Gå til innhold

Dele hvordan man har det psykisk på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg  sliter skikkelig mentalt og har gjort det lenge. Nå er jeg helt nedi kjelleren med svært mørke tanker og det er ufattelig vondt og ensomt. Har lyst å legge ut ett innlegg på fb om dette, ikke utdypende, men bare sånn at jeg kan bli møtt med litt omtanke og forståelse.

Blir det feil?

Anonymkode: 40ac2...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hva vil du egentlig oppnå? 

Anonymkode: f8f8b...36a

Skrevet

Det syns jeg blir feil. Det være seg fysisk eller psykisk sykdom så blir det litt kleint å legge ut på en slik plattform. 

Hva med å sende en sms/messenger/snap til de menneskene du tenker at det kan være bra at vet hvordan du har det? For det er ikke det at du vil dele jeg reagerer på, men at mennesker som kanskje ikke er så nær får vite ting de ikke trenger å vite så mye om. 

De beste ønsker, håper at du snart får det bedre💞

Anonymkode: be452...8be

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det syns jeg blir feil. Det være seg fysisk eller psykisk sykdom så blir det litt kleint å legge ut på en slik plattform. 

Hva med å sende en sms/messenger/snap til de menneskene du tenker at det kan være bra at vet hvordan du har det? For det er ikke det at du vil dele jeg reagerer på, men at mennesker som kanskje ikke er så nær får vite ting de ikke trenger å vite så mye om. 

De beste ønsker, håper at du snart får det bedre💞

Anonymkode: be452...8be

Enig ❤️

Anonymkode: efe5e...a9e

Skrevet
13 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg  sliter skikkelig mentalt og har gjort det lenge. Nå er jeg helt nedi kjelleren med svært mørke tanker og det er ufattelig vondt og ensomt. Har lyst å legge ut ett innlegg på fb om dette, ikke utdypende, men bare sånn at jeg kan bli møtt med litt omtanke og forståelse.

Blir det feil?

Anonymkode: 40ac2...697

Anbefaler deg å ikke gjøre det, du kommer bare til å oppnå det stikk motsatte av hva du ønsker.

Ønsker deg god bedring og håper du får det litt lysere freover:hug:

Anonymkode: fd1ee...26c

Skrevet

Når man er sårbar, bør man være forsiktig med hva man legger ut. Det er fort gjort å mistolke skriftlige svar og da kan det gjøre situasjonen verre. Det er også slik at algoritmer styrer hvem som får se hva, så du kan ende opp med å tro at folk ikke bryr seg fordi de ikke gir respons, mens forklaringen er at de aldri har sett det. I tillegg er det alltid noen som uttaler seg litt klumsete, mens andre kan komme med sleivspark.

Du bør heller ta kontakt direkte med de du tenker kan gi deg omtanke og forståelse. Er det noe spesifikt du ønsker deg av dem er det lurt å gi beskjed om dette, slik at de forstår dette. Det er ikke lett alltid å tenke seg til hva noen ønsker så om du er konkret og tydelig er det lettere å oppnå det du ønsker. Mental helse etc har folk man kan ringe til eller chatte med, der kan man få hjelp av noen med erfaring på slike henvendelser. God bedring

Anonymkode: f4879...54a

Skrevet

Det er en masse mas om at "folk må prate mer om hvordan de har det psykisk". Men problemet er ikke at folk prater for lite om hvordan de har det psykisk, problemet er at ingen lytter.

Det hjelper ikke stort å skrive om og forteller hvordan en har det psykisk når ingen er villig til å lytte.

Anonymkode: 0f6da...c28

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Anbefaler deg å ikke gjøre det, du kommer bare til å oppnå det stikk motsatte av hva du ønsker.

Anonymkode: fd1ee...26c

Enig i dette, er redd det ikke vil gjøre noe godt. Det er noe som er vanskelig for mange å svare på, for hva skal man skrive. Og får du ikke svar, eller de svarene du håper på så vil det bare være leit og gjøre vondt verre.

God bedring, det er tøft mens det står på.

Anonymkode: 981f3...326

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke gjort. Det er bare kleint. 

Anonymkode: 3365e...d82

Skrevet

Er du medlem i sider eller grupper på Facebook som f.eks. depresjon, angst eller andre grupper som du evt kan lufte deg litt hos? Jeg har i alle fall hatt nytte av å snakke med likestilte, da de vet hvordan det er og har kanskje noen gode ord og råd å hjelpe med. Man kan også snakke med de på privaten for de som ønsker det også? Jeg har snakket med flere på privaten og den hjelpen og støtten er gull verdt❤️ å legge ut på selve facebooken ser jeg enkelte gjør og du må nesten kjenne hva som er mest rett for deg❤️ mange har flere "venner" som ikke er så nære og gjerne bare en bekjent eller en du traff på byen for 20 år siden, mens andre har kun venner og nære på Facebook siden sin. Uannsett gjør det som er best for deg. Ønsker deg masse lykke til og håper du vil få det bedre snart igjen❤️ jeg tenkte nettopp på det selv nettopp, at i dag har jeg hatt en god dag, og det vet jeg når jeg har dårligere tider at de gode dagene kommer alltid tilbake❤️

Skrevet

Nei, ville ikke lagt ut på fb, men hvem tenker du skal vise omtanke? Hvorfor ikke sende direkte til dem isteden? Tenker det er greit å skrive om hvordan man har det både fysisk og psykisk, men ikke som første tiltak. Det burde man ta med venner og nærmeste, evt lege/psykiater. 

Skrevet

Kommer helt an på hva du har av venner, og hva du ønsker å oppnå.

Jeg ble utbrent for noen år siden, og la ut et innlegg om det. Jeg var også en av de siste personene de fleste trodde ville bli det. Jeg har bare venner på FB som jeg faktisk kjenner, ikke alle jeg bare har møtt et par ganger slik som mange andre.

Mitt formål med innlegget var å skape åpenhet om det å faktisk slite, snakke med de som er seg selv nærmest. Det ble heller ikke skrevet mens jeg var lengst nede, men nå jeg var på vei opp igjen

Anonymkode: cdbfe...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...