Anonym bruker Skrevet 12. juli #1 Skrevet 12. juli Hvordan gjør dere det om dere får besøk i ferien eller om dere drar på besøk i ferien? Vi har ungdommer som er litt aktive og som har lyst til å dra på aktiviteter. Disse aktivitetene er gjerne ca 30 min unna med bil (i forskjellige retninger) og siden vi bare er her litt over en uke blir det jo litt farting. Vi har leid bil og den er full med oss. Her vi er på ferie går det knapt busser. Så noen venner som har hevet seg med på ferien. Koselig det. De ønsker selvsagt å være med på det vi gjør, men synes det er for dyrt å leie bil. De har dermed en forventer om jeg skal kjøre dem. Altså at jeg først kjører min familie og deretter henter dem - for vi har jo bil... Det blir mye kjøring på meg og jeg har jo egentlig ikke lyst til å bruke ferien min som taxi-sjåfør. Samtidig har jeg jo lyst til at gjestene skal ha et fint opphold. Hvordan løser dere det om dere får gjester eller er på ferie hos noe der det er litt avstander og ikke så mye offentlig transport? Har dere opplevd slik forventning fra andre dere reiser sammen med? Anonymkode: f8b1f...c8f
sug lut Skrevet 12. juli #2 Skrevet 12. juli Du tuller? De har lødd seg innpå deres ferie uten at dere sier noe, de gidder ikke betale for bil, og nå lurer du på om du må være sjåfør også? Hva tror du selv?
*Miss Marple* Skrevet 12. juli #3 Skrevet 12. juli Det er for dyrt for dem å leie bil, men å snylte på dere er helt greit? Det hadde jeg rett og slett ikke giddet.
the amazing spidermamma Skrevet 12. juli #4 Skrevet 12. juli Dette er bare frekt. Jeg kjører ikke bil selv, men hadde aldri forventet noe sånt, aldri! Her må du klare å si nei.
Anonym bruker Skrevet 12. juli #5 Skrevet 12. juli Det var dagens frekkeste. Verste jeg har hørt😅 Anonymkode: 27926...708
Anonym bruker Skrevet 12. juli #6 Skrevet 12. juli Er det mulig? Frekkere enn flatlusa! Anonymkode: 066ae...e38
Himmel og hav Skrevet 12. juli #7 Skrevet 12. juli Nei, altså. Det hadde jeg ikke gjort. De forventer at du skal bruke 3 timer av dagen din til å frakte alle fram og tilbake? Da bør de i så fall bidra med mye annet på alle andre fronter. Stå for god mat og drikke, lage mat og ta oppvasken osv., men jeg tipper at de ikke gjør det heller?
Anonym bruker Skrevet 12. juli #8 Skrevet 12. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan gjør dere det om dere får besøk i ferien eller om dere drar på besøk i ferien? Vi har ungdommer som er litt aktive og som har lyst til å dra på aktiviteter. Disse aktivitetene er gjerne ca 30 min unna med bil (i forskjellige retninger) og siden vi bare er her litt over en uke blir det jo litt farting. Vi har leid bil og den er full med oss. Her vi er på ferie går det knapt busser. Så noen venner som har hevet seg med på ferien. Koselig det. De ønsker selvsagt å være med på det vi gjør, men synes det er for dyrt å leie bil. De har dermed en forventer om jeg skal kjøre dem. Altså at jeg først kjører min familie og deretter henter dem - for vi har jo bil... Det blir mye kjøring på meg og jeg har jo egentlig ikke lyst til å bruke ferien min som taxi-sjåfør. Samtidig har jeg jo lyst til at gjestene skal ha et fint opphold. Hvordan løser dere det om dere får gjester eller er på ferie hos noe der det er litt avstander og ikke så mye offentlig transport? Har dere opplevd slik forventning fra andre dere reiser sammen med? Anonymkode: f8b1f...c8f Hadde sagt at de bare må leie seg en bil, du har og ferie. Det er de som vil være med på deres ferie, da må de fikse seg selv. Hadde aldri godtatt det, og hadde heller ikke spurt om dette selv. Sist vi var på ferie med venner, som hadde bil der vi skulle, da leiet vi bil selv. Delte og på mat og drikke( og strøm). Anonymkode: 3b173...b62
Anonym bruker Skrevet 12. juli #9 Skrevet 12. juli Da får de kjøre din familie, så seg selv. Og betale for bruken Anonymkode: d9cd0...037
Anonym bruker Skrevet 12. juli #10 Skrevet 12. juli Så de mener det er helt naturlig at du går glipp av en time med familien din på aktiviteten fordi du må kjøre 30 min tilbake også 30 min til en gang til med deres familie? Så mener de det er like naturlig at du bruker en time på ettermiddagen for å hente de hjem igjen også, når du kunne slappet av, laget middag og kost deg med din egen familie? Nei, det hadde jeg aldri giddet, og ikke sjans i havet at jeg hadde spurt eller forventet det av noen andre. Her må du sette grenser og være tydelig. "Nå går det altfor mye tid på å være taxi, så om dere ønsker å komme dere rundt må dere leie deres egen bil, eller evt låne vår en runde når vi har kommet hjem i ettermiddag" Anonymkode: de7e0...e1c
Anonym bruker Skrevet 12. juli #11 Skrevet 12. juli Hadde det vært meg, så hadde jeg kjørt alle som trengte det når jeg er vertinne. MEN jeg inviterer kun de nærmeste, og de bidrar ofte mye mer enn jeg forventer, så det hadde aldri vært en sånn problemstilling som hos deg. Så litt avhengig av relasjonen til de besøkende, hadde jeg kjørt der det trengs.. hadde kanskje «hodepine» et par dager sånn at de kjører selv og tar hintet 🫣… OG tenkt meg 100 ganger om til neste gang og definitivt unngått en sånn situasjon hvis det oppleves stressende med besøk .. Anonymkode: 308db...901
Anonym bruker Skrevet 12. juli #12 Skrevet 12. juli Dere skal på ferie til et sted der dere er avhengige av bil. En familie dere er venner med inviterer seg selv med. Da sier dere vel noe sånt som «dere må gjerne bli med på ferien, men dere må ha bil hvis dere vil dra rundt i området. Bilen vi leier har bare plass til oss, og vi kjører en del siden ungdommene våre har forskjellige planer og aktiviteter». Har de ikke bil så kommer de seg ingen steder. Så enkelt er det jo🤷🏻♀️ Anonymkode: 89cf9...4a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå