Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har de siste 2,5-3 mnd mistet en del mer hår enn vanlig. Hun hadde influensa med høy feber i slutten av januar, og håravfallet startet rundt påsketider. Er det flere som har opplevd dette? Har ikke vært til lege enda og tatt blodprøver, for jeg vet at både fysisk og psykisk stress kan utløse håravfall etter 2-4 mnd. Men om det ikke roer seg snart bestiller vi time.

Anonymkode: 6ebef...fd2

Skrevet

Hvor gammel er hun? Min datter på 13 år hadde et voldsomt hårtap, dårlig form og svimmel for 1-2 måneder siden. Også litt feber på og av. Hun har nå fått påvist mangel på d-vitamin og folsyre. Muligens også b12, men der venter vi på utvidede prøver.

Anonymkode: 657ae...88d

Skrevet

Hun er 15 år. Formen er fin, sier hun har energi. Hadde en kort kur med prednisolon også en stund etter influensaen, så mulig det og påvirker.

Anonymkode: 6ebef...fd2

Skrevet

Prednisolon er kjent for å gi hårtap. 

Skrevet

Ta en tur til frisøren om det ikke gir seg, en dyktig frisør kan se på hodebunnen om håravfallet skyldes sykdom eller er en naturlig variasjon.

Jeg røytet veldig på våren i fjor og var hos frisøren. Hun sa hårrøttene så friske og fine ut, så det at jeg røytet mye nok var en normalvariasjon. Hun sa at vi mistet mye og lite hår i sykluser, og noen ganger kan perioden med håravvfall være verre enn den pleier så vi føler vi mister hele manken, men så går det seg til igjen.

Anonymkode: ec2aa...c13

Skrevet

Mistet enormt med hår etter jeg hadde influensa i ungdommen. Klippet meg ganske kort pga det. Ikke unormalt med håravfall etter en periode med høy feber.

Anonymkode: 5e92f...bd1

Skrevet

Her mista frøkna mye hår etter kyssesyken, hun hadde den når hun var 15.5 år. Om det er tilfeldig eller om det har en sammenheng vet jeg ikke. 

Anonymkode: 47f54...7ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...