GÃ¥ til innhold

Barnevern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kontakt med barnevernet da vi har en ungdom som har slitt litt. Vi tok kontakt for å få hjelp. 
Vi er en bra familie og det er ingenting galt med oss som hverken foreldre eller andre søsken.  Det beskriver barnevernet selv. 
Samtidig så blir jeg så sjokkert over hvor lav kompetanse Bv har. Maktmisbruk, arroganse og ikke minst - mangel på folkeskikk. Det er deres måte eller deres møte med makt. 
De ignorerer andre fagpersoner, og de klarer ikke se ut av sine egne rammer. 
Når andre fagpersoner som helse er uenig med de så blir de sur og ignorerer både sykehus og leger. 
Som at det handler om allianser og ikke at vi alle er et team som drar lasset sammen. 
Jeg oppfatter at de selv tror de har fasit på alle vansker ungdom kan slite med, uten å hverken ha helsefaglig kompetanse eller psykologisk kompetanse. 
En god venn av oss jobbet tidligere i barnevernet og hen sluttet i jobben sin da det er så mye arroganse og prestisje, maktmisbruk og mangel på folkeskikk der. Hen passer ikke inn i dette. 
Hen ville jobbe for å gjøre en forskjell. Snu på hver en stein og finne gode løsninger i fellesskap. Men slik jobber de ikke. 
Vi er nå ute av dette, men jeg ble skremt. 

Anonymkode: fd965...32d

Skrevet

Igjen? Er det ikke på tide å gi slipp og komme videre i livet?

Anonymkode: ca9b9...978

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Fikk du ikke nok svar her? Barnevern - Forbruker, jus og økonomi - Kvinneguiden Forum

Anonymkode: 328d1...427

Wow! 10 poeng til deg som er en reser på alle forum og har god oversikt og kontroll i alle forum. Haha! Jeg kopierte teksten å la den ut her for å se hvor lang tid som gikk før noen bet på. Tydelig det er et kliantell av forum folk her 

Skrevet

Gudbedre, gå nå endelig videre.

Anonymkode: 568f2...24d

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Wow! 10 poeng til deg som er en reser på alle forum og har god oversikt og kontroll i alle forum. Haha! Jeg kopierte teksten å la den ut her for å se hvor lang tid som gikk før noen bet på. Tydelig det er et kliantell av forum folk her 

Get a life

Anonymkode: 1ed6c...e96

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

😂😂

Anonymkode: 328d1...427

Skrevet

Barnevernet er noen jævla idioter !

Anonymkode: e887d...043

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha - særlig! Du verden, så dumt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Barnevernet er noen jævla idioter !

Anonymkode: e887d...043

I mange tilfeller er de det ja. Det kommer vel helt an på hvem du møter. Har du flaks så møter du oppegående kloke mennesker med både empati og folkeskikk, men det er ikke nødvendigvis en selvfølge. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er to forskjellige forum, ser ikke problemet med å legge ut den samme teksten forskjellige steder. 

Anonymkode: 45545...636

Det mest skremmende er folk som faktisk sporer det opp 😱

Til HI. Jeg har ikke hatt kontakt med barnevernet, men vi hadde barnefysio en stund og det sjokkerte meg også der hvor sneversynte og tekstbok de opptrådte. Totalt på tvers av hva leger med sin kompetanse uttalte, og ekstremt dårlig på foreldrekommunikasjon.

Det er kanskje sånn at man i fagmiljø ser seg litt blind på egen kunnskap. Man kan glemme at det er mennesker man samhandler med. Og det er vanskelig å jobbe tverrfaglig fordi det gjør at man må stille sin egen kompetanse i bakgrunnen av og til for å komme til den beste løsningen. 

Anonymkode: 2938c...483

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Til HI. Jeg har ikke hatt kontakt med barnevernet, men vi hadde barnefysio en stund og det sjokkerte meg også der hvor sneversynte og tekstbok de opptrådte. Totalt på tvers av hva leger med sin kompetanse uttalte, og ekstremt dårlig på foreldrekommunikasjon.

Det er kanskje sånn at man i fagmiljø ser seg litt blind på egen kunnskap. Man kan glemme at det er mennesker man samhandler med. Og det er vanskelig å jobbe tverrfaglig fordi det gjør at man må stille sin egen kompetanse i bakgrunnen av og til for å komme til den beste løsningen. 

Så leger med sin kompetanse vet best, men fysio med din kompetanse er udugelige? Godt resonnement…

Anonymkode: 7f9a1...5a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Så leger med sin kompetanse vet best, men fysio med din kompetanse er udugelige? Godt resonnement…

Det jeg sier er at noen ikke klarer å samhandle på tvers for å se hele bildet og det helhetlige mennesket de skal behandle. Dette er en kjent problematikk som er løftet opp og problematisert i flere sammenhenger.. ikke noe jeg har funnet på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Du tror ikke rett og slett at personen bare har lest innlegget begge plasser da? Det var en litt rar til å bli hel 😱av

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det jeg sier er at noen ikke klarer å samhandle på tvers for å se hele bildet og det helhetlige mennesket de skal behandle. Dette er en kjent problematikk som er løftet opp og problematisert i flere sammenhenger.. ikke noe jeg har funnet på. 

Nei, du skriver at fysio var sneversynte og fikk på tvers av det leger uttalte. 

Du kan jo snu på det og si at legene gikk helt på tvers av det fysio uttalte og hadde vansker med å jobbe tverrfaglig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Du tror ikke rett og slett at personen bare har lest innlegget begge plasser da? Det var en litt rar til å bli hel 😱av

Jeg ser flere ganger her at folk kommenterer på et innlegg og drar frem en gammel tråd som skal bevise at HI har snakket om det samme før.

I min verden er det i alle fall imponerende at man klarer å huske innlegg man har lest andre steder, finne tråden, dele den.. for hva liksom? Hva har det å si at det har vært skrevet om før? 

Nå er ikke jeg på forumet flere timer hver dag, så jeg lar meg kanskje bare litt imponere (eller skremme 😱😄) av slike skills 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du skriver at fysio var sneversynte og fikk på tvers av det leger uttalte. 

Du kan jo snu på det og si at legene gikk helt på tvers av det fysio uttalte og hadde vansker med å jobbe tverrfaglig. 

Jeg mener at jeg i det avsnittet du unnlater å ta med løfter det mer generelt til fagmiljø.. men da har jeg i alle fall spesifisert i mitt neste innlegg, og gjør det igjen her, at dette ikke var en heksejakt på fysioterapeutene der ute. Med utgangspunkt i vårt tilfelle var det fysioterapeut som var sneversynt og lite samarbeidsvillig. I andre tilfeller kan det være en lege.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ser flere ganger her at folk kommenterer på et innlegg og drar frem en gammel tråd som skal bevise at HI har snakket om det samme før.

I min verden er det i alle fall imponerende at man klarer å huske innlegg man har lest andre steder, finne tråden, dele den.. for hva liksom? Hva har det å si at det har vært skrevet om før? 

Nå er ikke jeg på forumet flere timer hver dag, så jeg lar meg kanskje bare litt imponere (eller skremme 😱😄) av slike skills 

Jeg er heller ikke på forumet flere timer pr dag (hva nå enn relevansen til det er), så jeg har ikke fått med meg at det er noe som skjer særlig ofte. Kanskje du rett og slett er her mer enn meg 😱

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er heller ikke på forumet flere timer pr dag (hva nå enn relevansen til det er), så jeg har ikke fått med meg at det er noe som skjer særlig ofte. Kanskje du rett og slett er her mer enn meg 😱

Oh lord allmighty. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Oh lord allmighty. 

Ble du 😱igjen? Du store tid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ble du 😱igjen? Du store tid. 

Hva med å bare la HI få igjen tråden sin? Dette er helt ute på viddene i forhold til tema

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Samme her. Det er jo nesten det samme som å innrømme at man står bak gardinene og følger med i gatene lol. 

Anonymkode: aa5b1...2fc

Skrevet

Utenom det er jeg enig med TS. Man vet aldri hva man treffer på i barnevernet. Synes TS beskrev det veldig godt. 

Anonymkode: aa5b1...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...