Anonym bruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Er det noen der ute som har fått dekket tidlig hjemreise fra ferie pga skade? Og i så fall, hva skjedde? Vi står midt i noe nå, men får ikke dekket hjemreise tidligere, bare lurer på hva andres erfaringer er.. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Aldri hørt om noen som har fått dekket tidlig hjemreise om det ikke har vært snakk om syketransport. Det er vanlig å få dekket lege og sykehusbehandling, vet ikke hva som må til for å få dekket tidlig hjemreise. Kjenner folk som har endt på hotellrommet siste del av oppholdet, men de har måttet vente til planlagte flight... Anonymkode: 7348e...5b8
Anonym bruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Jeg dro en dag tidligere i fjor, fikk feber og det var helt uaktuelt å dra innom lege og evt.være igjen i en uke eller to bare for å bli frisk. Forsikringen ville at jeg skulle til lege selv om det hadde vært dyrere for dem. Jeg fikk tilbake 50% av tapt opphold/hotell og full refusjon for ombooking av flybilletten. Men jeg hadde ikke regnet med sånn erstatning som standard - det var raust. Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Jeg hadde dratt på egen regning hvis det hadde vært min sønn. Få fastlegen, eller en Volvat lege, til å skrive en eller annen erklæring om den forbrenningen og «sykemelding» for han når dere er hjemme. Hvis dere reiste sammen og han er mindreårig, så må forsikringen egentlig dekke alt dere taper pga den skaden, reise og opphold. Når det er sagt, har både jeg og flere i min omgangskrets opplevd helt sykt strenge og noen ganger frekke saksbehandlere i ulike forsikringsselskap og for ulike typer skader … mange fikk det de hadde krav på, men kun etter å ha «kranglet» og stått på 🤯 Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Bestemor ble sendt hjem 3 uker før tida da de fant en svulst. Alt ble dekt Anonymkode: 9df4e...a86
Anonym bruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde dratt på egen regning hvis det hadde vært min sønn. Få fastlegen, eller en Volvat lege, til å skrive en eller annen erklæring om den forbrenningen og «sykemelding» for han når dere er hjemme. Hvis dere reiste sammen og han er mindreårig, så må forsikringen egentlig dekke alt dere taper pga den skaden, reise og opphold. Når det er sagt, har både jeg og flere i min omgangskrets opplevd helt sykt strenge og noen ganger frekke saksbehandlere i ulike forsikringsselskap og for ulike typer skader … mange fikk det de hadde krav på, men kun etter å ha «kranglet» og stått på 🤯 Anonymkode: f86bb...a43 Billetter hjem var 30.000kr, det har jeg rett og slett ikke.. ellers hadde jeg dratt på flekken! Jeg skal prøve å få igjen litt for turen i alle fall, føler den ble rimelig amputert. Har sittet på rommet i to dager allerede, har et barn til med som også må være her. Rimelig stusselig. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg dro en dag tidligere i fjor, fikk feber og det var helt uaktuelt å dra innom lege og evt.være igjen i en uke eller to bare for å bli frisk. Forsikringen ville at jeg skulle til lege selv om det hadde vært dyrere for dem. Jeg fikk tilbake 50% av tapt opphold/hotell og full refusjon for ombooking av flybilletten. Men jeg hadde ikke regnet med sånn erstatning som standard - det var raust. Anonymkode: f86bb...a43 Hvilket selskap var dette? Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Viss det er så alvorlig, må jo en lege se på det og starte behandling? Et fly inneholder også mye bakterier/virus. Hvorfor reise på ferie til utlandet, viss en ikke vil til lege når ting skjer. Blir fort utsatt for mye når det gjelder bakterier vi ikke har hjemme. En jeg kjenner, kom hjem med tuberkulose… hadde pratet med de som bodde der.. Anonymkode: d59be...1b0
Anonym bruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hvilket selskap var dette? Anonymkode: 75d55...da4 Tryg eller Gouda..jeg har den gjennom min fagforbund, og de bytter nesten hvert år mellom de to Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Viss det er så alvorlig, må jo en lege se på det og starte behandling? Et fly inneholder også mye bakterier/virus. Hvorfor reise på ferie til utlandet, viss en ikke vil til lege når ting skjer. Blir fort utsatt for mye når det gjelder bakterier vi ikke har hjemme. En jeg kjenner, kom hjem med tuberkulose… hadde pratet med de som bodde der.. Anonymkode: d59be...1b0 Ja, kan være lurt å ha kontakt med lokal lege privat for å bekrefte tilstanden. Da kan ikke forsikringen nekte å refundere opphold i hvert fall. kan sende forsikringen den lege regningen også forresten Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Kan jeg spørre hva syreforbrenningsskade kom av? Har selv gutter og «klippekort» på legevakt med alt mulig, men dette høres nytt ut .. Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Hvis ikke lege har sett på det får dere ikke noe.. vi fikk kun erstatning fra den dagen vi var til lege selv om legen bekreftet at tilstanden hadde vært dager forut. Anonymkode: e7bf4...826
Anonym bruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg syns de virker urimelig strenge. Sønnen min har fått en syreforbrenningsskade på hele høyre foten, er hudløs og svært stor infeksjonsfare. Nå vil de ha oss inn på et sykehus i morgen for å kontrollere skaden, risikere mrsa og hvem vet hva. Fader altså, jeg er forbanna. Trodde alvorlig skade var dette. Anonymkode: 75d55...da4 Masse god bedring til sønnen din ❤️ Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvis ikke lege har sett på det får dere ikke noe.. vi fikk kun erstatning fra den dagen vi var til lege selv om legen bekreftet at tilstanden hadde vært dager forut. Anonymkode: e7bf4...826 Hvilket selskap var det? Helt hårreisende…det nytter ikke å ha reiseforsikring i det hele tatt med så lite dekning 🙄 Anonymkode: f86bb...a43
Anonym bruker Skrevet 13. juli #16 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvilket selskap var det? Helt hårreisende…det nytter ikke å ha reiseforsikring i det hele tatt med så lite dekning 🙄 Anonymkode: f86bb...a43 Gjensidige Anonymkode: e7bf4...826
Anonym bruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (7 timer siden): Kan jeg spørre hva syreforbrenningsskade kom av? Har selv gutter og «klippekort» på legevakt med alt mulig, men dette høres nytt ut .. Anonymkode: f86bb...a43 Det er litt uvisst. Han beskriver selv at han tråkket i sand, en bygningsarbeider kom etterpå og sa det var «bleach». Jeg tipper de har et stoff de skal blande inn, og det kokte foten. Det var en syrebrannskade, ingen flammer involvert, men tilsvarende reaksjon. Anonym bruker skrev (8 timer siden): Viss det er så alvorlig, må jo en lege se på det og starte behandling? Et fly inneholder også mye bakterier/virus. Hvorfor reise på ferie til utlandet, viss en ikke vil til lege når ting skjer. Blir fort utsatt for mye når det gjelder bakterier vi ikke har hjemme. En jeg kjenner, kom hjem med tuberkulose… hadde pratet med de som bodde der.. Anonymkode: d59be...1b0 Klart vi vil til lege. Men vi har allerede vært hos en, og de forstår ikke så mye. Denne typen brannskade ville medført innleggelse i Norge, her sa legen at vi skulle skifte på såret på hotellet. Altså dette krever egentlig steril sårprosedyre.. vi skal selvfølgelig reise. Anonym bruker skrev (7 timer siden): Masse god bedring til sønnen din ❤️ Anonymkode: f86bb...a43 Takk❤️ Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli Få dokumentert skikkelig, for om ferien er ødelagt vil dere kunne få penger igjen senere selv om dere ikke får tidlig hjemreise Senest i fjor sommer vet jeg noen som ble matforgiftet og de fikk penger igjen fordi ferien ble tibringt på do på hotellet og ikke på stranden. Anonymkode: 7348e...5b8
Anonym bruker Skrevet 14. juli #19 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Det er litt uvisst. Han beskriver selv at han tråkket i sand, en bygningsarbeider kom etterpå og sa det var «bleach». Jeg tipper de har et stoff de skal blande inn, og det kokte foten. Det var en syrebrannskade, ingen flammer involvert, men tilsvarende reaksjon. Klart vi vil til lege. Men vi har allerede vært hos en, og de forstår ikke så mye. Denne typen brannskade ville medført innleggelse i Norge, her sa legen at vi skulle skifte på såret på hotellet. Altså dette krever egentlig steril sårprosedyre.. vi skal selvfølgelig reise. Takk❤️ Anonymkode: 75d55...da4 Men de vil jo ha han på sykehus, det hadde virkelig ikke våget å si nei til. Har du vært i kontakt med fastlegen eller annet norsk helsevesen vedr skaden? Stakkars liten, han må da ha store smerter? Når tid er opprinnelig hjemreise? Anonymkode: 5d428...463
Anonym bruker Skrevet 14. juli #20 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Men de vil jo ha han på sykehus, det hadde virkelig ikke våget å si nei til. Har du vært i kontakt med fastlegen eller annet norsk helsevesen vedr skaden? Stakkars liten, han må da ha store smerter? Når tid er opprinnelig hjemreise? Anonymkode: 5d428...463 Jeg sier ikke nei til lege, selvfølgelig ikke. Jeg bare hadde så gjerne villet reise hjem. Har ringt legevakt, medisinsk rådgivningstelefon (gjennom en annen forsikring) og fastlegen i Norge. Alle syns det er alvorlig, ingen kan gjøre noe. Han har store smerter, jeg har kun Paracet å by på. Nå skal vi hjem i morgen heldigvis, men vi kunne spart oss noen dager med smerter og uvisshet om vi hadde fått komme hjem med en gang. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #21 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Men de vil jo ha han på sykehus, det hadde virkelig ikke våget å si nei til. Har du vært i kontakt med fastlegen eller annet norsk helsevesen vedr skaden? Stakkars liten, han må da ha store smerter? Når tid er opprinnelig hjemreise? Anonymkode: 5d428...463 Forøverig er grunnen til at de nå tilbyr sykehus at jeg var ganske forbannet i telefonen. Forsikringen mener egentlig vi har fått god nok behandling. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #22 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Forøverig er grunnen til at de nå tilbyr sykehus at jeg var ganske forbannet i telefonen. Forsikringen mener egentlig vi har fått god nok behandling. Anonymkode: 75d55...da4 Som regel syns jeg at man står i fare for å bli overbehandlet når det er forsikringsselskap inne i bildet, da legger legene gjerne inn litt ekstra. Stakkars liten som både har så vondt og som har fått ødelagt ferien sin💔god bedring til han. Anonymkode: 5d428...463
Anonym bruker Skrevet 14. juli #23 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Som regel syns jeg at man står i fare for å bli overbehandlet når det er forsikringsselskap inne i bildet, da legger legene gjerne inn litt ekstra. Stakkars liten som både har så vondt og som har fått ødelagt ferien sin💔god bedring til han. Anonymkode: 5d428...463 Her er det ingen overbehandling. Kirurgen vi kom til nå, mente han burde vært lagt i narkose ved sårstell fordi det er så smertefullt. Har så vidt fått en Paracet liksom. Blir så sint og fortvilet. Betaler forsikring hver måned, aldri brukt forsikring til noe som helst, og dette er takken. Men nå blir det ikke mer behandling før vi er i Norge. Anonymkode: 75d55...da4
Anonym bruker Skrevet 14. juli #24 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Her er det ingen overbehandling. Kirurgen vi kom til nå, mente han burde vært lagt i narkose ved sårstell fordi det er så smertefullt. Har så vidt fått en Paracet liksom. Blir så sint og fortvilet. Betaler forsikring hver måned, aldri brukt forsikring til noe som helst, og dette er takken. Men nå blir det ikke mer behandling før vi er i Norge. Anonymkode: 75d55...da4 Ettersom dere kom til en lege som mente noe annet nå, høres det mer ut som dere kom til feil lege i utgangspunktet. Kanskje et annet legesenter/sykehus der dere var kunne hjulpet bedre. Det er vel få forsikringer som dekker at man flyr hjem til Norge for behandling fordi man ikke synes behandlingen i utlandet er tilstrekkelig. Dette er noe man må ta i betraktning når man velger feriedestinasjon. Noen vi kjenner har kronisk sykdom i familien og kan risikere å trenge legehjelp i ferien. Da er det enkelte plasser de ikke reiser til fordi de ikke vil kunne tilby god/forsvarlig behandling. Anonymkode: d459c...9df
Anonym bruker Skrevet 14. juli #25 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Ettersom dere kom til en lege som mente noe annet nå, høres det mer ut som dere kom til feil lege i utgangspunktet. Kanskje et annet legesenter/sykehus der dere var kunne hjulpet bedre. Det er vel få forsikringer som dekker at man flyr hjem til Norge for behandling fordi man ikke synes behandlingen i utlandet er tilstrekkelig. Dette er noe man må ta i betraktning når man velger feriedestinasjon. Noen vi kjenner har kronisk sykdom i familien og kan risikere å trenge legehjelp i ferien. Da er det enkelte plasser de ikke reiser til fordi de ikke vil kunne tilby god/forsvarlig behandling. Anonymkode: d459c...9df Selvfølgelig kom vi til noe bedre nå, nå fikk vi komme på et privatsykehus i regi av forsikringen. Det første vi har på var et offentlig sykehus. De gjorde så godt de kunne, men hadde ikke all verden å by på. Hadde vi hatt kroniske sykdommer hadde vi vært nøyere med hvor vi reiste. Å reise på en all inclusive tur i regi av norsk reiseselskap til et 5stjernes hotell føltes trygt for oss som er friske. Det var en bisarr ulykke, aldri opplevd eller hørt om i Norge. Jeg forventet vel at reiseforsikringen hjalp oss mer enn dette. Jeg har måttet mase, grine og kjefte på telefonen for å få noe som helst. Sånn skal det ikke være. Anonymkode: 75d55...da4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå