Anonym bruker Skrevet 2. juli #1 Skrevet 2. juli I dag er ca 35 prosent av alle menn ved 40 års alder barnløse, om trenden fortsetter vil halvparten av våre sønner som vokser opp nå bli det. Blant menn i lavest inntektsgruppe er andelen barnløse menn i dag 72 prosent. Samtidig står unge kvinner å årelange køer for kunstig befruktning. Noe som blir mer og mer populært. Hvorfor er ikke guttene som vokser opp nå gode nok? Anonymkode: de8eb...6de
Anonym bruker Skrevet 2. juli #2 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): I dag er ca 35 prosent av alle menn ved 40 års alder barnløse, om trenden fortsetter vil halvparten av våre sønner som vokser opp nå bli det. Blant menn i lavest inntektsgruppe er andelen barnløse menn i dag 72 prosent. Samtidig står unge kvinner å årelange køer for kunstig befruktning. Noe som blir mer og mer populært. Hvorfor er ikke guttene som vokser opp nå gode nok? Anonymkode: de8eb...6de Har du linker til dette tallmaterialet? Anonymkode: 9a222...cb8
Anonym bruker Skrevet 2. juli #3 Skrevet 2. juli det er jo ikke noe forskjell på menn og damer som er barnløse, man må jo være to for og få barn Anonymkode: 22633...8dd
Anonym bruker Skrevet 2. juli #4 Skrevet 2. juli Du får sørge for å oppdra gutter som blir "gode nok" da 😅 Helt seriøst, du maler fanden på veggen. Det er ikke så mange kvinner som velger å bli singelmamma at dette blir et reelt problem. Jeg personlig blir farmor i august 😊 Anonymkode: 6f6e1...966
Anonym bruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli På grunn av patriarkatet. Seriøst, menn trenger mer feminisme og frigjøring. Menn er også ofre for patriarkatet. https://www.altinget.dk/artikel/det-er-ikke-kvinderne-men-patriarkatet-der-skaber-problemerne-for-maendene Anonymkode: 600b8...ad8
Anonym bruker Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (32 minutter siden): På grunn av patriarkatet. Seriøst, menn trenger mer feminisme og frigjøring. Menn er også ofre for patriarkatet. https://www.altinget.dk/artikel/det-er-ikke-kvinderne-men-patriarkatet-der-skaber-problemerne-for-maendene Anonymkode: 600b8...ad8 Dette! Joda, kvinnenes frigjøring har gitt en del kvinner mulighet til å velge friere men i den grad det finnes enn klasse av menn som taper på det, så er det fordi patriarkatet ikke er laget for alle menn, det er laget for menn med et minimum av makt og innflytelse. De fleste enslige og barnløse mennene jeg kjenner har valgt det selv, de ønsker ikke forpliktelsene som følger med, de vil drikke øl på pub og reise på ferier på egne premisser. For 30 år siden kunne de ha valgt å etablere seg med en kvinne og la henne ta hele det praktiske ansvaret for barna. Det aksepterer selvsagt færre kvinner i dag. Svaret er altså for å sette det på spissen: færre menn får barn fordi de ikke vil være far slik en far forventes å være i 2025. Det kan godt hende en del av den svarer at de gjerne skulle hatt barn, men det betyr ikke at de vil være far. Anonymkode: 7c130...315
Anonym bruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Flere og flere menn er vel infertile? Anonymkode: 50d18...a39
Anonym bruker Skrevet 2. juli #8 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (2 timer siden): I dag er ca 35 prosent av alle menn ved 40 års alder barnløse, om trenden fortsetter vil halvparten av våre sønner som vokser opp nå bli det. Blant menn i lavest inntektsgruppe er andelen barnløse menn i dag 72 prosent. Samtidig står unge kvinner å årelange køer for kunstig befruktning. Noe som blir mer og mer populært. Hvorfor er ikke guttene som vokser opp nå gode nok? Anonymkode: de8eb...6de Kvinner trenger ikke menn mer, og når de ikke har noe å tilby som gjør livet til kvinnene bedre hva er vitsen? Menn er ubrukelige til mye, det er jo en grunn til at de har undertrykt kvinner i alle år, for å ha hjelp til alt de ikke selv greier eller gidder. Hvis menn skal beholde kvinnen må de faktisk trå til å tilby noe som gjør livet hennes bedre også. Anonymkode: 8b73a...674
