Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din beste diett som ikke er lavkarbo eller «bevegelse»/trening?

Anonymkode: 266c8...f25

Skrevet

Spise mindre og holde ut. Det sitter for det meste i hodet, så det mentale må jobbes med. 

Anonymkode: 0284a...8ee

Skrevet

Tre måltider om dagen, ingen mellommåltider og måltidene varer bare i 15 min.

Umulig å overspise om du følger de tre reglene.

Anonymkode: 1f5be...4aa

Skrevet

Jeg spiser ikke enorme mengder. Men jeg har fått en langvarig kneskade som hindrer meg i en del bevegelse, så snittet mitt per dag nå er 5000 skritt i stedet for de 10-12000 det pleier å være. Og nå merker jeg at buksene begynner å bli litt trange, så jeg må bare finne en måte frem til jeg kan være i mer bevegelse igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser ikke enorme mengder. Men jeg har fått en langvarig kneskade som hindrer meg i en del bevegelse, så snittet mitt per dag nå er 5000 skritt i stedet for de 10-12000 det pleier å være. Og nå merker jeg at buksene begynner å bli litt trange, så jeg må bare finne en måte frem til jeg kan være i mer bevegelse igjen. 

Når man beveger seg mindre trenger kroppen mindre mat. Du må derfor redusere kaloriinntaket. 

Anonymkode: 233d9...348

Skrevet

Spise mat som metter mer. Som laks, kylling, egg, avokado og fetaost. Hos meg demper slik mat også søtsuget. Blir jeg "fysen" på noe er melon et greit alternativ. 

Jeg spiser ingenting etter kl.18. 

Anonymkode: 32893...d52

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Spise mat som metter mer. Som laks, kylling, egg, avokado og fetaost. Hos meg demper slik mat også søtsuget. Blir jeg "fysen" på noe er melon et greit alternativ. 

Jeg spiser ingenting etter kl.18. 

Anonymkode: 32893...d52

Jeg spiser ikke godteri. Men spiser en del frukt og bær. Spiser to skiver eller to knekkebrød til lunsj, og så en vanlig porsjon til middag. Mye fisk, men ikke så mye laks da. Merker at jeg har vært stillesittende i noen måneder

Skrevet

Spis mindre fungerer ikke for meg. Har spist lite mat i det siste pga flytting og stress. Har gått opp 

Anonymkode: d8c0d...e61

Skrevet

vanelig sunn mat. trening. lett produkter 

man kan spise mye av det man liker selv om man prøver å gå ned i vekt 

kebab: lag det selv med grov pitabørd og hjemmelaget tzatziki, kylling filet div grønnsaker 

pizza: masse grønnsaker og mindre ost

pasta med hjemmelaget pasta saus, grov pasta 

taco: mindre kjøtt, ost og rømme. mer grønnsaker og sukkerfri taco saus 

man bør ikke spise mer enn 100g kjøtt, 1 dl pasta\ris og en til to poteter. alltid ha mye grønnsaker til maten 

Anonymkode: 4c7bd...926

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Spis mindre fungerer ikke for meg. Har spist lite mat i det siste pga flytting og stress. Har gått opp 

Anonymkode: d8c0d...e61

Handler om å spise riktig for din kropp.

Kroppen vår er et fininnstilt maskineri som justerer forbrenning etter hva den får servert, i tillegg til at gener og psyke spiller inn.

Spiser du lite over tid settes forbrenningen ned for å sikre nok energi til livsviktige kroppsfunksjoner. Spiser du lite nok går du med i vekt, men du blir også syk fordi kroppen ikke får næringen den trenger.

Ingen kropp er lik, du må finne det som passer din kropp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.7.2025 den 23.39):

vanelig sunn mat. trening. lett produkter 

man kan spise mye av det man liker selv om man prøver å gå ned i vekt 

kebab: lag det selv med grov pitabørd og hjemmelaget tzatziki, kylling filet div grønnsaker 

pizza: masse grønnsaker og mindre ost

pasta med hjemmelaget pasta saus, grov pasta 

taco: mindre kjøtt, ost og rømme. mer grønnsaker og sukkerfri taco saus 

man bør ikke spise mer enn 100g kjøtt, 1 dl pasta\ris og en til to poteter. alltid ha mye grønnsaker til maten 

Kan ikke trene. Er heller ikke står fan av en masse lettprodukter, men melk og smør bruker jeg lett, og utenom det tror jeg ikke jeg bruker noe som har et lett alternativ 

Nå er jeg heldigvis ikke noen fan av maten du beskriver. Og det er vel helt vanlig å spise grønnsaker til alle måltid? 

