Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en som jeg har vært venner med i 30 år. Det har vel alltid lagt en spenning der mellom oss, men vi har bare vært venner.

Så utviklet det seg. Vi har ikke hatt sex, men har vært så nær vi kan komme.. og det har vært ganske mange heftige sexting situasjoner

Så ble det en vanskelig periode for ham på jobb og privat. Og jeg syns jo ikke det var noe rart i det hele tatt at kontakten uteble. For så å bli intens igjen. For så igjen utebli. 

Nå har det vært sånn at han ikke har åpnet snap fra meg selv om den er sendt for flere dager siden, men han er aktiv på snap, så det er ikke det at han er avlogget. 

Det mest sårende er at en venn kan gjøre sånt.. det hadde ikke blitt et forhold mellom oss, men vi har hele tiden lovet hverandre at dette ikke skal ødelegge vennskapet. Og nå er det ødelagt. 

Vi skal på en liten ferie sammen med vennegruppen i sommer, men nå er jeg usikker på om det er lurt å bli med. Det er jo fryktelig både trist og pinlig. Ingen andre enn oss vet om dette. I alle fall så vidt jeg vet.. 

Noen som har opplevd det samme? Hva skjedde videre? 

Anonymkode: bfdd5...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og? 

Anonymkode: 43359...fbf

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja, og? 

Og? Hun stiller et spørsmål. Ble det kanskje for mye tekst for deg, dere nettroll er jo ikke så ressurssterke så det kan fort bli litt mye, kanskje?

Anonymkode: 9962a...e80

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og? Hun stiller et spørsmål. Ble det kanskje for mye tekst for deg, dere nettroll er jo ikke så ressurssterke så det kan fort bli litt mye, kanskje?

❤️

HI

Skrevet

Hun har blitt "ghostet". Hva så? Er hun en ungdom eller en voksen kvinne? Voksne folk bruker ikke uttrykk som "ghostet😱". Han er feig og faser deg ut fordi han har kalde føtter. Enkelt og greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun har blitt "ghostet". Hva så? Er hun en ungdom eller en voksen kvinne? Voksne folk bruker ikke uttrykk som "ghostet😱". Han er feig og faser deg ut fordi han har kalde føtter. Enkelt og greit. 

Men voksne folk henger seg tydligvis opp i ting de ikke har noen fornuftig å bidra til. Det er jo ikke hakket bedre 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg er en voksen som opplever at en venn jeg har hatt i 30 år slutter å åpne meldingene mine etter at vi har hatt en periode hvor vi har delt veldig mye med hverandre. Og det er jævlig kjipt. Ghoste er det uttrykket som best beskriver det som har skjedd.

Jeg lufter ut her heller enn å bli saiko i meldinger til han. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en voksen som opplever at en venn jeg har hatt i 30 år slutter å åpne meldingene mine etter at vi har hatt en periode hvor vi har delt veldig mye med hverandre. Og det er jævlig kjipt. Ghoste er det uttrykket som best beskriver det som har skjedd.

Jeg lufter ut her heller enn å bli saiko i meldinger til han. 

HI

Og det jeg håpte på var å høre fra andre som opplever eller har opplevd det samme..

HI

Skrevet

Er dere begge single? Hvis ikke kan det jo være derfor han trekker seg ut.

Anonymkode: 5b5f5...2df

Skrevet

Kanskje han har fått følelser og ikke vet helt hvordan han skal prosessere det? Så velger han "enkleste" løsning. Later som ingenting, til det går over.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er dere begge single? Hvis ikke kan det jo være derfor han trekker seg ut.

Anonymkode: 5b5f5...2df

Vi er single ja.. men det er jo alltid forpliktelser med familie og barn til tross for brudd.. 

HI

Skrevet
FruGa skrev (6 timer siden):

Kanskje han har fått følelser og ikke vet helt hvordan han skal prosessere det? Så velger han "enkleste" løsning. Later som ingenting, til det går over.

Jeg syns det er en merkelig måte å løse det på i så fall…  

Siste han sa var at han tenkte på meg hele tiden og ikke klarte å konsentrere seg. Og at han bevisst ikke kontaktet meg så ofte som han ville. Men så sluttet han helt å åpne melding eller ta kontakt. 

Jeg hadde ikke brydd meg om bullshit fra noen jeg nettopp hadde møtt, men jeg syns det er ekstremt dårlig gjort av en venn. Og vi skal jo omgås.. så jeg vet ikke hvordan han tenker å håndtere det. 

Tanken min er at han alltid har hatt lyst til å teste ting med meg, men at jeg alltid har holdt tilbake. Og nå er jakten over så det har blitt kjedelig. 

HI

Skrevet
FruGa skrev (6 timer siden):

Akkurat.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Siste han sa var at han tenkte på meg hele tiden og ikke klarte å konsentrere seg. Og at han bevisst ikke kontaktet meg så ofte som han ville. Men så sluttet han helt å åpne melding eller ta kontakt. 

Han har ikke sluttet, bare fordi det er gått noen dager. Dette er ikke ghosting, han har vært tydelig på hvordan han føler. At du ikke evner å ta det på alvor, ditt problem. 

Anonymkode: 763ae...799

Skrevet

Høres ut som han har følelser for deg, men er redd. Joda, been there, done that. Sjelevenner gjennom mange år. Vondt selv fire år etter sist gang vi snakket, og jeg savner han hver eneste dag. 💔

Anonymkode: 1e4bc...db4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Akkurat.

Han har ikke sluttet, bare fordi det er gått noen dager. Dette er ikke ghosting, han har vært tydelig på hvordan han føler. At du ikke evner å ta det på alvor, ditt problem. 

Anonymkode: 763ae...799

Han har latt meldingen stå uåpnet i over en uke nå. Og jeg vet ikke om han kommer til å ta kontakt igjen før venneturen. Vi har pleid å ha kontakt daglig eller i alle fall flere ganger per uke. Han har sagt at han gleder seg til turen, men etter det - nada communicato. Så nå vet jeg jo ikke hvordan det blir når vi treffes. Han gjør det bare ekstremt ubehagelig å møtes igjen. Men det gir jo meg rom til å jobbe meg over dette, så da er håpet at vi klarer å gå tilbake til å være venner. Angrer veldig på hele greia. Vi har hatt et så gøy vennskap. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som han har følelser for deg, men er redd. Joda, been there, done that. Sjelevenner gjennom mange år. Vondt selv fire år etter sist gang vi snakket, og jeg savner han hver eneste dag. 💔

Var det noen som brøt med deg? Eller brøt du selv? Ble det helt slutt på kontakten? ❤️

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Var det noen som brøt med deg? Eller brøt du selv? Ble det helt slutt på kontakten? ❤️

HI

Vi var så nær man kan komme et annet menneske både fysisk og psykisk over mange år. Jeg hadde mer kontakt med han enn noen kjæreste jeg har hatt.
Det var helt absurd. Vi hadde begge sterke følelser for hverandre, men da jeg satte ord på det åpenbare, fikk han panikk og trakk seg unna. Som han din med deg, begynte han å ghoste. Jeg så at han var «til stede» på div. sosiale medier, men han lot som ingenting. Etter noen uker kom det en lang tekstmelding der han forklarte seg, og det viste seg han ikke ville binde seg. Han hadde aldri vært bundet til noen og trodde aldri han kom til å bli det.
Så han lever alene, mutt alene, kun moren, faren og en katt i livet, og er vel fornøyd med det. Hva vet jeg?
Vi har ingen kontakt den dag i dag. 

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med han og renset luften. Dere er for voksne til å drive med slikt tull, spesielt siden dere kommer til å ha en form for kontakt videre uansett. 

Vær den voksne og rens luften. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi var så nær man kan komme et annet menneske både fysisk og psykisk over mange år. Jeg hadde mer kontakt med han enn noen kjæreste jeg har hatt.
Det var helt absurd. Vi hadde begge sterke følelser for hverandre, men da jeg satte ord på det åpenbare, fikk han panikk og trakk seg unna. Som han din med deg, begynte han å ghoste. Jeg så at han var «til stede» på div. sosiale medier, men han lot som ingenting. Etter noen uker kom det en lang tekstmelding der han forklarte seg, og det viste seg han ikke ville binde seg. Han hadde aldri vært bundet til noen og trodde aldri han kom til å bli det.
Så han lever alene, mutt alene, kun moren, faren og en katt i livet, og er vel fornøyd med det. Hva vet jeg?
Vi har ingen kontakt den dag i dag. 

Huff så trist.. men så bra at han i alle fall ga deg en forklaring til slutt så du kunne gå videre uten så mange spørsmål, selv om du sikkert fortsatt har det.. 

Jeg håper jeg får noe liknende før vi møtes i slutten av ferien. Skrekken er at han fortsetter å være unnvikende når vi treffes. Det takler jeg ikke.. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde tatt kontakt med han og renset luften. Dere er for voksne til å drive med slikt tull, spesielt siden dere kommer til å ha en form for kontakt videre uansett. 

Vær den voksne og rens luften. 

Jeg har forsøkt, men han åpner ikke melding. Jeg kan jo ringe.. men det sitter litt langt inne kjenner jeg. Får vel kvinne meg opp.. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har forsøkt, men han åpner ikke melding. Jeg kan jo ringe.. men det sitter litt langt inne kjenner jeg. Får vel kvinne meg opp.. 

HI

Det er bare denne forbaska stoltheten. Hvor needy og desp skal man virke liksom? 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er bare denne forbaska stoltheten. Hvor needy og desp skal man virke liksom? 

HI

Meg over her igjen med han som trakk seg unna…

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det gjør vondt. Men beklager å si det, han høres akkurat ut som min.
Tenk på det på denne måten; hadde han desperat villet ha deg, hadde han aldri i verden oppført seg slik han gjør nå. Beklager, jeg vet du ikke vil høre det. Mulig han også har følelser for deg, men noe gjør at han ikke satser, og så velger han den feige måten ved å ghoste deg. 

Enten tar du en prat med han, eller så lar du han stille gå 🙁

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Meg over her igjen med han som trakk seg unna…

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Det gjør vondt. Men beklager å si det, han høres akkurat ut som min.
Tenk på det på denne måten; hadde han desperat villet ha deg, hadde han aldri i verden oppført seg slik han gjør nå. Beklager, jeg vet du ikke vil høre det. Mulig han også har følelser for deg, men noe gjør at han ikke satser, og så velger han den feige måten ved å ghoste deg. 

Enten tar du en prat med han, eller så lar du han stille gå 🙁

Ja, det tenker jeg også. Han hadde aldri gjort dette mot meg om han virkelig hadde følelser for meg. Man kaster ikke 30 års vennskap under bussen på den måten. 

Jeg tror jeg lar det gå. Så får jeg se om jeg lar døra knirke litt på vei ut ved å bli med på turen, eller om jeg dropper det. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

HI

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

HI

Jeg er nok gammeldags, men jeg syns det er ganske teit å basere et helt forhold på snap-kommunikasjon. Om man har noe å formidle så er det beste direkte kontakt. Det er da ingenting needy eller desperat i å ta kontakt med et menneske man kjenner godt for å rense luften. Fortell at du reagerer på at han plutselig sluttet å respondere på meldingene dine og at du trenger en forklaring. Såpass må man som voksen tåle å stå i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er nok gammeldags, men jeg syns det er ganske teit å basere et helt forhold på snap-kommunikasjon. Om man har noe å formidle så er det beste direkte kontakt. Det er da ingenting needy eller desperat i å ta kontakt med et menneske man kjenner godt for å rense luften. Fortell at du reagerer på at han plutselig sluttet å respondere på meldingene dine og at du trenger en forklaring. Såpass må man som voksen tåle å stå i. 

Han kommer garantert ikke til å ta tlf.

Anonymkode: cb381...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...