Gå til innhold

Hva i alle dager er dette forslaget til Høyre om en ekstra time skole hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg gjerne å forstå. Jeg er ikke lærer og jobber ikke i skolen, fullt mulig det er noe jeg ikke ser her. Men når ble det å gjøre mer av samme løsningen for noe som ikke fungerer optimalt? 

I min verden, som handler mer om ledelse og det å drive en god bedrift med en god kultur, er det nå ganske tydelig at kortere dager gir bedre effektivitet. Folk trives bedre, de jobber bedre. I stillinger det er mulig så klart, men gode løsninger hvor man er mer på når en er på. Folk som trives og mestrer gir mindre fravær. Mindre fravær gir mer forutsigbarhet og kontinuitet. 

Jeg klarer ikke etter beste evne å forstå dette forslaget. Lærere melder selv at de knapt strekker til alle oppgavene hver dag, så da er løsningen å gi de en ekstra time å undervise? Er det å ta respekten tilbake for lærere? Å gjøre det motsatte av hva de sier de trenger? 

Anonymkode: c5ac2...f8d

Skrevet

Vi har økt timetallet i skolen ganske mye de senere årene men resultatene er like. Så nei. Typisk høyreforslag.

Skrevet

Å utvide timetallet i grunnskolen er bare tull, men likevel ikke det verste av Høyreforslagene som kom nå. Fast nivådeling og flere kartleggingsprøver er verre.

Det eneste gode forslaget er å få flere yrkesgrupper inn i skolen. 

Anonymkode: 97b1c...ca0

Skrevet

Om jeg skulle gjette så er dette et forslag de har kokt opp fordi de tror folk faller for enkle forklaringsmodeller og at dette vil hjelpe dem i valgkampinnspurten. All forskning viser at det barna trenger i den alderen er mer lek, egenstyrt rollelek, ikke voksenstyrte læringsaktiviteter som en kaller lekbaserte. 

Anonymkode: 4bae7...b0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):