Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

… hva fant dere ut? Jeg finner en del småkriminelle. En drapskvinne (drepte sitt eget barn rett etter fødsel- stobondens sønn som voldtok uten straff)… Mye fattigfolk. En som gikk konkurs og betalte gjeld resten av livet. En motstandsmann som ble jaget av tyskere i flere dager i skogene i Vestfold. To som tok selvmord… ingen med høyere utdannelse bortsett fra siste generasjon der alle bortsett fra en har mer enn vgs.

Ingen adel hos meg i alle fall. Hva med dere?

Anonymkode: a2516...2ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H. C. Andersen er vel eneste kjente jeg vet om. Mye bønder, en del amerikansk slekt. 

Anonymkode: e105f...d89

Skrevet

Fant ut at min far har en halvsøster. 

Anonymkode: f1c3c...b7c

Skrevet

Fant ut hvorfor vi heter det vi heter.

Anonymkode: 5a467...812

Skrevet

På begge sider av min familie er det andre som har gransket før meg, så ikke så mye nytt gitt. 

Men har litt av hvert i slekta. Adelsmann fra Østerrike, kvenslekt, italiensk sjarmør, russerbarn og tyskerunge, motstandmann som satt både på Grini og i Tyskland, oldeforeldre som var søskenbarn.

Vi er mange i familien som er interessert i familiehistorie, så møtes på tvers av generasjoner for å høre og skrive ned.

Anonymkode: 3c50d...6be

Skrevet

Ufattelig "kjedelige" aner for min del, bare husmannsfolk og håndverkere. 

Anonymkode: a1979...067

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ufattelig "kjedelige" aner for min del, bare husmannsfolk og håndverkere. 

Anonymkode: a1979...067

Samme her egentlig, men vi fant faktisk en som ble brent som heks. Det var litt overraskende. 

Anonymkode: 203c6...fdd

Skrevet

På den ene siden er det bønder og helt vanlige folk i mange generasjoner. Hverken fattige eller rike. 

På den andre siden er det masse sjøfolk, og mye fyll og fanteri. Mange barn født utenfor ekteskap,  flere som har druknet og noen småkriminelle.  

Anonymkode: 18b04...8ac

Skrevet

Mine forfedre er alle fra nesten samme sted i innlandet. Alle var husmenn, unntatt min tipp-oldefar som mistet slektsgården og måtte selge den på tvangsauksjon. Antagelig pga gjeld og alkohol.

Anonymkode: 7ff92...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...