Skrevet

Prøvd periodisk faste?

Anonymkode: 9ef0c...312

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Prøvd periodisk faste?

Anonymkode: 9ef0c...312

Ja, det tenkte jeg på, men har kronisk migrene, så er redd for anfall om jeg ikke spiser

Skrevet

Mye proteiner først på dagen. Blir mindre sugen på kvelden da. 

Anonymkode: 4860d...231

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 2.7.2025 den 20.29):

Finne andre måter å være i bevegelse på? Mye styrketrening kan man variere øvelsene litt for å få mindre belastning på knærne.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Kan ikke trene. Er heller ikke står fan av en masse lettprodukter, men melk og smør bruker jeg lett, og utenom det tror jeg ikke jeg bruker noe som har et lett alternativ 

Nå er jeg heldigvis ikke noen fan av maten du beskriver. Og det er vel helt vanlig å spise grønnsaker til alle måltid? 

Vanlig å vanlig. Det er veldig mange overvektige som ikke spiser grønnsaker til middagen 

Hvorfor i alle dager kan du ikke trene?

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, det tenkte jeg på, men har kronisk migrene, så er redd for anfall om jeg ikke spiser

Anbefaler ikke det

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vanlig å vanlig. Det er veldig mange overvektige som ikke spiser grønnsaker til middagen 

Hvorfor i alle dager kan du ikke trene?

Jeg har en skade som gjør at jeg ikke kan trene på en stund

oslofrk skrev (3 timer siden):

Finne andre måter å være i bevegelse på? Mye styrketrening kan man variere øvelsene litt for å få mindre belastning på knærne.. 

Ja, jeg gjør noen øvelser, og er i bevegelse, men det er langt i fra hva jeg pleier å gjøre

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Anbefaler ikke det

Nei, sjansen for anfall er vel større da…

Skrevet

Søk litt etter mat med mye volum og lite kalorier, da kan du spise deg helt mett på en god måte. Ligger masse eksempler på f..eks TikTok og Youtube, søker du på "high volum meal" får du mange tips om hva du enkelt kan bytte ut for å minske kalorimengden inn men likevel bli god og mett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Søk litt etter mat med mye volum og lite kalorier, da kan du spise deg helt mett på en god måte. Ligger masse eksempler på f..eks TikTok og Youtube, søker du på "high volum meal" får du mange tips om hva du enkelt kan bytte ut for å minske kalorimengden inn men likevel bli god og mett.

Tiktok og YouTube er det virkelig det du kommer med🤣 det er jo bare folk som har null peiling 

Skrevet

Men har bmi din?

Utfra det du sier så enten har du ingen grunn for å gå ned i vekt eller så stemmer ikke det du sier med hva du spiser 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Tiktok og YouTube er det virkelig det du kommer med🤣 det er jo bare folk som har null peiling 

Neida, det er mange som legger ut oppskrifter på sosiale medier som er veldig flinke og har gode forslag altså.

Henter middagstips fra sosiale medier rett som det er jeg, for jeg har null kreativitet når det kommer til mat. Det er det heldigvis mange andre som har.

Og vi er da voksne mennesker, ikke idioter. Vi vet hva som er sunn mat, og det er veldig greit å få inspirasjon fra folk som setter sammen gode måltider av sunn mat.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Neida, det er mange som legger ut oppskrifter på sosiale medier som er veldig flinke og har gode forslag altså.

Henter middagstips fra sosiale medier rett som det er jeg, for jeg har null kreativitet når det kommer til mat. Det er det heldigvis mange andre som har.

Og vi er da voksne mennesker, ikke idioter. Vi vet hva som er sunn mat, og det er veldig greit å få inspirasjon fra folk som setter sammen gode måltider av sunn mat.

Jeg har selv lite inspirasjon til middager så prøvde hello fresh til jeg la merke til hvor mye kalorier det var i maten å det så ut som sunne middager noe det ikke var med for eks kylling å mye grønnsaker 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har selv lite inspirasjon til middager så prøvde hello fresh til jeg la merke til hvor mye kalorier det var i maten å det så ut som sunne middager noe det ikke var med for eks kylling å mye grønnsaker 

Det kan jo være sunt selv om det ikke er kalorifattig. Det er ikke alle som trenger leve kalorifattig....

Å lage maten med olivenolje, penere med nøtter osv gir veldig mange kalorier, men er jo sunt. 

Skrevet

du som er ts bør nok snakke med legen når det virker som du ikke vet hvorfor du har vekt problemer så be legen om og ta en blødprøve for og skjekke blodsukker og kolistrolet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...