Anonym bruker Skrevet lørdag kl 18:26 #1 Skrevet lørdag kl 18:26 Hei, Vår 4 åring skal begynne i ny barnehage etter ferien, men jeg synes det er utrolig trist, og føler jeg har revet hen vekk fra det trygge og gode miljøet sitt. Barnehagen hun har gått i siden hen var ett år er etter min mening beste barnehagen med de mest fantastiske ansatte som hen er så glad i og trygg på. Gode venner og storkoser seg der. Vi har uansett måtte flytte til nabokommunen innen to år, så har gått noen runder med oss selv hva som er best; Begynne rett på skolen eller begynne på barnehage og skape en relasjon med de hen skal begynne på skole med. Så falt vi på siste valget, sa opp barnehageplassen og søkte oss inn på ny barnehage. Nå er jeg usikker på om jeg har gjort riktig valg, uansett er det for sent. Jeg har så vondt overfor hen, er en følelsesperson og synes hele situasjonen er nitrist. Tenk om hen ikke trives. Nye barnehagen er førstevalget mitt i kommunen, liten barnehage med dyr. Noen som har måtte gjort lignende? Har jeg valgt riktig? Anonymkode: 2010b...6d3
Anonym bruker Skrevet lørdag kl 19:21 #2 Skrevet lørdag kl 19:21 Det som er riktig valg for deg er ikke riktig valg for noen andre, og omvendt 😊 jeg var i en sånn situasjon og valgte å beholde barnehagen, og hadde 30 min kjøring ekstra både på morgen og ettermiddagen pga flytting. Det barnet det gjelder begynner på ungdomsskolen, og jeg er fortsatt fornøyd med valget 😀 det gjelder ikke barnehagen alene, men stabilitet i oppvekstsmiljø og fellesskapet rundt. Det var en overgang fra barnehage til skole der hen ikke kjente noen barn fra før, men det gikk seg til i løpet av et par uker Anonymkode: 20b5b...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå