Anonym bruker Skrevet fredag kl 04:15 #1 Skrevet fredag kl 04:15 I år hadde vi bestemt å ta en liten ferie i Norge. Vi pleier reise 4-5 uker i Europa men trenger å få gjort mye med hus og hage og ville prioritere det i år samt ungdommen skal delta på idrettskonkurranser midt i ferien. Så vi skal reise en uke halvannen rundt her i Norge istede. Jeg har vært veldig positiv men nå kjenner jeg det røyner på. Jeg er en uke inn i ferien min og det har knapt vært over 12 grader. Solen har vi nesten glemt hvordan ser ut 🤪. I tillegg flommes sosiale media over av venner og kjente i syden. Jeg sliter 😅😅😅. Andre som sliter med motivasjonen i sommernorge?? Anonymkode: 8daf4...dac
Anonym bruker Skrevet fredag kl 04:38 #2 Skrevet fredag kl 04:38 Jeg er tvert imot veldig glad for å slippe hetebølgene sør i Europa. Har venner som har opplevd over 40 grader på ferie og bare kunnet oppholde seg inne i air vondition, det er bortkasta feriepenger altså. Men jeg bor i sørnorge da. Har riktignok blåst litt, men vi har gått i sommerklær her siste ukene. Anonymkode: 5bf3d...87b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 04:52 #3 Skrevet fredag kl 04:52 Er dere stedbundne i forhold til hvor i Norge dere reiser? Det er fint vær her i Vestfold 😃 Anonymkode: 61798...c4d
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:18 #4 Skrevet fredag kl 05:18 Vi er på Mallorca og opplever lite av den hetebølgen som nyhetsbildet( aka Dagbladet) snakker så mye om, her er rundt 30-32 grader, litt vind som og kjøler litt. Helt nydelig. Skal hjem om 2 dager til lite sommer meldinger i vente. Så de 10 dagene med sol har kommet godt med. Hadde ikke latt meg skremme av varmen i alle fall, men nok droppet storbyer som Barcelona, Paris. Anonymkode: 96142...5ba
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:20 #5 Skrevet fredag kl 05:20 Ja, og for oss som bor til daglig på Vestlandet hvor vi sjelden får somer så frister nok syden litt mer😄 når en har sittet gjennom et år med lite sol liksom. Hadde vi bodd på Østlandet eller Sørlandet så ville det kanskje ikke fristet like mye. Anonymkode: 96142...5ba
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:21 #6 Skrevet fredag kl 05:21 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi er på Mallorca og opplever lite av den hetebølgen som nyhetsbildet( aka Dagbladet) snakker så mye om, her er rundt 30-32 grader, litt vind som og kjøler litt. Helt nydelig. Skal hjem om 2 dager til lite sommer meldinger i vente. Så de 10 dagene med sol har kommet godt med. Hadde ikke latt meg skremme av varmen i alle fall, men nok droppet storbyer som Barcelona, Paris. Anonymkode: 96142...5ba Vi har ingen intensjoner om å reise til sydligere strøk altså. Og hvertfall ikke Mallorca som virkelig er anbefalt å ikke reise til. Vi blir i Norge - så får vi heller kjøre der det er fint vær 😃 HI Anonymkode: 8daf4...dac
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:22 #7 Skrevet fredag kl 05:22 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Er dere stedbundne i forhold til hvor i Norge dere reiser? Det er fint vær her i Vestfold 😃 Anonymkode: 61798...c4d Nei egentlig ikke. Vi bor i Bergen men elsker å kjøre så kjører lett til både øst og nord. Tenker vi får se det an helt til avreise og kjøre dit finværet er 🙂 Anonymkode: 8daf4...dac
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:49 #8 Skrevet fredag kl 05:49 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Er dere stedbundne i forhold til hvor i Norge dere reiser? Det er fint vær her i Vestfold 😃 Anonymkode: 61798...c4d Det er fint i Vestfold nå. Det pissregna i går. Blåste bort på tirsdag. Er meldt nedbør i hele morgen… Anonymkode: dd05e...33a
Anonym bruker Skrevet fredag kl 05:56 #9 Skrevet fredag kl 05:56 Vi har det akkurat på samme måte som dere. Har tilbrakt 4-6 uker syd i Europa hver sommer, og aldri tenkt på å følge med på hva slags vær det er her hjemme. Og jeg lurer litt på hva vi tenkte med i år 😂 Det er uvant med en ferie som består av langbukse og vindjakke, og tror kanskje ikke helt det er min ting. Uansett, vi har fått gjort mye i både hus og hage allerede. Og til neste år går turen sydover igjen tror jeg 😉 Anonymkode: bfdb6...eb6
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:00 #10 Skrevet fredag kl 06:00 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er tvert imot veldig glad for å slippe hetebølgene sør i Europa. Har venner som har opplevd over 40 grader på ferie og bare kunnet oppholde seg inne i air vondition, det er bortkasta feriepenger altså. Men jeg bor i sørnorge da. Har riktignok blåst litt, men vi har gått i sommerklær her siste ukene. Anonymkode: 5bf3d...87b Enig. Vi dropper "syden" for første gang på mange år. Reiser til Tyskland. Sastser på noenlunde ok vær, så vi kan bade ved en av badebyene ved østkysten. Ellers reise litt rundt. Orkere ikke tanken på den varmen som er mange steder i "syden" gjennom sommeren. Sikkert mange steder med behagelig temperatur altså, men det har jo mest med flaks å gjøre. Også de årlige skogbrannene da. Anonymkode: fbdfa...e7d
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:01 #11 Skrevet fredag kl 06:01 Gjorde som dere for noen år siden. Aldri mer! Følte dessverre at jeg ikke hadde hatt den sommeren som lader batteriene mine. Regnjakke, vindjakke og fleece kan aldri erstatte en god dag i solkjole. Anonymkode: c5fc5...e2c
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:04 #12 Skrevet fredag kl 06:04 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Nei egentlig ikke. Vi bor i Bergen men elsker å kjøre så kjører lett til både øst og nord. Tenker vi får se det an helt til avreise og kjøre dit finværet er 🙂 Anonymkode: 8daf4...dac Kanon ferie å følge værmeldingen 😃 Eneste som henger litt nå er badevannet, det har blåst en del, temperaturen er ikke helt sommer enda. Kan anbefale området Langesund-Helgeroa. Et av stedene i Norge med flest soldager 😎🌞Ikke uvanlig at det regner i byen, men er sol ved kysten. Hvis camping er et alternativ, ligger det en mengde plasser som perler på ei snor. Anonymkode: 61798...c4d
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:14 #13 Skrevet fredag kl 06:14 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Vi har ingen intensjoner om å reise til sydligere strøk altså. Og hvertfall ikke Mallorca som virkelig er anbefalt å ikke reise til. Vi blir i Norge - så får vi heller kjøre der det er fint vær 😃 HI Anonymkode: 8daf4...dac Ha ha Mallorca er ikke så gale altså, reiser du ikke til Alcudia men til en av de mindre plassene så er de både glade og veldig gjestfrie mot turister, her vi er har vi ikke hatt hetebølge eller møtt på noe av det det advares mot. Legger igjen mye penger på restauranter og tipser godt. Bor på et lite Boutique hotell. Nå har vi aldri vært på Mallorca før nå i år, men så utrolig fint her. Fått ufortjent dårlig rykte. Men kan tenke meg Alcudia er verre😏 Anonymkode: 96142...5ba
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:18 #14 Skrevet fredag kl 06:18 Det er dette som er Norge da. Regn, sol, kaldt, varmt, ustabilt, stabilt. Voksne folk veit det. Anonymkode: 01209...9c4
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:24 #15 Skrevet fredag kl 06:24 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er dette som er Norge da. Regn, sol, kaldt, varmt, ustabilt, stabilt. Voksne folk veit det. Anonymkode: 01209...9c4 Jeg har vel ikke sagt at det kom som et sjokk? Jeg skjønner meg ikke på voksne folk som ikke helt vet hvordan man skal svare normalt? HI Anonymkode: 8daf4...dac
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:31 #16 Skrevet fredag kl 06:31 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vel ikke sagt at det kom som et sjokk? Jeg skjønner meg ikke på voksne folk som ikke helt vet hvordan man skal svare normalt? HI Anonymkode: 8daf4...dac Har ikke sagt noe om sjokk. Lar det være med det, her er det passe hårsårt hvis dette er måten å reagere på. Anonymkode: 01209...9c4
Anonym bruker Skrevet fredag kl 06:37 #17 Skrevet fredag kl 06:37 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har ikke sagt noe om sjokk. Lar det være med det, her er det passe hårsårt hvis dette er måten å reagere på. Anonymkode: 01209...9c4 Men helt alvorlig - når du slenger på «voksne folk vet det». Hva er vitsen? For å virke bedre? Jeg er overhodet ikke hårsår, jeg skjønner bare ikke vitsen med slike kommentarer. Snakker du sånn til de rundt deg og? Dere sitter på pauserommet og en kollega sier at fader så kjipt vær å feriere i Norge i og, hvorpå du da svarer «voksne folk vet dette»? HI Anonymkode: 8daf4...dac
MissSaigon Skrevet fredag kl 06:53 #18 Skrevet fredag kl 06:53 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Enig. Vi dropper "syden" for første gang på mange år. Reiser til Tyskland. Sastser på noenlunde ok vær, så vi kan bade ved en av badebyene ved østkysten. Ellers reise litt rundt. Orkere ikke tanken på den varmen som er mange steder i "syden" gjennom sommeren. Sikkert mange steder med behagelig temperatur altså, men det har jo mest med flaks å gjøre. Også de årlige skogbrannene da. Anonymkode: fbdfa...e7d Nå har de vel meldt ganske heftig hetebølge i Tyskland også. Vi var på Mallorca under den varslede hetebølgen i fjor og det var helt passe varmt - til "syden" å være. Så poenget er vel at man aldri kan sikre seg helt. Men varmt nok blir det nok både i Tyskland og de typiske sydenlandene. Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Ha ha Mallorca er ikke så gale altså, reiser du ikke til Alcudia men til en av de mindre plassene så er de både glade og veldig gjestfrie mot turister, her vi er har vi ikke hatt hetebølge eller møtt på noe av det det advares mot. Legger igjen mye penger på restauranter og tipser godt. Bor på et lite Boutique hotell. Nå har vi aldri vært på Mallorca før nå i år, men så utrolig fint her. Fått ufortjent dårlig rykte. Men kan tenke meg Alcudia er verre😏 Anonymkode: 96142...5ba Det er jo ikke det at det ikke er fint nok på Mallorca som gjør at man bør vegre seg mot å reise, men det vanvittige trykket millioner av turister bidrar til. Lokalbefolkningen ønsker øya si tilbake, og selv om den er vårt favorittreisemål så var nok turen i fjor den siste på lang, lang tid for oss.
Anonym bruker Skrevet fredag kl 08:22 #19 Skrevet fredag kl 08:22 Meldt fint vær på sørlandet til uka, 23 grader i skyggen på dagtid er mer enn varmt nok for meg ihvertfall... Anonymkode: 5bf3d...87b
Anonym bruker Skrevet fredag kl 17:29 #20 Skrevet fredag kl 17:29 Det er jo helt utrolig egentlig. Har man fulgt med litt på nyhetene i det siste så ser man helt tydelig hva menneskeskapte klimaendringer har ført til. Skogbranner, hetebølger der folk dør, fiskere mister livsgrunnlaget sitt fordi havet er i dyp krise, bøndene lider under tørke osv osv. Og hva gjør folk? Nordmenn fortsetter å reise til Syden for å fleske seg i sola, og folk bosatt i sydligere strøk saumfarer til Norge og Norden for å få kjøligere klima. Og med det bidrar vi til elendigheten. Det er jo faen ikke håp. Anonymkode: 7cd6e...45b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå