Himmel og hav Skrevet fredag kl 12:02 #76 Skrevet fredag kl 12:02 (endret) Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Det er jo det at de IKKE gjør det jrg synes er rart. Så fort de er forelsket bytter de navn og identitet for å tilhøre en mann. Men når de skilles så skal de fortsett tilhøre? Anonymkode: 16211...f96 Ikke tilhøre. Jeg skiftet etternavn da jeg giftet meg. Vi hadde en diskusjon på hvilket etternavn vi skulle ha, for begge ønsket å ha det samme etternavnet. Det endte med hans og jeg tok det. Ikke for å vise at jeg tilhører mannen min, men for at vi begge ønsket at de skulle synes at vi hører sammen. Dessuten så ikke navnene våre så bra ut sammen at det var noen vits med to. Vi var også enige om at ett etternavn er praktisk etter å ha vært borti altfor mange med laaange fornavn, et mellomnavn eller to og doble etternavn. Barna har derfor det samme, enkle etternavnet. Da jeg byttet navn ble det mitt. Det er nå mitt navn og har vært det lengre enn jeg hadde pikenavnet mitt. Alle jeg har blitt kjent med denne halvdelen av livet kjenner meg som det. Mailadressene mine inneholder det navnet, bilen min er registrert på det, jeg har kontakter på jobb og privat som gjenkjenner meg når jeg presenterer meg med det navnet osv. Om vi skulle skilles ville jeg beholdt det. Det er navnet som hører til min familie, helt uavhengig av hvem som fortsatt hører til der. Jeg hadde jo skilt meg fra mannen, ikke navnet. Dessuten så er det mye styr og dyrt å skifte navn. Nytt pass, nytt sertifikat... Endret fredag kl 12:06 av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet fredag kl 12:41 #77 Skrevet fredag kl 12:41 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo det at de IKKE gjør det jrg synes er rart. Så fort de er forelsket bytter de navn og identitet for å tilhøre en mann. Men når de skilles så skal de fortsett tilhøre? Anonymkode: 16211...f96 Det er jo akkurat her du ikke forstår. Ingen bytter etternavn for å tilhøre mannen! Man bytter etternavn fordi hele familien skal hete det samme. Navnet er ikke mannens lenger, det er kjernefamiliens navn. Anonymkode: 12a02...7bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå