Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:56 #1 Skrevet søndag kl 16:56 Altså sånn ut med alt fra skap og kjøleskap og sorterer og vasker. Det er jo såå slitsomt, kjenner jeg har lyst til å gi opp! Gjør folk dette hvert eneste år?! Anonymkode: eae4e...e50
Anonym bruker Skrevet søndag kl 16:58 #2 Skrevet søndag kl 16:58 Det er noen år siden sist. Gidder ikke. Anonymkode: 6d75f...a45
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:03 #3 Skrevet søndag kl 17:03 Jeg tar aldri hele huset på en gang nei. Men jeg tar ved behov, det går an å ta et kjøkkenskap uten å ta alle. Ta badet uten å ta vaskerommet. Ta listene i stua en fredag og på soverommet en annen. I løpet av et år blir alle rom tatt grundig, men aldri samtidig. Anonymkode: 20954...41e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:03 #4 Skrevet søndag kl 17:03 Tok en skikkelig sjau i dag vi og. Ut med alle klærne til barna, sortere ting, gi bort, kaste. Ble 12 bæreposer med for små /ødelagte klær, 6-7 bæreposer med søppel. Utrolig deilig å få gjort, sikkert minst et år siden sist 🙈 Anonymkode: 8ddfd...d6e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:07 #5 Skrevet søndag kl 17:07 Ikke samtidig. Har en leilighet vi leier ut på Airbnb og bare den tar ganske tid å få vaska skikkelig. Så huset tar jeg aldri i ett jafs. Men tar noe røsk innimellom å vasker lister, går over flekker som har kommet på veggen, tar ut sofaen og vasker gulvene skikkelig. Anonymkode: b4144...750
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:12 #6 Skrevet søndag kl 17:12 Nei. Elementer av det gjøres jo jevnlig, men jeg tar aldri sånn alt på en gang-vask. Anonymkode: debf4...981
Anonym bruker Skrevet søndag kl 18:49 #8 Skrevet søndag kl 18:49 På ingen måte. Blir litt her og der litt sånn sporadisk Anonymkode: eb254...26d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:04 #9 Skrevet søndag kl 19:04 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Altså sånn ut med alt fra skap og kjøleskap og sorterer og vasker. Det er jo såå slitsomt, kjenner jeg har lyst til å gi opp! Gjør folk dette hvert eneste år?! Anonymkode: eae4e...e50 Nei. Anonymkode: 67c18...098
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:06 #10 Skrevet søndag kl 19:06 Nei, dessverre. Angrer på det nå som vi holder på å flytte 🙈 Anonymkode: 01668...d9d
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:29 #11 Skrevet søndag kl 19:29 Absolutt ikke. I år betalte jeg tenåringen min for å vaske og rydde i kjøkkenskapene. Det kostet meg 600,- men var definitivt verdt det. I dag har jeg vasket alle badene grundig og ryddet i skuffene. Nå har jeg ikke tenkt å vaske noe på en stund. Anonymkode: 3cbc2...111
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:48 #12 Skrevet søndag kl 19:48 Jeg bruker flylady metoden. Den grundig vasket ting jevnlig med relativt kort tidsbruk, så da trengs det ikke. www.flylady.net Anonymkode: db2fc...6a7
Himmel og hav Skrevet mandag kl 13:00 #13 Skrevet mandag kl 13:00 Ikke alt på en gang, nei, men i løpet av et års tid har jeg tatt det meste. Kjøleskapene vaskes langt oftere enn skapet der jeg har glass og tallerkener, men jeg gidder ikke tømme alle skap på en gang.
Anonym bruker Skrevet mandag kl 13:15 #14 Skrevet mandag kl 13:15 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Altså sånn ut med alt fra skap og kjøleskap og sorterer og vasker. Det er jo såå slitsomt, kjenner jeg har lyst til å gi opp! Gjør folk dette hvert eneste år?! Anonymkode: eae4e...e50 Det er ikke slitsomt om du tar litt og litt, når det trengs. F.eks så jeg forrige uke når jeg ryddet ut av oppvaskmaskinen at det var litt bøssete i bestikkskuffen, så da tømte jeg alt av bestikk på benken og vasket nedi der før jeg la det tilbake. Det tok ikke lang tid og var ikke slitsomt, men bestikkskuffen er ren. Det er ganske lenge siden jeg tok høyskapet nå, tror det var i juleferien. Jeg gjør det når jeg har tid og overskudd. Plutselig finner jeg ingenting for det er bare rot, så da tar jeg ut alt, vasker og sorterer inn igjen. Et høyskap tar ikke veldig lang tid, helt unødvendig å bli helt overveldet av behovet om å ta alt på en gang. Jeg har jobbet litt med dette, for jeg fikk en hjerneskade som tok mye av kapasiteten min. Det tok litt tid før jeg aksepterte og lærte leve med det uten å føle det som et nederlag, for det er det virkelig ikke. Jeg var f.eks vant til å gjøre mye husarbeid på en gang, og syntes det var forferdelig når jeg ikke orket vaske huset lenger. Men så fant jeg ut at jeg orker å vaske huset, jeg orker bare ikke å vaske hele på samme dag. Det MÅ ikke være rent i hele huset samtidig for å være tilfredstillende, men jeg innrømmer at det tok tid å akseptere at det var blitt sånn. Nå klarer jeg sette meg i stua og slappe av etter å ha vasket badet, uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke har vasket hele 1.etg i samme slengen. Anonymkode: 20954...41e
Anonym bruker Skrevet mandag kl 15:08 #15 Skrevet mandag kl 15:08 Vi pleier å ta det i påsken. Alle må hjelpe til, og det tar ikke veldig lang tid egentlig. Anonymkode: e22bb...af2
Anonym bruker Skrevet i går, 09:03 #16 Skrevet i går, 09:03 Ikke samtidig. Men før jul og til våren blir det rundvask,noen rom pr dag. Soverommene blir vasket rundt oftere,så tar vi "vanlig" helgavask før hver helg,og litt etter helga. Støvsuger ca annenhver dag,og vasker over badene og toalettene 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 4524e...a03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå