Gå til innhold

Har Norge AS nettbank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye man skal tenke på en søndag formiddag. 

Hvordan overfører man milliarder til feks Ukraina? Har de noen som dobbeltsjekker beløpet?😅

Hvem følger med? Blir Norge AS sett på av revisor?

Anonymkode: dd624...a79

Skrevet

Du har hørt om Norges Bank? Etablert i 1816 og utfører sentralbanktjenester for landet vårt? 
Det er selvfølgelig ikke sånn at hvem som helst kan gå i nettbanken på nasjonens vegne og overføre milliarder. 

Anonymkode: 81563...340

Skrevet

Seriøst?

Du skulle ikke heller ta deg en liten luftetur?

Anonymkode: 417db...f14

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan overfører man milliarder til feks Ukraina? Har de noen som dobbeltsjekker beløpet?😅

Neida de bruker en av de ansatte i forsvarsdepartementet som har nettbank som mellommann. Han får pengene på sin konto og så sender han dem direkte til zelesky så slipper man så mye byråkrati vøtt. 

Anonymkode: aef67...ad4

Skrevet

De bruker Vipps

Anonymkode: c1095...f7c

Skrevet

Dere kan gjøre narr så mye dere vil. Men noen må logge seg inn en plass. Noen må overføre penger. Hvem har tilgang? Statsminister? Statssekretær? Hvem gjør overføringen helt konkret?

Skrevet

I stedet for å gjøre narr av hi, så kunne dere heller gi henne et vettugt svar, men vedder på at ingen av dere vet.....

Anonymkode: 34bab...7b0

Skrevet

Dere kan gjøre narr så mye dere vil. Men noen må logge seg inn en plass. Noen må overføre penger. Hvem har tilgang? Statsminister? Statssekretær? Hvem gjør overføringen helt konkret?

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

I stedet for å gjøre narr av hi, så kunne dere heller gi henne et vettugt svar, men vedder på at ingen av dere vet.....

Jeg svarte! Norges Bank, og de ansatte der. Nøyaktig hvordan strukturen er eller hvilken tittel de aktuelle har vet jeg ikke, men det sier seg jo selv at dette er litt mer enn en vipps.

Skrevet

Selv om jeg ikke vet nøyaktig hvordan det foregår så skjønner man jo at overføringer i den størrelsesorden ikke blir gjort av én person med nettbank og MinId! 

Jeg jobber i en offentlig etat og ved alle overføringer, selv de aller minste, så må man ha to personer som godkjenner transaksjonen samt at regnskapsavdelingen må ha bilag som viser hvem som har godkjent og hvor utgiften skal føres. 

Jeg er egentlig av den oppfattelsen at det ikke finnes dumme spørsmål, men her må jeg innrømme at jeg sliter litt med å holde meg saklig. 

Anonymkode: 417db...f14

Skrevet

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg svarte! Norges Bank, og de ansatte der. Nøyaktig hvordan strukturen er eller hvilken tittel de aktuelle har vet jeg ikke, men det sier seg jo selv at dette er litt mer enn en vipps.

Skrevet

Norge er ikke et aksjeselskap. Staten Norge har et regnskap mye mer detaljert enn bedrifter. Penger de sender går via Norges Bank. Midler sendes til MANGE andre steder enn Ukraina. F.eks. u-hjelp, NATO- medlemskap, NAV osv.

Anonymkode: 88201...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...