Anonym bruker Skrevet 1. juli #1 Skrevet 1. juli Kom over en artikkel der finanforbundet skriver om viktigheten av søvn og at arbeidsgivere gir kurs i stresshåndtering og søvnvaner etc. Alt dette hadde vært unngått hvis folk hadde mer fri, allsidige liv, kontakt med familie og tur. Konsulenthus bruker konksulenter og lever av å skape behov for deretter å fylle de. Alt er en scam. Linkedin flommer over av teite historier fra virkeligheten som vitner om en dobbeltmoral uten sidestykke. Folk profilerer seg på å vise en folkelig side ved seg selv der de egentlig kommer med små stikk til arbeidslivet slik det er rigget i dag. De viser i større og større grad viktigheten av at far har perm, at vi alle er like mye verdt, at alle skal med, at familien er den viktigste og gjerne med historie om barn som har vært alvorlig syke eller gått bort. Alle er livredde for å si ting rett ut, og pakker det inn i « jeg har verdens beste arbeidsplass som tillot meg ekstra permisjon da barnet mitt lå på sykehuset og svevde mellom liv og død». Det forsøkes iherdig å bedrive politisk arbeid for å få mer fri i arbeidslivet, enkelt og greit. Så hvorfor gidder folk å jobbe 120% med barn? Hvorfor gidder folk å jobbe 100% med barn? Hvorfor fremstilles det så veldig ofte som det eneste riktige, så skal man ta luen i hånden og bukke og takke for en ekstra feriedag eller i beste fall, uke? Fint med politisk arbeid på Linkedin, men hvorfor ikke bare hoppe av? Hvorfor hopper ikke flere av? Det å bo enklere, selge bilen, selge hytta og leie ut et rom til en ellet annen student? Hvorfor velger ikke flere en roligere hverdag? Istedenfor å sponse folk med søvnkurs og multivitaminer, hvorfor ikke bare gi folk mer fri. Alt er dyrt, men en husholdning kan klare seg på 1 mill. Det virker til å sitte veldig langt inne å gi slipp. Jeg forstår at det da er vanskelig å komme tilbake for fullt, men trenger man det? Anonymkode: eabe2...184
Anonym bruker Skrevet 1. juli #2 Skrevet 1. juli Fordi penger er status og det er ikke så mange som ønsker den statusen som pengelens gir. Anonymkode: 3fd36...92e
Anonym bruker Skrevet 1. juli #3 Skrevet 1. juli Sånn som velferdssystemet er her i Norge, hvor halve Norge mottar trygd eller stønader av noe slag så takk Gud for de som jobber hardt og betaler mye skatt. Hvis flere fikk den feite, trygda ræva si opp fra sofaen så ville folk kanskje kunne tatt seg den hviledagen dere har 7 dager i uka. Anonymkode: c2397...97b
Anonym bruker Skrevet 1. juli #4 Skrevet 1. juli Synes ikke 8-timers arbeidsdag er så mye å syte over, med fem ukers ferie og fri i helger. Tror folk rundt om i verden jobber mer og hardere enn oss. Selv om jeg jobber 8 timer om dagen har jeg overskudd til både venner, familie, trening, hund og hobbyer. Jeg er takknemlig for at relativt lav innsats (som åtte timer om dagen med rett til pause er) gir økonomisk trygghet og frihet. Anonymkode: 13d55...db8
Anonym bruker Skrevet 2. juli #5 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (16 timer siden): Synes ikke 8-timers arbeidsdag er så mye å syte over, med fem ukers ferie og fri i helger. Tror folk rundt om i verden jobber mer og hardere enn oss. Selv om jeg jobber 8 timer om dagen har jeg overskudd til både venner, familie, trening, hund og hobbyer. Jeg er takknemlig for at relativt lav innsats (som åtte timer om dagen med rett til pause er) gir økonomisk trygghet og frihet. Anonymkode: 13d55...db8 Enig i dette! 👆 Anonymkode: d5067...708
MissSaigon Skrevet 2. juli #6 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (19 timer siden): Sånn som velferdssystemet er her i Norge, hvor halve Norge mottar trygd eller stønader av noe slag så takk Gud for de som jobber hardt og betaler mye skatt. Hvis flere fikk den feite, trygda ræva si opp fra sofaen så ville folk kanskje kunne tatt seg den hviledagen dere har 7 dager i uka. Anonymkode: c2397...97b Halve Norge mottar trygd eller stønader? Inkluderer du barnetrygd og svangerskapspermisjon i den påstanden? Vi har svært mye fritid i Norge så sant man har en ordinær arbeidsdag. 7,5 (8) t arbeid, fem dager i uka + fem uker ferie (pluss alle de røde dagene) må friske folk tåle. Om du ikke klarer å ta deg en hviledag i løpet av uken så må du virkelig ta en titt på prioriteringene dine, der er det da stort rom for forbedring.
Anonym bruker Skrevet 2. juli #7 Skrevet 2. juli Anonym bruker skrev (19 timer siden): Synes ikke 8-timers arbeidsdag er så mye å syte over, med fem ukers ferie og fri i helger. Tror folk rundt om i verden jobber mer og hardere enn oss. Selv om jeg jobber 8 timer om dagen har jeg overskudd til både venner, familie, trening, hund og hobbyer. Jeg er takknemlig for at relativt lav innsats (som åtte timer om dagen med rett til pause er) gir økonomisk trygghet og frihet. Anonymkode: 13d55...db8 Dette er jeg faktisk enig i. Mye av det slitet vi opplever er ikke i nærheten av hvordan de før oss hadde det, og er i stor grad selvforskyldt. Nå har jeg vært på biltur i europa, og det som slår meg er at i mange andre land er de ikke opptatt av dyre biler, flotte hus og fancy hager. Standaren er enkel. De jobber mer enn oss, men likevel tar de vare på hverandre. Sitter ute i gatene og spiller kort på kvelden, deler en flaske vin, ungene er ute og koser seg. De har ikke samme stress og jag som oss. Til tross for at ungene nok går lengre på skolen og foreldrene jobber lengre dager. Anonymkode: 5987b...b7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå