Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man ta noen småjobbber og tjene svart inntil 6000 kr i året? 

Anonymkode: 74a11...589

Skrevet

Jeg ble spurt av en bekjent om jeg kan vaske hjemme hos han hver Torsdag. Han vil betale 150 kr i timen. Jeg synes det er lite. Må kjøre dit( 12 kilometer), så må betale bom og bensin. 

Føler at da er det ikke verdt det, selv om jeg trenger pengene. Jobber jeg 2 timer hver torsdag blir det 1200 kr. Men så bruker jeg tid å kjøre dit og hjem, pluss bensin og bom. 

Hva hadde du gjort?

Skrevet

Om jeg hadde ønsket en ekstrajobb hadde jeg bedt om minst 200 kr timen. 

Anonymkode: d9e65...003

Skrevet

Da sier du nei. Verre er det ikke. 

Anonymkode: e46b8...d9a

Skrevet

Ja, du kan tjene 6.000 kr skattefritt på småjobber. Da heter det ikke å jobbe svart da, for det er helt lovlig (svart arbeid betyr å unndra skatt, som er ulovlig).

Si du ikke kan ta jobben for den prisen siden du har utgifter til drivstoff, bom og reisetid så fortjenesten blir for liten. Tilbyr han ikke mer kan du ikke ta jobben og mp finne en annen ekstrainntekt.

Sønnen min på 19 år har tatt mange småjobber gjennom siste året på vgs. Bruker facebook aktivt og finner folk som trenger hjelp fra alt til rydding, kjøring på søpla, flytting osv.

Du kan tjene 6.000 kr fra hver tilbyder av småjobber, og du må ta mange jobbet før det anses som næring og er skattepliktig.

Sønnen min ringte skatteetaten og spurte, de sa at han regnes som fulltidsstudent og kunne ta så mange jobber han gadd ved siden av skolen uten at noen forventet at han skulle starte et "foretak som vaktmester og skatte av de pengene"

Anonymkode: 6f830...b95

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ja, du kan tjene 6.000 kr skattefritt på småjobber. Da heter det ikke å jobbe svart da, for det er helt lovlig (svart arbeid betyr å unndra skatt, som er ulovlig).

Si du ikke kan ta jobben for den prisen siden du har utgifter til drivstoff, bom og reisetid så fortjenesten blir for liten. Tilbyr han ikke mer kan du ikke ta jobben og mp finne en annen ekstrainntekt.

Sønnen min på 19 år har tatt mange småjobber gjennom siste året på vgs. Bruker facebook aktivt og finner folk som trenger hjelp fra alt til rydding, kjøring på søpla, flytting osv.

Du kan tjene 6.000 kr fra hver tilbyder av småjobber, og du må ta mange jobbet før det anses som næring og er skattepliktig.

Sønnen min ringte skatteetaten og spurte, de sa at han regnes som fulltidsstudent og kunne ta så mange jobber han gadd ved siden av skolen uten at noen forventet at han skulle starte et "foretak som vaktmester og skatte av de pengene"

Hvor mye tok han i timen? 

Skrevet

150kr timen er helt urealistisk at noen vil jobbe for. Ville sagt 600kr pr gang. 

Anonymkode: 0b080...c4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

150kr timen er helt urealistisk at noen vil jobbe for. Ville sagt 600kr pr gang. 

Ikke sant? Jeg trodde kanskje at jeg var for kravstor som vil ha mer. Men jobben sliter på kroppen og jeg må også bruke bilen 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Ikke sant? Jeg trodde kanskje at jeg var for kravstor som vil ha mer. Men jobben sliter på kroppen og jeg må også bruke bilen 

Skjønner ikke hvorfor du vurderer det? Du får si at i tillegg til full jobb blir det for stress med så lav lønn. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor du vurderer det? Du får si at i tillegg til full jobb blir det for stress med så lav lønn. 

Enig. Det må virkelig være verdt det om du skal bruke ekstra krefter på det. 

Skrevet

Ikke verdt det. Du vil da bruke rundt ca 30kr i bensin hver uke også kommer bompenger i tillegg. Minimum 250kr timen bør du be om

Anonymkode: 7d59d...b3d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvor mye tok han i timen? 

Tror aldri han har fått timelønn, han har jo bare gjort en jobb for hver arbeidsgiver og da fått betalt for jobben.

Hvor lang tid han bruker blir da litt opp til han selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg ble spurt av en bekjent om jeg kan vaske hjemme hos han hver Torsdag. Han vil betale 150 kr i timen. Jeg synes det er lite. Må kjøre dit( 12 kilometer), så må betale bom og bensin. 

Føler at da er det ikke verdt det, selv om jeg trenger pengene. Jobber jeg 2 timer hver torsdag blir det 1200 kr. Men så bruker jeg tid å kjøre dit og hjem, pluss bensin og bom. 

Hva hadde du gjort?

Med mindre jeg hadde vært veldig veldig ii beit for penger, så hadde jeg sagt nei. Det blir knapt en tusenlapp i måneden, Det hadde det ikke vært verdt. Da fikk han betalt skikkelig.

Anonymkode: d5cb3...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...