Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:36 #1 Skrevet torsdag kl 18:36 Er det feminint som mann, eller liker dere at menn lukter godt/parfymert?😄 Anonymkode: 275ba...218
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:50 #2 Skrevet torsdag kl 18:50 Jeg liker ikke parfyme på menn. Anonymkode: 796a9...96f
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 18:58 #3 Skrevet torsdag kl 18:58 Det er bra med parfyme på menn hvis den er rolig og ikke overdøvende. Mange menn bruker for mye, og ddt er ikke digg. Anonymkode: 0e7ba...27b
amandine Skrevet torsdag kl 18:58 #4 Skrevet torsdag kl 18:58 Iallefall ikke mye parfyme! Men det gjelder både kvinner og menn. En skikkelig parfymert mann orker jeg ikke være i nærheten av.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 19:22 #5 Skrevet torsdag kl 19:22 Exen min brukte masse parfyme når han ikke var nydusjet for å maskere evt annen lukt. Parfymen var i tillegg harsk og gammel. Grøss og gru som det luktet av ham. Anonymkode: 77a98...c83
the amazing spidermamma Skrevet torsdag kl 20:43 #6 Skrevet torsdag kl 20:43 Litt er fint. Mye parfyme er ikke bra. Jeg synes ikke det er feminint, det lukter jo ikke "damete". Men menn som er veldig opptatt av hvordan de ser ut eller lukter, altså selvopptatte menn, det synes jeg er turnoff.
Anonym bruker Skrevet torsdag kl 21:31 #7 Skrevet torsdag kl 21:31 the amazing spidermamma skrev (42 minutter siden): Litt er fint. Mye parfyme er ikke bra. Jeg synes ikke det er feminint, det lukter jo ikke "damete". Men menn som er veldig opptatt av hvordan de ser ut eller lukter, altså selvopptatte menn, det synes jeg er turnoff. Hvorfor er du så streng mot menn? Innen feminismen regnes kjønn kun som en sosial konstruksjon. Dermed burde menn lukte like feminint som kvinner og være like "opptatt av hvordan de ser ut eller lukter" som kvinner. Anonymkode: 2fbca...080
Elizabeth Skrevet fredag kl 02:27 #8 Skrevet fredag kl 02:27 Er jo mengden det kommer an på. Ingen lukter godt når de dynker seg med parfyme, hverken menn eller damer. Jeg blir ikke ofte kvalm, men parfymeriet på spesielt danskeferga her helt jævlig. Kompisen min bruker kun deodorant og skjeggolje av samme merke, og han lukter helt fortreffelig.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:03 #9 Skrevet fredag kl 07:03 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er du så streng mot menn? Innen feminismen regnes kjønn kun som en sosial konstruksjon. Dermed burde menn lukte like feminint som kvinner og være like "opptatt av hvordan de ser ut eller lukter" som kvinner. Anonymkode: 2fbca...080 Er det strengt overfor menn å synes det er turnoff hvis de er selvopptatte? Jeg synes også dette er turnoff, og om jeg hadde preferanser for hjemmelaget, så hadde jeg synes det var like turnoff som egenskap hos en kvinne. Det er en viss forskjell mellom å ta vare på seg selv og ønske å framstå som presentabel, noe som er positivt, og det å være selvopptatt. Hun skriver jo ikke at det å bruke parfyme er å være selvopptatt, men at menn som er selvopptatte er turnoff. Men det er faktisk ikke til å stikke under stol at man mye oftere finner selvopptatt individer som bruker store mengder med parfyme enn omvendt. De som dusjer seg mest med parfyme møter jo som regel kritikk mot overdreven parfymebruk med argument i retning at de har rett til å gjøre som de vil og ønsker ikke å tilpasse seg, altså er så opptatt av seg og sine behov at de ikke vil ta hensyn til andre rundt dem som gjerne reagerer på lukten. Jeg er forøvrig enig med de fleste andre her. Både kvinner og menn kan gjerne bruke parfyme uten at jeg tenker noe over det, så lenge det er snakk om små mengder. En fin regel her er at en helst ikke skal lukte andres parfyme før en er omtrent en halvmeter-meter nær dem, og da skal det være en diskret duft. Helt uavhengig av kjønn. Anonymkode: 884d2...5d1
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:30 #10 Skrevet fredag kl 07:30 Elizabeth skrev (5 timer siden): Er jo mengden det kommer an på. Ingen lukter godt når de dynker seg med parfyme, hverken menn eller damer. Jeg blir ikke ofte kvalm, men parfymeriet på spesielt danskeferga her helt jævlig. Kompisen min bruker kun deodorant og skjeggolje av samme merke, og han lukter helt fortreffelig. Ja, feminismen ser kjønn som kun en sosial konstruksjon, og derfor bør både menn og kvinner kunne bruke like mye parfyme, sminke og kle seg likt – for eksempel i kjole – uten å bli møtt med ulike forventninger. Anonymkode: 2fbca...080
Anonym bruker Skrevet fredag kl 07:46 #11 Skrevet fredag kl 07:46 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, feminismen ser kjønn som kun en sosial konstruksjon, og derfor bør både menn og kvinner kunne bruke like mye parfyme, sminke og kle seg likt – for eksempel i kjole – uten å bli møtt med ulike forventninger. Anonymkode: 2fbca...080 Her er det vel snakk om menn som i en heterofilt kontekst og hvordan man da ser på parfymebruk. Hvorfor trekker du inn feminisme i en slik tråd? Anonymkode: 0746e...7bc
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:49 #12 Skrevet fredag kl 08:49 Jeg foretrekker at (både menn og kvinner) er rene, velstelte og naturlige. Jeg liker ikke parfyme spesielt godt, men det kan være bra i små mengder (f.eks. en mildt parfymert krem). Jeg foretrekker at kjæresten min lukter nydusjet. Jeg liker uansett lukten av ham, både nydusjet og etter flere timer på fjelltur. Hvis noen er interessert i parfyme/kroppspleie i et feministisk perspektiv så anbefaler jeg å begynne med denne artikkelen: https://www.abc.net.au/news/2019-07-31/double-standards-for-womens-appearance-at-work/11365492 Anonymkode: ca872...685
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:36 #13 Skrevet fredag kl 12:36 Jeg elsker menn med parfyme, i rett mengde. Jeg tenner ofte på lukter og en velduftende mann er råsexy. Anonymkode: f1c9c...63d
Elizabeth Skrevet fredag kl 13:28 #14 Skrevet fredag kl 13:28 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, feminismen ser kjønn som kun en sosial konstruksjon, og derfor bør både menn og kvinner kunne bruke like mye parfyme, sminke og kle seg likt – for eksempel i kjole – uten å bli møtt med ulike forventninger. Anonymkode: 2fbca...080 Nå prater du helt ut av kontekst.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:18 #15 Skrevet fredag kl 14:18 Elizabeth skrev (40 minutter siden): Nå prater du helt ut av kontekst. Det er i høyeste grad relevant når trådstarter spør om det er "feminint som mann". Feminismen kritiserer begrensende maskuline normer og utfordrer ideen om at det finnes "naturlige" eller faste roller for menn og kvinner Feministisk ideologi åpner for at menn kan bruke parfyme, sminke og kjoler gjennom sin kritikk av kjønnsroller, normer og forventninger knyttet til kjønn og identitet. Det er ikke feminint at menn sminker seg eller bruker "dameparfyme", bare feministisk korrekt. Anonymkode: 2fbca...080
Anonym bruker Skrevet fredag kl 14:25 #16 Skrevet fredag kl 14:25 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er i høyeste grad relevant når trådstarter spør om det er "feminint som mann". Feminismen kritiserer begrensende maskuline normer og utfordrer ideen om at det finnes "naturlige" eller faste roller for menn og kvinner Feministisk ideologi åpner for at menn kan bruke parfyme, sminke og kjoler gjennom sin kritikk av kjønnsroller, normer og forventninger knyttet til kjønn og identitet. Det er ikke feminint at menn sminker seg eller bruker "dameparfyme", bare feministisk korrekt. Anonymkode: 2fbca...080 Du er så kjedelig. Blir du aldri lei av deg selv? Anonymkode: 0746e...7bc
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:05 #17 Skrevet søndag kl 09:05 Anonym bruker skrev (På 11.7.2025 den 14.36): Jeg elsker menn med parfyme, i rett mengde. Jeg tenner ofte på lukter og en velduftende mann er råsexy. Anonymkode: f1c9c...63d Enig! Menn som lukter godt er sexy!! Anonymkode: 8a330...563
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:26 #18 Skrevet søndag kl 09:26 Så lenge det er snakk om en lett, lett duft av parfyme, så kan det være fascinerende og intetessevekkende. Dessverre er det altfor mange, både kvinner og menn, som helt tydelig dynker seg i parfyme. Det er ene og alene direkte motbydelig. Anonymkode: 2b124...9c8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:31 #19 Skrevet søndag kl 09:31 Mannen min bruker deo med lukt, og han smører seg i fjeset etter å ha barbert seg med en balm greie i samme merke. Det er godlukt nok i massevis synes jeg. Sønnen min som er i begynnelsen av 20 årene bruker deo uten lukt og litt parfyme, han har brukt samme parfymen i mange år og det lukter "han" når jeg kjenner den lukten. Men han bruker ikke mye, bare litt. Han er godt opplært i fenomenet om tilvenning, at folk som har brukt samme parfyme lenge bruker mer og mer for å kjenne sin egen lukt, også blir det altfor mye for andre. Anonymkode: 0495b...92d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:42 #20 Skrevet søndag kl 18:42 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Enig! Menn som lukter godt er sexy!! Anonymkode: 8a330...563 Ja Anonymkode: 820fe...c86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå