Anonym bruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Naboen har passet barnebarn i noen dager. Ungen er rundt 5 år. Enkelt forklart, hun er den mest høylytte og sinteste ungen jeg har vært borti i hele mitt liv. Hun skriker sånne høye skingrende hyl som er vondt å høre på. Og hun skriker for alt. Det føles som hun skriker konstant men det er selvsagt ikke slik da. Men hun har terrorisert oss fra tidlig til sent. Vi bor tre hus bortenfor å har blitt vekket hver morgen av langvarig raseri brøl. Deres nærmeste nabo spurte i går om de kunne holde seg innendørs til åtte i det minste. I dag møtte jeg på bestemoren. Barnet var hentet. Hun klagde over lite tolerante naboer og spurte meg om det hadde vært så ille. Jeg valgte å svare ærlig. Siden du spør, jeg hadde ellers ikke sagt noe. Men ingen i vårt hus synes det er trist at hun har blitt hentet. Sagt med et smil da. Jeg følger opp med, jeg vet ikke om det er noen diagnoser her, men er det ikke dét så vil jeg si dere har gjort dere og barnet en bjørnetjeneste. Jeg har aldri vært så direkte noen gang men dette har vært helt hinsides. Se for deg den verste ungen du noen gang har møtt og gang med ti. Jeg trodde ikke en så stor unge hadde det i seg en gang. Nanoen ble skikkelig fornærmet. Og jeg presiserte igjen, du spurte. Jeg kan dessverre ikke lyve om dette, for dette har vært rimelig drøyt å observere. Vi skiltes vel som venner sånn sett, men hun var synlig opprørt. Burde jeg bare holdt kjeft? Anonymkode: 80b87...590
Elizabeth Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli (endret) Nei, du burde ikke holdt kjeft. Helt fantastisk. Jeg er glad for at det fortsatt finnes mennesker som deg som tør å si sannheten. Er altfor mange konfliktskye folk som ikke tør å si det som det er. Endret 13. juli av Elizabeth Tilføying
Anonym bruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Naboen har passet barnebarn i noen dager. Ungen er rundt 5 år. Enkelt forklart, hun er den mest høylytte og sinteste ungen jeg har vært borti i hele mitt liv. Hun skriker sånne høye skingrende hyl som er vondt å høre på. Og hun skriker for alt. Det føles som hun skriker konstant men det er selvsagt ikke slik da. Men hun har terrorisert oss fra tidlig til sent. Vi bor tre hus bortenfor å har blitt vekket hver morgen av langvarig raseri brøl. Deres nærmeste nabo spurte i går om de kunne holde seg innendørs til åtte i det minste. I dag møtte jeg på bestemoren. Barnet var hentet. Hun klagde over lite tolerante naboer og spurte meg om det hadde vært så ille. Jeg valgte å svare ærlig. Siden du spør, jeg hadde ellers ikke sagt noe. Men ingen i vårt hus synes det er trist at hun har blitt hentet. Sagt med et smil da. Jeg følger opp med, jeg vet ikke om det er noen diagnoser her, men er det ikke dét så vil jeg si dere har gjort dere og barnet en bjørnetjeneste. Jeg har aldri vært så direkte noen gang men dette har vært helt hinsides. Se for deg den verste ungen du noen gang har møtt og gang med ti. Jeg trodde ikke en så stor unge hadde det i seg en gang. Nanoen ble skikkelig fornærmet. Og jeg presiserte igjen, du spurte. Jeg kan dessverre ikke lyve om dette, for dette har vært rimelig drøyt å observere. Vi skiltes vel som venner sånn sett, men hun var synlig opprørt. Burde jeg bare holdt kjeft? Anonymkode: 80b87...590 Du hadde vel ikke trengt å fornærme dem? Det hadde jo holdt å si at det var mye bråk. Trengte jo ikke å si at ungen må ha diagnose og at de er elendige oppdragere. Det er forskjell på å svare ærlig på et spørsmål og det å utbrodere i det vide for å få ut steam. Det kunne du tatt med noen andre. Anonymkode: eeceb...cc5
Anonym bruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Du burde absolutt ha droppet det med diagnose. Hadde du vært positiv til om en nabo kom å fortalte deg at ditt barn må ha en diagnose pga dårlig oppførsel? Jeg hadde blitt skikkelig sint. Men at du sier ifra om støy er helt i orden. Anonymkode: 0dafd...b88
Anonym bruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Det var greit å svare på direkte spørsmål. Det var direkte idiotisk, uhøflig og unødvendig å trekke inn diagnoser og deres oppdragerstil. Anonymkode: fb28d...56f
Anonym bruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Jeg er enig med de andre, å svare ærlig om bråk er helt greit og ikke noe problem Å nevne diagnoser og dårlig oppdragelse er direkte ufint. Du kunne svart at dere synes dette barnet lagde veldig mye bråk, uten å si du er glad det har blitt hentet og at det må ha noen diagnoser... Anonymkode: d5f85...60a
Anonym bruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Det hadde holdt å si at det var et voldsomt leven, eventuelt at det blir deilig å slippe hyling fra tidlig morgen. Å dra inn diagnoser / dårlig oppdragelse var unødvendig. Samtidig så kan det være at den kommentaren gjorde at de faktisk tenker over det og får det utredet 😄 Anonymkode: c8e05...edc
prekæs Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Det er noen unger som vræler støtt og det virker faktisk som nær familie har lært seg å lukke øra. Jeg tenker du har gjort ungen en tjeneste ved å si i fra. De fleste av oss tåler det om ungen har en diagnose, men ellers hender det at noen ser seg blind på små familiemedlemmers nykker. Helt greit at du sa i fra. Ingen foreldre eller besteforeldre ønsker vel at barn og barnebarn oppfattes som krevende av alle rundt.
sug lut Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Ungen må funke om den skal være i nærheten av andre mennesker. Uansett grunn.
Anonym bruker Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli Jeg hadde svart ærlig på spørsmålet, men jeg må si jeg synes ditt svar var ufint. Du kunne formidlet mye det samme budskapet på en langt bedre måte. Anonymkode: 92ea9...08e
Anonym bruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli Det var jo direkte. Men voksne folk kan med fordel lære seg at du må være forberedt på å tåle svaret når du stiller spørsmålet. En bestemor har levd lenge nok til å forventes i vite dette. To sider ved svaret ditt. Hvis naboen er typen som i stedet for å reflektere, blir fornærmet og irritert, blir nok neppe du spurt igjen. Men er det nødvendigvis negativt? Jeg har vokst opp med å pakke ting inn, det ligger så i refleksen min at jeg klarer ikke være så direkte. Resultatet av det er at jeg blir spurt om alt fra å delta i møter hvor det er konflikt på arbeidsplass til å blir en «søppelbøtte» en del tyr til. Moralen er vel, ikke bli som meg. Mulig jeg når inn til noen av og til, men erfaringen er at de som uansett tar for seg her i verden vil bruke enhver anledning til å rettferdiggjøre hvorfor de oppfører seg sånn og slik. Kun nyttig i situasjoner hvor det er nødvendig å deeskalere situasjonen. Anonymkode: 7e5af...c3e
Anonym bruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli Anonym bruker skrev (15 timer siden): Naboen har passet barnebarn i noen dager. Ungen er rundt 5 år. Enkelt forklart, hun er den mest høylytte og sinteste ungen jeg har vært borti i hele mitt liv. Hun skriker sånne høye skingrende hyl som er vondt å høre på. Og hun skriker for alt. Det føles som hun skriker konstant men det er selvsagt ikke slik da. Men hun har terrorisert oss fra tidlig til sent. Vi bor tre hus bortenfor å har blitt vekket hver morgen av langvarig raseri brøl. Deres nærmeste nabo spurte i går om de kunne holde seg innendørs til åtte i det minste. I dag møtte jeg på bestemoren. Barnet var hentet. Hun klagde over lite tolerante naboer og spurte meg om det hadde vært så ille. Jeg valgte å svare ærlig. Siden du spør, jeg hadde ellers ikke sagt noe. Men ingen i vårt hus synes det er trist at hun har blitt hentet. Sagt med et smil da. Jeg følger opp med, jeg vet ikke om det er noen diagnoser her, men er det ikke dét så vil jeg si dere har gjort dere og barnet en bjørnetjeneste. Jeg har aldri vært så direkte noen gang men dette har vært helt hinsides. Se for deg den verste ungen du noen gang har møtt og gang med ti. Jeg trodde ikke en så stor unge hadde det i seg en gang. Nanoen ble skikkelig fornærmet. Og jeg presiserte igjen, du spurte. Jeg kan dessverre ikke lyve om dette, for dette har vært rimelig drøyt å observere. Vi skiltes vel som venner sånn sett, men hun var synlig opprørt. Burde jeg bare holdt kjeft? Anonymkode: 80b87...590 Som de andre hadde jeg svart ærlig på spørsmålet, men uten å fornærme og være ufin slik jeg mener du var. Man kan fint si at barnet var høylytt uten å underdrive. Man kan også foreslå tiltak slik nærmeste nabo gjorde. Men fra det til å gjøre det personlig ved å si at dere alle var glad da hun ble hentet og gå videre til å si at det er diagnoser eller dårlig oppdragelse, det er helt unødvendig og bare slemt. Om dette er en familie med utfordringer (f.eks. diagnoser) så er de kanskje fortvilet og slitne og da er det unødvendige og legge slike stener til byrden. Anonymkode: f8db0...1f2
Himmel og hav Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli Jeg ville nok ikke sagt ting sånn du gjorde det, HI. Jeg ville antagelig stilt meg mer undrende til bestemors opplevelse av barnebarnet og støynivået, forklart at det å være inne/stille til folk flest har stått opp i helga/ferien er vanlig folkeskikk, og forhåpentligvis fått en greiere prat rundt det hele uten å legge skjul på at det har vært usedvanlig mye lyd.
Anonym bruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli Bra du sa i fra, men måten du sa det på vare unødvendig krass og slem. Å være direkte betyr ikke at man måp lire av seg alt mulig man tenker. Anonymkode: ed8c3...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå