Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på telttur med et vennepar. Og hun hadde på seg jeans hele turen! Hvem er det som gjør det?? Vi gikk mange kilometer innover i skogen og overnattet i telt i 2 netter. Og hun hadde på samme jeans hele tiden, tror hun sov med de til og med!

Anonymkode: b2cfc...da4

Skrevet

Henne om det.

Ville ikke vært mitt valg av bukse, men det er meg.

Anonymkode: 8dc47...fdc

Skrevet

Tåpelig om du har andre valg, greit om du ikke har annet.

Anonymkode: 31527...f93

Skrevet

Olabukse

Anonymkode: 5c8aa...30a

Skrevet

Ilandsproblem, dvs. ikke noe problem.  Det går helt fint.

Anonymkode: 79087...839

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Olabukse

Anonymkode: 5c8aa...30a

Det gamle Adelsten merket?

Anonymkode: 1df9d...bc6

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være problematisk, så lenge hun synes de er komfortable? Det er bare et bomullsplagg liksom.

Anonymkode: d0152...190

Skrevet

Av og til synes jeg Norge er et trangsynt, overkonformt bondeland. Innlegg som det du har her, er et eksempel på det. Folk kan like å gå med forskjellige klær, vet du.

Anonymkode: bf752...d5d

Skrevet

Hvem som gjør det? Din venninne, åpenbart. Ikke mitt foretrukne turplagg, men så lenge den ikke blir våt (og tung) så fungerer jeans helt greit på tur. 

Anonymkode: 3c1bc...c3e

Skrevet

Jeg er mye på telttur, fjellturer, toppturer mm. 

For å kun gå innover i skogen kunne jeg fint gått i olabukser. Har noen veldig gode, gamle, fra Only som er fin å gå i skogen. Det viktigste er: Godt skotøy :) Bukser er ikke så nøye for meg, så lenge de er bevegelige og har god passform. 

På toppturer liker jeg best turbukser med flere lommer. 

Anonymkode: e10f2...ff6

Skrevet

Jeans tåler da et par dager uten vask. Hvem er det som bryr seg om det? 

Du tydeligvis 😅

Anonymkode: ddde3...30a

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det gamle Adelsten merket?

Jeg har aldri hørt noen under 70 år siden jeans.  Aldri. 

Jeg går med strechy olabukser i fjellet, de er gode å ha på. Går folk virkelig å dømmer hva jeg har på meg i fjellheimen? 😳

Husker guiden på Galdhøpiggen sa at folk kom i tynne tøysko over breen der, det er det nærmeste jeg kommer folk som reagerer på hva andre har på seg. 

Anonymkode: ae1b2...3c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg går med strechy olabukser i fjellet, de er gode å ha på. Går folk virkelig å dømmer hva jeg har på meg i fjellheimen? 😳

Husker guiden på Galdhøpiggen sa at folk kom i tynne tøysko over breen der, det er det nærmeste jeg kommer folk som reagerer på hva andre har på seg. 

Jeg syns det er utrolig merkelig at voksne folk ikke skjønner at det finnes lokale forskjeller på hva man kaller ting, som for eksempel dongeri/jeans/olabukse. Her jeg bor, vestlandet, brukes jeans og dongeribukse om hverandre, her er det ingen som sier olabukse. Det betyr jo ikke at det er feil, og jeg skjønner godt hva som menes. Hvorfor har du så stort behov for å fortelle andre at de sier noe feil? Spesielt når det er du som selv bommer her. 

Anonymkode: 3c1bc...c3e

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er 43, vær så god, jeans 🤭 

Nå har du minst 2 på den lista. 

Anonymkode: ddde3...30a

Skrevet

Hva er galt med å gå med jeans du skogen? Jeg bruker jeans alltid uansett hva jeg gjør, så sant jeg kan, skjønner ikke at det er så galt?

Skrevet

Jeg går også på skogstur i jeans, de er komfortable, stretchy og tåler litt. Perfekt plagg for en skogstur.

Anonymkode: 5b4ff...789

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke hvor du bor, men her jeg bor sier ingen olabukser. Ikke jeg,og ihvertfall ikke døtrene mine på 16 og 18 år, usikker på om de hadde skjønt hva det betydde faktisk....

Anonymkode: 5b4ff...789

Skrevet

Jeg pleier alltid å bruke jeans når vi er på hytta, jeg har i grunn aldri tenkt på at det skulle være noe rart. Og gummestøvler om vi skal gå i myra.

Anonymkode: 095f4...5dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og jeg tror jeg kan telle på én hånd antall ganger jeg har hørt ordet olabukse, utover på tv. Vi sier dongeribukse eller jeans her jeg bor.

Ellers så hadde jeg også synes det hadde vært litt overraskende om noen stilte i dongeribukse på telttur, uansett hvor myk, rett og slett fordi materialet ikke er spesielt pustende, tørker sakte osv., i motsetning til ull og annet turtøy som er laget for formålet. Men for all del, alle går i det de er mest komfortabel med selv.

Anonymkode: 804a3...d33

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvem over 70 er det som sier jeans? Her sier både min generasjon og mine tenåringsdøtre jeans og olabukser omhverandre. Dongeri hører jeg kun folk med vestlandsdialekt si

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og jeg tror jeg kan telle på én hånd antall ganger jeg har hørt ordet olabukse, utover på tv. Vi sier dongeribukse eller jeans her jeg bor.

Ellers så hadde jeg også synes det hadde vært litt overraskende om noen stilte i dongeribukse på telttur, uansett hvor myk, rett og slett fordi materialet ikke er spesielt pustende, tørker sakte osv., i motsetning til ull og annet turtøy som er laget for formålet. Men for all del, alle går i det de er mest komfortabel med selv.

Anonymkode: 804a3...d33

Pustende syns jeg de er faktisk, de er jo hovedsakelig lagd av bomull. Men tørker sakte, det gjør de. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Pustende syns jeg de er faktisk, de er jo hovedsakelig lagd av bomull. Men tørker sakte, det gjør de. 

Helt enig, synes jeans er veldig pustende. Synes jeans er det beste å ha på når det er veldig varmt. Shorts og kort kjole puster jo mer så klart, men hvis jeg blir sittende i sola (og ikke gjør det for å sole meg) synes jeans er bedre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Og jeg har aldri hørt noen under 70 kalle det olabukse. Aldri.

Synes det ser litt rart ut med dongeribukse på telttur, men hver sin lyst. Men at hun brukte den samme i 2 dager er jo ikke noe rart i det hele tatt, man skifter ikke bukse i løpet av en 2 dagers tur hvis man ikke trenger.

Anonymkode: d5e41...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...