Gå til innhold

Noen som vet angående sykepenger? Hadde 2 jobber da jeg ble sykemeldt, sa opp den ene underveis. Har fått beskjed om at de har gjort en skjønnsmessig vurdering av sammenslått månedsinntekt de siste 3 månedene,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg har fått lavere sum den siste måneden fordi da var jeg bare sykemeldt fra en jobb fordi den andre jobber jeg ikke lenger i, vet ikke om NAV tror at jeg har fått lønn derfra. Fikk beskjed om at de skulle bruke dagssats fra gjennomsnitt de siste 3 måneder, men på den siste var det kun dsgssats fra den jobben jeg forsatt har. Stemmer dette? Ble langvarig syk, så tapte mye på å si opp tydeligvis.. visste ikke da at det skulle bli langvarig. 

Anonymkode: c718c...bfb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men jeg har fått lavere sum den siste måneden fordi da var jeg bare sykemeldt fra en jobb fordi den andre jobber jeg ikke lenger i, vet ikke om NAV tror at jeg har fått lønn derfra. Fikk beskjed om at de skulle bruke dagssats fra gjennomsnitt de siste 3 måneder, men på den siste var det kun dsgssats fra den jobben jeg forsatt har. Stemmer dette? Ble langvarig syk, så tapte mye på å si opp tydeligvis.. visste ikke da at det skulle bli langvarig. 

Når du blir sykmeldt er det den jobben du er sykmeldt fra som gir grunnlag for utbetaling av sykepenger. Blir du langtidssykemeldt får du et snitt av det du har tjent de 3 siste månedene. Dvs at du får mer i sykepenger selv om du har sagt opp fordi de tar et snitt. 

Anonymkode: 21966...744

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når du blir sykmeldt er det den jobben du er sykmeldt fra som gir grunnlag for utbetaling av sykepenger. Blir du langtidssykemeldt får du et snitt av det du har tjent de 3 siste månedene. Dvs at du får mer i sykepenger selv om du har sagt opp fordi de tar et snitt. 

Anonymkode: 21966...744

Ja det var det jeg trodde men jeg har bare fått det som er grunnlaget fra den ene jobben. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Ja det var det jeg trodde men jeg har bare fått det som er grunnlaget fra den ene jobben. 

Hvis de to jobbene tilsammen var over 100%, så får du uansett kun sykepenger for 100%.

Anonymkode: 05643...05e

Skrevet

Sykepenger skal jo erstatte inntektstap, hvis du selv sier fra deg din ene inntekt, så antar jeg at du kanskje heller ikke får sykepenger med den som grunnlag

Skrevet

Du kan jo ikke få sykepenger for en jobb du ikke lenger har.  

Anonymkode: b7a9e...8a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo ikke få sykepenger for en jobb du ikke lenger har.  

Anonymkode: b7a9e...8a8

Joda, det kan du. Mange som blir sykemeldt i oppsigelsestiden og får sykepenger når de blir arbeidsledig.

Men du kan ikke få sykepenger for mer en  100% jobb, så om de jobbene blir mer enn fulltid til sammen mister du nok litt.

Anonymkode: 589c6...74e

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Joda, det kan du. Mange som blir sykemeldt i oppsigelsestiden og får sykepenger når de blir arbeidsledig.

Men du kan ikke få sykepenger for mer en  100% jobb, så om de jobbene blir mer enn fulltid til sammen mister du nok litt.

Anonymkode: 589c6...74e

Det er mest sannsynlig forskjell på om du er selvforskyldt arbeidsledig eller ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.7.2025 den 7.27):

Ikke om man sier opp selv. Sykepenger skal erstatte dagpenger, men om man ikke kvalifiserer til dagpenger, som ved karantene når man sier opp selv, vil man heller ikke få sykepenger i den perioden

Anonymkode: 0e7cd...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...