Anonym bruker Skrevet 2. juli #9 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Kvinner trenger ikke menn mer, og når de ikke har noe å tilby som gjør livet til kvinnene bedre hva er vitsen? Menn er ubrukelige til mye, det er jo en grunn til at de har undertrykt kvinner i alle år, for å ha hjelp til alt de ikke selv greier eller gidder. Hvis menn skal beholde kvinnen må de faktisk trå til å tilby noe som gjør livet hennes bedre også. Anonymkode: 8b73a...674 🙄 Anonymkode: 77da3...957
Anonym bruker Skrevet 2. juli #10 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (3 timer siden): I dag er ca 35 prosent av alle menn ved 40 års alder barnløse, om trenden fortsetter vil halvparten av våre sønner som vokser opp nå bli det. Blant menn i lavest inntektsgruppe er andelen barnløse menn i dag 72 prosent. Samtidig står unge kvinner å årelange køer for kunstig befruktning. Noe som blir mer og mer populært. Hvorfor er ikke guttene som vokser opp nå gode nok? Anonymkode: de8eb...6de Fordi kvinner i liten grad er tiltrukket av menn. Det er kun 20% av menn som er tiltrekkende. Har de ikke utseende, må det veldig mye annet til, som god inntekt og en viss sosial status eller andre « assets». Før måtte kvinner ta til takke med det de fikk for å bli forsørget uansett hvor lite lystne de var. Nå er det et valg, og da blir mange enslige uten barn. Et annet argument er at alle har god tid, og jo eldre man blir, jo vanskeligere er det å finne noen å etablere seg med Anonymkode: d701b...122
Anonym bruker Skrevet 2. juli #11 Skrevet 2. juli Er det ikke sånn at 90% av kvinnene tiltrekkes av 10% av mennene? Anonymkode: 4c937...c6b
Anonym bruker Skrevet 2. juli #12 Skrevet 2. juli Mange av oss single damer ønsker oss menn. Vi bare ønsker oss ikke noe som gjør hverdagen verre eller mer belastende. Jeg har datet mer eller mindre aktivt i 7 år, og har avvist helt konkret to menn, en dumpet meg, og resten har vært emosjonelt utilgjengelige. Menn som ikke vil eller er lysten på et forhold osv. For meg virker det som menn har forpliktelsesangst og de venter alltid på noe som skal bli enda litt bedre. Gresset er alltid litt grønnere osv. Anonymkode: 74d1b...eaf
Anonym bruker Skrevet 2. juli #13 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Er det ikke sånn at 90% av kvinnene tiltrekkes av 10% av mennene? Anonymkode: 4c937...c6b Nei, det er en konstruksjon. Det er nok mer reelt om en snur det fordi veldig mange menn ser en konvensjonelt attraktiv kvinne som andre menn vil godkjenne og gi ham kred for. Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi kvinner i liten grad er tiltrukket av menn. Det er kun 20% av menn som er tiltrekkende. Har de ikke utseende, må det veldig mye annet til, som god inntekt og en viss sosial status eller andre « assets». Før måtte kvinner ta til takke med det de fikk for å bli forsørget uansett hvor lite lystne de var. Nå er det et valg, og da blir mange enslige uten barn. Et annet argument er at alle har god tid, og jo eldre man blir, jo vanskeligere er det å finne noen å etablere seg med Anonymkode: d701b...122 Menn har jo mest tid, og en 50 år gammel mann er fortsatt fertil. Kvinners fertilitet og attraktivitet faller drastisk i tredveårene. Poenget er ikke at kvinner velger deg bort, det er at eldre menn utkonkonkurrerer deg. Anonymkode: 7c130...315
Anonym bruker Skrevet 2. juli #14 Skrevet 2. juli Mange stygge og frekke kommentarer. Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Mange av oss single damer ønsker oss menn. Vi bare ønsker oss ikke noe som gjør hverdagen verre eller mer belastende. Jeg har datet mer eller mindre aktivt i 7 år, og har avvist helt konkret to menn, en dumpet meg, og resten har vært emosjonelt utilgjengelige. Menn som ikke vil eller er lysten på et forhold osv. For meg virker det som menn har forpliktelsesangst og de venter alltid på noe som skal bli enda litt bedre. Gresset er alltid litt grønnere osv. Anonymkode: 74d1b...eaf Kjenner meg igjen i dette ja. Det er vel her problemet er. Menn som ikke vil binde seg. Derfor mister også kvinner lysten på menn etter hvert. Ikke ønsket om, men en mister jo lysten på at det går galt igjen og igjen. Menn vil jo bare ha sex. Det er alt menn er ute etter. Kortvarig glede. Ikke bygge noe langvarig. Anonymkode: 600b8...ad8
Anonym bruker Skrevet 2. juli #15 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (1 time siden): Mange stygge og frekke kommentarer. Kjenner meg igjen i dette ja. Det er vel her problemet er. Menn som ikke vil binde seg. Derfor mister også kvinner lysten på menn etter hvert. Ikke ønsket om, men en mister jo lysten på at det går galt igjen og igjen. Menn vil jo bare ha sex. Det er alt menn er ute etter. Kortvarig glede. Ikke bygge noe langvarig. Anonymkode: 600b8...ad8 Yes. Har datet en stund jeg og. De vil bare ha sex Anonymkode: e22ea...d53
Anonym bruker Skrevet 3. juli #16 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (8 timer siden): Yes. Har datet en stund jeg og. De vil bare ha sex Anonymkode: e22ea...d53 Dette er jeg enig i. Tror fortsatt på at når kvinner har valget, ligger terskelen høyt for å dele seng og liv med en mann. Menn elsker kvinner og er biologisk veldig forskjellige fra kvinner med en helt annen sexlyst. Bare for en kvinne å vite hvor viktig dette er for menn er nesten avtennende i seg selv. Datet mange menn selv, og hatt mange kompiser som har avslørt mye. Menn kan virkelig ha seg med hva som helst. Tror unge damer tenker at de er som dem selv, og at sex og komplimenter betyr at menn er interessert. Så går man i samme felle noen ganger, og føler seg brukt. Så er man i forhold og føler seg brukt da også fordi mange synes følelser er noe tull, overset problemer, men hopper gjerne til køys selv on forholdet hangler fullstendig. Noen drister seg til utroskap fordi de ikke får sexen de trenger. Kvinner trenget emosjonell nærhet, og den kan de få gjennom venner. Menn er sexavhengig. Å treffe menn med ok utseende,humor, initiativtakende, ansvarlig og emosjonelt tilstedeværelse er nesten umulig, og om man finner de, vil sexmas være noe man møter uansett, så da må det andre virkelig være på plass. Anonymkode: d701b...122
Anonym bruker Skrevet 3. juli #17 Skrevet 3. juli Menn konkurrerer ikke med andre menn. De konkurrerer med «ingen menn». Kvinner føler de drar på daukjøtt heller enn å få noe positivt inn i livet. Da er det bedre å være alene. Anonymkode: abb70...f64
Anonym bruker Skrevet 3. juli #18 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (19 timer siden): I dag er ca 35 prosent av alle menn ved 40 års alder barnløse, om trenden fortsetter vil halvparten av våre sønner som vokser opp nå bli det. Blant menn i lavest inntektsgruppe er andelen barnløse menn i dag 72 prosent. Samtidig står unge kvinner å årelange køer for kunstig befruktning. Noe som blir mer og mer populært. Hvorfor er ikke guttene som vokser opp nå gode nok? Anonymkode: de8eb...6de Andelen øker både for menn og for kvinner, men relativt sett mer for menn. Det er flere årsaker, men en grunn er at kvinner har en tendens til å velge bort menn med lavere status. Så får man et problem da, også for kvinnene, når de ikke finner seg en match. Flere og flere kvinner tar høyere utdanning, og begrunnelsen de har for å velger bort mange menn, er like sjåvinistisk som når menn tidligere ønsket seg en hjemmeværende kone. Det er bare det at kvinner i større grad får gehør for sitt sjåvinistiske syn. Jeg tror vi å ser resultatet av 10-år med likestillingspolitikk, hvor pendelen har svingt for langt. Man ser det jo godt i skole-og utdannings polituikken. Skolen er tilpasset jenter, og i tillegg ønsker man nå en endring hvor det ikke lenger er mulig å fobedre fag for å komme inn på studier. Det favoriserer jenter, som i snitt har bedre karakterer fra videregående. Man gjorde i sin tid grep for å får kvinner inn på høyere utdanning. Når man ikke nå gjør drastiske grep for gutta, så blir det som det blir. Jenter får tilleggspoeng på en rekke studier, gutta på langt færre. Selv på medisin, som snart bare hare jenter, er det ingen poeng å hente for gutta. Anonymkode: 3312a...6cb
Anonym bruker Skrevet 3. juli #19 Skrevet 3. juli Men er det alt som trenger å avles på? Det er en grunn, naturlig grunn, til at en del menn velges vekk, tenker jeg. Det er riktig slik det er nå, det er sånn det er i naturen ellers. Gode gener føres videre, dårlige gener dør ut. Jeg er kanskje litt frekk som sier rett ut det jeg tenker, men jeg tenker det er bedre for barna. Anonymkode: dfb16...5a1
Anonym bruker Skrevet 3. juli #20 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Men er det alt som trenger å avles på? Det er en grunn, naturlig grunn, til at en del menn velges vekk, tenker jeg. Det er riktig slik det er nå, det er sånn det er i naturen ellers. Gode gener føres videre, dårlige gener dør ut. Jeg er kanskje litt frekk som sier rett ut det jeg tenker, men jeg tenker det er bedre for barna. Anonymkode: dfb16...5a1 Men da burde jo ikke kvinner få velge å få barn uten å ha en far til barnet? De kvinnene som ikke finner seg en partner å få barn med trenger jo heller ikke å avles på. Anonymkode: ffcec...354
Anonym bruker Skrevet 3. juli #21 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men da burde jo ikke kvinner få velge å få barn uten å ha en far til barnet? De kvinnene som ikke finner seg en partner å få barn med trenger jo heller ikke å avles på. Anonymkode: ffcec...354 Det er vel ikke noe galt med de kvinnene, tvert imot? De velger å ikke bli dratt ned av en udugelig mann. Er jo ingen vits å dra på dauvekt av en slik mann da. Det er få av de gode mennene og de er jo som regel opptatt. Anonymkode: 8b73a...674
Anonym bruker Skrevet 3. juli #22 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er vel ikke noe galt med de kvinnene, tvert imot? De velger å ikke bli dratt ned av en udugelig mann. Er jo ingen vits å dra på dauvekt av en slik mann da. Det er få av de gode mennene og de er jo som regel opptatt. Anonymkode: 8b73a...674 Kvinner som ikke klarer å tiltrekke seg noe annet enn udugelig dauvekt har kanskje ikke så mye å tilby selv, og bør derfor kanskje ikke avles på? Anonymkode: ffcec...354
Anonym bruker Skrevet 3. juli #23 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kvinner som ikke klarer å tiltrekke seg noe annet enn udugelig dauvekt har kanskje ikke så mye å tilby selv, og bør derfor kanskje ikke avles på? Anonymkode: ffcec...354 Kvinner trenger ikke lenger en mann for å avle. ☺️ Anonymkode: dfb16...5a1
Anonym bruker Skrevet 3. juli #24 Skrevet 3. juli Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Kvinner som ikke klarer å tiltrekke seg noe annet enn udugelig dauvekt har kanskje ikke så mye å tilby selv, og bør derfor kanskje ikke avles på? Anonymkode: ffcec...354 Du tar jo ikke poenget? Om det finnes feks 1 god mann per 250 menn, tror du det er nok gode menn til alle bra damer? Anonymkode: 8b73a...674
Anonym bruker Skrevet 3. juli #25 Skrevet 3. juli For det første er det ikke 35 %, men circa 25 %. https://www.forskersonen.no/barn-barnlos-kronikk/barnloshet-er-ikke-et-manneproblem/2348320 Dette inkluderer menn som har barn i utlandet (de telles ikke med), og naturligvis menn som ikke vil ha barn. Dem er det temmelig mange av. Anonymkode: 5be79...a3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå