Gå til innhold

Hvordan kan det ha seg at en 20 år yngre kollega angivelig får 250.000 mer enn meg når hun pensjoneres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 26 år og har tjent betydelig mindre enn meg de fem årene hun har jobbet. Jeg er 45 år og får ifølge hjemmesiden 540.000 i pensjon i året. 

Stemmer det da? Løy hun på tallene? Hva er «normal» pensjon?

Anonymkode: ec58e...122

Skrevet

Fra nav, eller fra bedriftens pensjonssparing?

Anonymkode: c8201...6b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Fra nav, eller fra bedriftens pensjonssparing?

Anonymkode: c8201...6b3

Begge. Bedriften og nav. 
HI

Skrevet

Hvis hun er 20 år yngre enn deg, så skal hun jo jobbe i 20 år etter at du er pensjonert. Og få lønnsøkning de 20 årene

Anonymkode: 4074f...96f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Begge. Bedriften og nav. 
HI

Hvor aktiv er du med pensjonssparingen din i bedriften? Hos oss kan vi logge på og velge profil selv. Jo eldre vi blir jo mindre risiko er det i profilen by default. Siden din kollega er yngre enn deg har hun nok en profil med mer risiko bare der. Hun kan i tillegg ha endret dette selv. 

Anonymkode: cc4f9...3e6

Skrevet

Husk på inflasjon også, 250 000 om 20 år er ikke verdt det samme som 250 000 i dag. Om vi tenker en inflasjon på 4% så er det omtrent 100 000 mer enn du får.

Anonymkode: 373f7...7d4

Skrevet

Er sjefen en mann på 40+ år?

Anonymkode: 172a3...d5a

Skrevet

Kommer jo an på hvilken type pensjonsordning bedriften har. Kun nødvendige eller Rolls Royce versjonen. 
Den forrige jobben hadde den beste ordningen der jeg er nå kun det som er nødvendig. 
Nå kan jeg lite om pensjon men mannen min kan det. Han mente det ikke ville lønne seg å slutte i den forrige med mindre jeg fikk 250 000,- i lønnsøkning pga pensjonstap. Så nå har jeg noe privat i tillegg. 

Anonymkode: dd159...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...