Gå til innhold

Muligens en brukket lilletå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har muligens en brukket lilletå.
Den er veldig hoven, blå og gjør vondt, men er det i det hele tatt noe man kan gjøre med det.
Altså, jeg kan dra til legevakten, ta røntgen og betale masse penger, men dersom det ikke er noe de kan gjøre med det er det liksom ikke mye vits.. 

Anonymkode: 055bc...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukket min noen ganger - det er ikke noe å gjøre. Gidder iallefall ikke gå til legen med det. 

Anonymkode: 09e7b...e7b

Skrevet

Teip den inntil tåa ved siden av. De gjør ikke så mye annet.

Anonymkode: 11ace...13f

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Har brukket min noen ganger - det er ikke noe å gjøre. Gidder iallefall ikke gå til legen med det. 

Hvordan vet du at den er brukket da, hvis du ikke har sjekket det?

Anonymkode: d20da...8fd

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du at den er brukket da, hvis du ikke har sjekket det?

Anonymkode: d20da...8fd

Når den står i pissevinkel og er mørkeblå er den brukket. 

Skrevet

Har bare teipet den til nabo tåa, så lenge den ikke har endret vinkel😅

Anonymkode: 1032a...7fb

Skrevet

Har lært litt etter x antall brudd i tær; om man ikke har følelse i den, det føles som den er kald, står i veldig rar vinkel eller man har følelsen av at den «sover» etc burde man oppsøke lege. Om ikke er min erfaring at de bare teiper den sammen med «nabotåen». 

Anonymkode: bb8ed...7be

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har muligens en brukket lilletå.
Den er veldig hoven, blå og gjør vondt, men er det i det hele tatt noe man kan gjøre med det.
Altså, jeg kan dra til legevakten, ta røntgen og betale masse penger, men dersom det ikke er noe de kan gjøre med det er det liksom ikke mye vits.. 

Jeg har brukket små tær flere ganger og det er ikke noe annet å gjøre enn å evt tape den inntil nabotåen for støtte. Smertestillende og sitte med foten hevet ved behov. 

Anonymkode: 1fb82...1bd

Skrevet

Tok en telefon til legevakten. De var enig, ut fra beskrivelse kunne det høres ut som et brudd, men så lange den ikke er i en rar vinkel og jeg har følelse i den trengte jeg ikke å komme inn. Men dersom det ble verre skulle jeg ta kontakt igjen

HI

Skrevet

Ikke ta ibux fikk jeg beskjed om, det er visst ugreit å ta ved brudd pga blødningsfare.

Ellers er det bare å tape den til nabotåa og ta det med ro noen dager.

Eneste tåbruddet de bryr seg om et storetåa,  for den er viktig for balanse og fraspark.

Anonymkode: 8385a...352

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ikke ta ibux fikk jeg beskjed om, det er visst ugreit å ta ved brudd pga blødningsfare.

Ellers er det bare å tape den til nabotåa og ta det med ro noen dager.

Eneste tåbruddet de bryr seg om et storetåa,  for den er viktig for balanse og fraspark.

Anonymkode: 8385a...352

De på telefonen med legevakten sa jeg kunne ta en kombinasjon av paracett og ibux, det har jeg også tidligere fått beskjed om ved andre brudd.

HI

Skrevet

Den ene gangen jeg gjorde det så ble den tapet fast i tåa ved siden av. Hadde en myk skumgummi sak mellom tærne. 
Om tåa ikke står i rar vinkel så hadde jeg ikke dratt til legen. Min venninne måtte justere på en tå fordi bruddet hadde gjort det slik at tåa skled litt ut til siden. Ytterste delen lå ikke rett over beinet under så de dro tåa mer i rett posisjon og tapet på plass. Det var storetåa da. 

Anonymkode: 67325...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...