Anonym bruker Skrevet 9. juli #1 Skrevet 9. juli Vi er en gjeng som med jevne mellomrom går ut og spiser. En av damene er litt spesiell når det gjelder mat. Jeg kjenner at jeg blir litt flau når hun bestiller. Særlig om vi er på litt finere restauranter. Så har jeg begynt å tenke at kanskje dette er greit og at jeg ikke trenger å tenke på det så jeg tar gjerne svar fra dere som har jobbet på restaurant. Hun har alltid masse spørsmål til servitøren om hva som er i sausen, hva slags grønnsaker det er osv og det tenker jeg at er helt greit, men så bestiller hun gjerne slik: Jeg vil gjerne ha torsken, men jeg vil ha grønnsakene til lakseretten, men uten purre, og så vil jeg ha sausen ved siden av og bare litt smør over potetene og om jeg kan få ekstra brokkoli? Jeg har enda ikke vært borti at hun bare har bestilt en rett slik den står. Hun har ingen allergier. Jeg føler på at dette lager ekstra jobb for de på kjøkkenet og jeg tenker at dette bare er for å gjøre seg litt ekstra spesiell. Hadde dere syntes at det er greit å bestille på denne måten? Anonymkode: 7ac7d...82c
Anonym bruker Skrevet 9. juli #2 Skrevet 9. juli Det spørs vel på resturantene om de har mye og gjøre eller ikke. Er det stappfullt av gjester så gjør det nok at hun blir sist prioritert. Anonymkode: 68db8...650
Anonym bruker Skrevet 9. juli #3 Skrevet 9. juli Synes jeg hadde hørt lignende før ja..... Anonymkode: db41c...c60
Anonym bruker Skrevet 9. juli #4 Skrevet 9. juli Haha, alle kjenner vel et par av disse😂 Her har jeg en kollega, en ting er at hun spør og graver og ber om tilpasninger i retten hun bestiller. Det verste er at hun lar så mye ligge igjen urørt på tallerkenen. Hun nærmer seg 60 år og tør ikke smake på noe «rart». Og rart et for eksempel alle andre oster enn Norvegia🙄 Anonymkode: c6072...76d
Anonym bruker Skrevet 9. juli #5 Skrevet 9. juli Anonym bruker skrev (4 timer siden): Synes jeg hadde hørt lignende før ja..... Anonymkode: db41c...c60 Hahaha. Jeg hadde skrevet om dette før og helt glemt av det 😂. Bør sjekke hukommelsen kanskje. Anonymkode: 7ac7d...82c
Anonym bruker Skrevet 10. juli #6 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hahaha. Jeg hadde skrevet om dette før og helt glemt av det 😂. Bør sjekke hukommelsen kanskje. Anonymkode: 7ac7d...82c Hahahaha ... Nice try! Anonymkode: 03e2c...01f
Pobie Skrevet 10. juli #7 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (7 timer siden): Haha, alle kjenner vel et par av disse😂 Her har jeg en kollega, en ting er at hun spør og graver og ber om tilpasninger i retten hun bestiller. Det verste er at hun lar så mye ligge igjen urørt på tallerkenen. Hun nærmer seg 60 år og tør ikke smake på noe «rart». Og rart et for eksempel alle andre oster enn Norvegia🙄 Anonymkode: c6072...76d Det er mange i 40-årene og oppover som har autisme og aldri fått diagnose. Disse kan sees på som litt sære/spesielle/pirkete, og problemer med mat og konsistens er ekstremt typisk for autisme. Så lenge vi ikke vet hva folk sliter med så får de jo bestemme selv hvordan de vil spise maten sin. Hvis restauranten ikke vil tilrettelegge får de si det da, det er ikke noe galt i å spørre.
Anonym bruker Skrevet 10. juli #8 Skrevet 10. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hahahaha ... Nice try! Anonymkode: 03e2c...01f Nice try? På hva? Anonymkode: 5dee0...d3e
Anonym bruker Skrevet 10. juli #9 Skrevet 10. juli Nei, det er ikke greit. På gode restauranter er jo tilbehør og slikt en del av retten, det er en rett kokken har komponert og man endrer ikke den. Det er like håpløst som å be om ketchup eller thousand island. Anonymkode: ab23a...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå