Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn fant en 500 lapp langs et fortau når vi var ute og gikk i dag. Han kikker alltid på bakken etter mynter, så i dag gjorde han jo et kupp føler han. Men, jeg synes jo så store penger bør spores til eier, men hvordan? Det er vel umulig? Kan man da bare beholde dem? Vi stod en stund og kikket etter noen som kunne se ut som de lette etter noe, men så ingen. Hva gjør man, hva er riktig?

Anonymkode: 7667c...df0

Skrevet

Til ungen ville jeg sagt at vi la pengene i skuffen i to uker og fulgte med i lokalavisen og de lokale facebooksidene om noen savnet dem, og om ingen melder seg innen det er pengene hans.

Så ville jeg snakket litt om at det er lurt å ha pengene sine i en lommebok med navn i, for da går det an å finne igjen eieren om den blir mistet.

For det sier seg selv at om du legger ut på f.eks den lokale facebooksiden at dere har funnet penger vil et større antall mennesker si de har mistet dem og det er umulig å finne igjen riktig eier.

Anonymkode: de737...351

Skrevet

Jeg var uheldig å mistet 500 kr for noen år siden å jeg fikk de faktisk tilbake :) Vi har oppslagstavle for stedet jeg bor der folk kan legge ut ting som skjer lokalt osv. Spurte der om noen tilfeldigvis hadde funnet pengene,å ble kontaktet av en dame som hadde funnet de.

Anonymkode: ce0b9...2db

Skrevet

det er nok ikke mulig og finne igjenn eieren så det er bare og beholde pengene 

Anonymkode: 789bd...d85

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

det er nok ikke mulig og finne igjenn eieren så det er bare og beholde pengene 

Anonymkode: 789bd...d85

For noe tull! Har flere ganger sett på lokalesider på facebook der enten folk har mistet penger,eller at folk legger ut at de har funnet penger å prøver å finne eieren. Hvis de kan fortelle ca hvor pengene ble mistet så er det ganske sannsynlig at det er rett person.

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

For noe tull! Har flere ganger sett på lokalesider på facebook der enten folk har mistet penger,eller at folk legger ut at de har funnet penger å prøver å finne eieren. Hvis de kan fortelle ca hvor pengene ble mistet så er det ganske sannsynlig at det er rett person.

Legger virkelig folk ut at de har mistet 500 kroner?

Anonymkode: a301c...b35

Skrevet

Jeg hadde lagt ut at vi hadde funnet penger uten å nevne beløp. Da er sjansen for å luke ut uærlige folk større når de både må fortelle hvilket beløp de savner og hvor de kan tenkes å ha mistet de. 500 kr kan være mye penger for enkelte. 

Anonymkode: 12011...b13

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva mener du? 500 kroner tapt, er mye penger.  Hvis muligheten for å få de tilbake er der, gjør man jo selvfølgelig et forsøk på det. 

Skrevet
Blop skrev (2 timer siden):

Hva mener du? 500 kroner tapt, er mye penger.  Hvis muligheten for å få de tilbake er der, gjør man jo selvfølgelig et forsøk på det. 

Så mye penger er det ikke at man legger ut det på some

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så mye penger er det ikke at man legger ut det på some

Vel, du har sikkert nok penger. Alle har ikke det. 

Skrevet

Jeg fant 1000 kr sammen med en venninne da vi gikk på barneskolen. Spurte læreren hva vi skulle gjøre. Rektor ga oss finnerlønn, sa at satsen var 10%. Dermed fikk vi 50 kr hver. Vi var enige om at vi angra litt på at vi leverte dem inn…

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Ja for meg som var alenemamma å sto uten jobb på det tidspunktet,så var 500 kr mye penger for meg.

Skrevet
Iiiiik skrev (1 time siden):

Jeg fant 1000 kr sammen med en venninne da vi gikk på barneskolen. Spurte læreren hva vi skulle gjøre. Rektor ga oss finnerlønn, sa at satsen var 10%. Dermed fikk vi 50 kr hver. Vi var enige om at vi angra litt på at vi leverte dem inn…

Så rektor casha inn 900 kr selv?

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Så rektor casha inn 900 kr selv?

Det vet jeg faktisk ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...