Gå til innhold

Gutten ønsker seg playstation 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Playstation 4 er gammel og ødelagt. Har tenkt at han ikke får bruke sparekonto (har kun 13000 der, er 11 år). Men at han bør jobbe og tjene seg, men det kan ta år og dag før han tjener nok. Vurderer å gi ham forskudd på julegave. Kan det være en mulighet?🤔 vil ikke at han skal tru at han får alt opp i hendene, men tenker han treng den pga det sosiale.

Anonymkode: 79d93...b53

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva barn, eller noen, skal lære av å ikke få ting de ønsker seg. De skal ikke få alt de ønsker seg, selvsagt, men om man som foreldre har råd og syns det er fornuft bak ønsket så blir det i mitt hode idiotisk å ikke kjøpe kun fordi

Han kan få beskjed om at siden ps5 er så dyrt så blir det rimeligere gaver ellers i år, men det bør være alt. En 11 åring skal ikke jobbe nok til å tjene inn 5-6000 (?) kr!

Anonymkode: 2a2b0...864

Skrevet

Barn kan godt få noe av og til uten å tro at de får "alt" opp i hendene. 

Snakk med han, si det samme som du sier her, at du ser at dette er viktig for han, men at du ikke har mulighet til å bare ta en så stor sum ut av lufta.

Mulig han kommer med et forslag selv, til hvordan han kan bidra, jobbe litt for deg i sommer? Så kan du foreslå at han bare får en symbolsk og billig gave under juletreet i år pluss at dere spleiser litt?

Litt sparepenger, litt julegave og litt jobb fra han i sommer?

Anonymkode: ee9f2...2b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva barn, eller noen, skal lære av å ikke få ting de ønsker seg. De skal ikke få alt de ønsker seg, selvsagt, men om man som foreldre har råd og syns det er fornuft bak ønsket så blir det i mitt hode idiotisk å ikke kjøpe kun fordi

Ikke hør på dette, Hi. 

Anonymkode: 4c151...7e8

Skrevet

Jeg synes det er helt feil å skulle forskuttere julegaver. I juli?
Lag heller en avtale om at han hjelper til med oppgaver han ikke ellers ville gjort, gi ham konkret ansvar for noe, plenklipp, all støvsuging, middag en gang i uken, ett eller annet . Det er ikke det at du kjøper en playstation til ham som gjør ham bortskjemt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ikke hør på dette, Hi. 

Anonymkode: 4c151...7e8

?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Playstation 4 er gammel og ødelagt. Har tenkt at han ikke får bruke sparekonto (har kun 13000 der, er 11 år). Men at han bør jobbe og tjene seg, men det kan ta år og dag før han tjener nok. Vurderer å gi ham forskudd på julegave. Kan det være en mulighet?🤔 vil ikke at han skal tru at han får alt opp i hendene, men tenker han treng den pga det sosiale.

Har han 13000 har han da fint råd til en ps5

Det går da da fint an å gi noe utenom jul og bursdag uten at man tror "man får alt i hendene"

Anonymkode: 8a572...a40

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Han kan få beskjed om at siden ps5 er så dyrt så blir det rimeligere gaver ellers i år, men det bør være alt. En 11 åring skal ikke jobbe nok til å tjene inn 5-6000 (?) kr!

Veldig enig i det du skriver. Det er mulig å barbere seg uten å skjære av seg hodet. De fleste unger har PS i dag, og har dere råd, så kjøper dere jo en ny når den gamle har gått i stykker. Helt innafor å si at det da kanskje blir litt rimeligere julegave feks, men det får holde. Hvordan i all verden skal en på 11 tjene 5000 kr i løpet av sommeren. Det går jo kanskje å kjøpe pent brukt i tillegg.

Anonymkode: 2382b...1ff

Skrevet

Hva er forskjell på playstation slim og pro? Ser pro er dyrere🙈 Fungerer slim greit? HI

Skrevet

Funksjon

PS5 Original

PS5 Slim

PS5 Pro (2024)

Størrelse

Stor

Mindre/slankere

Litt større enn originalen

Vekt

Tyngre (ca. 4,5 kg m/disc)

Lettere (ca. 3,2 kg m/disc)

Tyngre enn Slim (ca. 3,9 kg)

Lagring

825 GB SSD

1 TB SSD

1 TB SSD

Diskdrev

Fastmontert (eller digital)

Avtakbart/modulært

Avtakbart/modulært

Design

Hvit, buet, stor vinge-design

Slankere, to-delt frontpanel

Mer kantete, sort/hvit Pro-design

USB-porter

1x USB-A + 1x USB-C (front)

2x USB-C (front)

2x USB-C (front) + 1x USB-A (bak)

Ytelse (GPU)

Standard RDNA 2

Samme som original

Ca. 45% raskere GPU (RDNA 3)

CPU

8-core AMD Zen 2 (3.5 GHz)

Samme

Litt høyere klokketakt (3.85 GHz)

Oppløsning

Opptil 4K (med noen unntak)

Opptil 4K

Opptil 8K / stabil 4K120-støtte

Ray tracing

Grunnleggende

Samme

Forbedret ray tracing

Pris (ved lansering)

5990–6990 kr

5990–6990 kr (avhenger av modell)

Rundt 7490–7990 kr

Anonymkode: d4ccb...ec3

Skrevet

Ps5 pro har 2 TB lagring, bedre støtte for 4K og 8K. Mye kraftigere grafikk og ytelse en slim modellen. Men spiller han spill som Minecraft, overwatch, Fortnite holder slim modellen mer enn nok. Men spiller han tunge AAA spill som call of duty osv ville jeg gått for pro modellen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ps5 pro har 2 TB lagring, bedre støtte for 4K og 8K. Mye kraftigere grafikk og ytelse en slim modellen. Men spiller han spill som Minecraft, overwatch, Fortnite holder slim modellen mer enn nok. Men spiller han tunge AAA spill som call of duty osv ville jeg gått for pro modellen. 

Takk for svar, da er slim godt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...