Anonym bruker Skrevet 6. juli #1 Skrevet 6. juli Vi hadde barnedåp for barnebarnet mitt i går. Jeg hjalp dem med oppdekking av bord, passet barnebarn og betalte dem kr 5000,- i sponsing av mat til dåpen. Dette var rent sponsing og gavene er utenom. Etter selskapet var ferdig, fortalte sønnen min at de skulle frakte alle rester til hennes familie. Vi fikk ingenting. Hvem er urimelig her? Jeg som hadde forventet et takk, en blomsterkvast av de blomstene jeg satte på bordet, eller et tilbud om å få noen rester? Lillebrødrene hans ønsket å få panten men det sa han nei til. Hva ville dere andre ha gjort i en slik situasjon. Jeg må jo ærlig innrømme at det ikke frister å sponse dem mer. Dette er bare et eksempel av flere. De har fått MYE av oss. Anonymkode: 9edcd...3b9
Anonym bruker Skrevet 6. juli #2 Skrevet 6. juli Jeg begynte å skrive et langt svar hvor jeg forstod hva du reagerte på osv. Men nei. Du kan ikke lage drama av en sånn greie ovenfor sønnen din. Det var ditt valg å tilby hjelp og sponsing og med mindre du la føringer for hvordan du ville ha det så er det bare å børste det av seg. Enten forteller du han hvordan du vil ha det eller så lar du være. Kona hans har nettopp født og er i ørska og sønnen din er mann. Direkte kommunikasjon er det beste. Når det er sagt: du er en veldig god og snill mamma som stiller opp og hjelper barnet ditt. Og det minste du burde fått var en takk for at du stilte opp. Men du bør kutte ut offerrollen først som sist, hvis ikke blir det til slutt kræsj mellom dere. Prøv heller å fortelle hva du ønsker fra start neste gang. Anonymkode: bc007...7b5
Anonym bruker Skrevet 7. juli #3 Skrevet 7. juli Sa du noe til han om tankene dine? Anonymkode: bc007...7b5
Anonym bruker Skrevet 7. juli #4 Skrevet 7. juli Anonym bruker skrev (15 timer siden): Sa du noe til han om tankene dine? Anonymkode: bc007...7b5 Nei, jeg sa ingenting og kommer heller ikke til å si noe. Jeg sa til ham for noen år siden at jeg synes at han oppfører seg merkelig mot sin egen familie. Jeg sa mye mer men jeg sa til ham at jeg kommer bare til å si dette en gang og jeg kommer ikke til å gjenta. Det løftet kommer jeg til å holde. Jeg synes det er normalt å spørre om de som har betalt (oss) ønsker rester. Hennes familie betalte jo ingenting. Jeg kommer aldri til å sponse dem igjen. Man tar læring av egne erfaringer og slik ble det for oss med vår erfaring. Anonymkode: 9edcd...3b9
Anonym bruker Skrevet 7. juli #5 Skrevet 7. juli Anonym bruker skrev (22 timer siden): Jeg begynte å skrive et langt svar hvor jeg forstod hva du reagerte på osv. Men nei. Du kan ikke lage drama av en sånn greie ovenfor sønnen din. Det var ditt valg å tilby hjelp og sponsing og med mindre du la føringer for hvordan du ville ha det så er det bare å børste det av seg. Enten forteller du han hvordan du vil ha det eller så lar du være. Kona hans har nettopp født og er i ørska og sønnen din er mann. Direkte kommunikasjon er det beste. Når det er sagt: du er en veldig god og snill mamma som stiller opp og hjelper barnet ditt. Og det minste du burde fått var en takk for at du stilte opp. Men du bør kutte ut offerrollen først som sist, hvis ikke blir det til slutt kræsj mellom dere. Prøv heller å fortelle hva du ønsker fra start neste gang. Anonymkode: bc007...7b5 Det blir ingen drama, det blir bare ingen sponsing igjen. Anonymkode: 9edcd...3b9
Anonym bruker Skrevet 8. juli #6 Skrevet 8. juli Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei, jeg sa ingenting og kommer heller ikke til å si noe. Jeg sa til ham for noen år siden at jeg synes at han oppfører seg merkelig mot sin egen familie. Jeg sa mye mer men jeg sa til ham at jeg kommer bare til å si dette en gang og jeg kommer ikke til å gjenta. Det løftet kommer jeg til å holde. Jeg synes det er normalt å spørre om de som har betalt (oss) ønsker rester. Hennes familie betalte jo ingenting. Jeg kommer aldri til å sponse dem igjen. Man tar læring av egne erfaringer og slik ble det for oss med vår erfaring. Anonymkode: 9edcd...3b9 Det forstår jeg. Kanskje han blir styrt av samboeren. Men enig i at det virker utakknemlig. Jeg bare prøver å unngå å la meg prege av alt sånt her, det hadde ødelagt forholdet for meg til sønnen og svigerdatter. Anonymkode: bc007...7b5
Anonym bruker Skrevet 8. juli #7 Skrevet 8. juli Anonym bruker skrev (18 timer siden): Det forstår jeg. Kanskje han blir styrt av samboeren. Men enig i at det virker utakknemlig. Jeg bare prøver å unngå å la meg prege av alt sånt her, det hadde ødelagt forholdet for meg til sønnen og svigerdatter. Anonymkode: bc007...7b5 Eneste mulighet for meg å ikke bli uvenn er å slutte å sponse dem. Jeg mener at han blir styrt av samboeren men det vet jeg jo ikke. Det er jo litt synd at jeg må slutte å sponse dem, men det er ingen vei utenom, dessverre. Anonymkode: 9edcd...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå