikk med deg fortvilelsen her, eller om det er lenge siden du har hatt små barn, eller om du ikke klarer å se for deg hva en syrebrannskade er og medfører, men empatisk fremstår du ikke. Jeg forventet tidlig hjemreise fordi behandlingen er veldig langt unna norsk standard eller i nærheten av adekvat. Du har et alvorlig skadet barn men det frister lite å dra på sykehus mer ham. Altså, det erjo sånt du faktisk må greie å tåle mår du skal ta deg av et barn. Di tenker å ikke gi ham behandling er bedre? All sympati til gutten... Anonymkode: e7bf4...826
Anonym bruker Skrevet 14. juli #38 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (15 timer siden): Gjensidige Anonymkode: e7bf4...826 Vi har gode erfaringer med Gjensidige. Videotime med lege, resept, fikk dekt alle utgifter og fikk erstatning for tapte feriedager for mor og far. Anonymkode: e0c54...9b9
Anonym bruker Skrevet 14. juli #39 Skrevet 14. juli Optatium skrev (3 timer siden): Du har åpenbart ikke så god leseforståelse. Jeg har skrevet hele veien at vi knapt har fått behandling og det vi har fått har vi fått fordi jeg har kjeftet og mast. MRsA var en litt sleivete kommentar, greit nok, men det frister lite å taue med et barn uten hud under foten, det er rimelig stor infeksjonsfare. Jeg bærer han rundt, ingen hjelpemidler å få. Vet ikke helt om du ikke fikk med deg fortvilelsen her, eller om det er lenge siden du har hatt små barn, eller om du ikke klarer å se for deg hva en syrebrannskade er og medfører, men empatisk fremstår du ikke. Jeg forventet tidlig hjemreise fordi behandlingen er veldig langt unna norsk standard eller i nærheten av adekvat. Tja. Inntrykket mitt her er at du kjefter på folk som gir deg helt greie svar, uttrykker deg veldig rotete og kommer med ny informasjon langsmed. Det er ekstremt få steder i verden man ikke kan få bra helsehjelp. Det er selvfølgelig uheldig om forsikringsselskapet ikke har hjulpet dere å få som hjelp. Gjensidige bruker SOS International, det er direkte rart om de ikke har hjulpet adekvat. Fokuset på å ville ha hjemreise kan muligens ha kommet i veien for god hjelp der dere er, om du har uttrykt deg like hissig i kommunikasjonen med selskapet som her. Anonymkode: 9d469...f1d
Anonym bruker Skrevet 14. juli #40 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Tja. Inntrykket mitt her er at du kjefter på folk som gir deg helt greie svar, uttrykker deg veldig rotete og kommer med ny informasjon langsmed. Det er ekstremt få steder i verden man ikke kan få bra helsehjelp. Det er selvfølgelig uheldig om forsikringsselskapet ikke har hjulpet dere å få som hjelp. Gjensidige bruker SOS International, det er direkte rart om de ikke har hjulpet adekvat. Fokuset på å ville ha hjemreise kan muligens ha kommet i veien for god hjelp der dere er, om du har uttrykt deg like hissig i kommunikasjonen med selskapet som her. Anonymkode: 9d469...f1d Hissig i kommunikasjon med selskapet? Altså, forsikringsselskapet som selger reiseforsikring som folk benytter seg av i en akutt, stressende situasjon langt vekk hjemmefra? Å være stresset og hissig i kommunikasjon med selskapet når en mor står i en helsesituasjon med et lite barn inngår faktisk i en tjeneste de kaller «reiseforsikring» Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 14. juli #41 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Tja. Inntrykket mitt her er at du kjefter på folk som gir deg helt greie svar, uttrykker deg veldig rotete og kommer med ny informasjon langsmed. Det er ekstremt få steder i verden man ikke kan få bra helsehjelp. Det er selvfølgelig uheldig om forsikringsselskapet ikke har hjulpet dere å få som hjelp. Gjensidige bruker SOS International, det er direkte rart om de ikke har hjulpet adekvat. Fokuset på å ville ha hjemreise kan muligens ha kommet i veien for god hjelp der dere er, om du har uttrykt deg like hissig i kommunikasjonen med selskapet som her. Anonymkode: 9d469...f1d Kommer med ny informasjon langsmed? Du er klar over at dette er et forum, ikke en politistasjon eller en rettssal 🤦♀️ Anonymkode: f86bb...a43
Optatium Skrevet 14. juli #42 Skrevet 14. juli Takk til dere som forstår. Jeg har helt klart vært rotete i min kommunikasjon, jeg har vært utrolig fortvilet. 1. jeg har tatt imot all hjelp jeg har fått 2. jeg har mast meg til den hjelpen jeg har fått 3. jeg har ringt legevakt, fastlege og medisinsk rådgivningstjeneste i Norge 4. jeg har kritisert forsikringen for ikke å bistå med helsehjelp, hjelpemidler (som krykker som de lovte på lørdag) og for å gjøre en i mine øyne feil vurdering av alvorligheten At noen sure damer ikke vil forstå eller har et agg til meg bryr jeg meg ikke om. Jeg har gjort alt i min makt for sønnen min, men som brannskadeoffer fra 80-tallet uten adekvat behandling og med påfølgende kontrakturer og titalls operasjoner blir jeg nødvendigvis ganske frustrert over at et norsk forsikringsselskap sitter og vurderer dette til greit nok. Vi er i et land der helsevesenet er nokså så som så, hadde ikke reist hit om vi hadde kjente sykdommer. Som sagt, en veldig merkelig ulykke jeg aldri hadde kunnet forutse. Kommer til å ta kampen videre med forsikringsselskapet, ikke med sure damer på et nettforum. Takk til alle med gode råd og forståelse!
Anonym bruker Skrevet 17. juli #43 Skrevet 17. juli Hei, hvordan går det med sønnen din og skaden? Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 17. juli #44 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (På 14.7.2025 den 1.14): Gjensidige Anonymkode: e7bf4...826 Har bare god erfaring med gjensidige. Vi var på ferie i Paris i fjor og mistet flyet pga en ulykke på veien til flyplassen. Vi bestilte nye billetter og fikk tilbake alt fra forsikring dagen etter. Trengte ikke noe dokumentasjon på hvorfor vi mistet flyet Anonymkode: f4a82...582
To+ 1 i magen Skrevet 17. juli #45 Skrevet 17. juli Anonym bruker skrev (På 13.7.2025 den 21.15): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Forstår noen mener du er mer opptatt av å reise hjem etter denne kommentaren. ref: Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen…
Optatium Skrevet 17. juli #46 Skrevet 17. juli To+ 1 i magen skrev (2 timer siden): Forstår noen mener du er mer opptatt av å reise hjem etter denne kommentaren. ref: Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen… Jeg er veldig redd for MRSA, jeg mener fortsatt at det hadde vært best å få reise hjem. Nå har vi tilbrakt to døgn i smitteisolat på sykehus i Norge for å begrense og behandle skaden. Oddsen er dårligere enn om vi hadde fått komme hjem med en gang. Dessverre. Derfor var jeg opptatt av å få komme hjem. Jeg har førstehåndserfaring med senskadene av dårlig behandlet brannskade, og ønsket bedre for mitt barn.
Himmel og hav Skrevet 17. juli #47 Skrevet 17. juli Håper det går bra med sønnen din og at dere får god behandling og hjelp nå. Veldig dumt at man må krangle seg til hjelp når man brått befinner seg i en situasjon der man trenger reiseforsikringa man har betalt for.
Anonym bruker Skrevet 17. juli #48 Skrevet 17. juli Du kan kontakte dr dropin via forsikringsselskapet ditt og barna dine sitt døgnet rundt og få en videokonsultasjon. Vis legen foten og si hva som har skjedd. De kan skrive en attest på at dere må reise hjem til Norge for å få behandling. Du kan også si at legen der nede ba dere styre med brannskade selv. Forsikringen din må finne et sykehus som er forsvarlig for dere der nede om dere velger å bli. Eller de må godta legeattest fra Norge. Hvilke land er du i? Anonymkode: cfc2b...808
Anonym bruker Skrevet 17. juli #49 Skrevet 17. juli Optatium skrev (7 timer siden): Jeg er veldig redd for MRSA, jeg mener fortsatt at det hadde vært best å få reise hjem. Nå har vi tilbrakt to døgn i smitteisolat på sykehus i Norge for å begrense og behandle skaden. Oddsen er dårligere enn om vi hadde fått komme hjem med en gang. Dessverre. Derfor var jeg opptatt av å få komme hjem. Jeg har førstehåndserfaring med senskadene av dårlig behandlet brannskade, og ønsket bedre for mitt barn. Godt å høre at du er på norsk jord og får hjelp på et norsk sykehus. Håper de får kontroll på skaden og at han raskt blir bedre. Skjønner godt du vil hjem til norsk standard når det gjelder medisinsk hjelp, enn å styre med slike ting i utlandet der de både er dårlig språklig og dårlig helsehjelp. Til dere som har det så vondt med dere selv at dere ikke vet hvordan få det ut.. oppsøk terapi!! Forum er ikke et sted for å få ut agressjon og sinne på til folk som ligger nede og ber om råd. Skjerp dere! Det er snart ikke en tråd her inne uten at dere sniker dere inn og skriker til hverandre, eller forsøker å provosere og hetse ts. Ts stilte spm om forsikringsselskap men brukere er inne skal leke leger og ha all informasjon og skal diskutere skaden. Jeg blir helt matt. Oppfordrer alle til å ignorere disse trollene. Ikke mat de Anonymkode: cfc2b...808
Admin Skrevet 18. juli #50 Skrevet 18. juli Tråden er ryddet for brukerangrep og spekulasjoner. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå