Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk fra mannen desember 23. Vi har fortsatt ikke fordelt alt. Vi sa da at sølv og hardangerbestikk og det på høgaloftet tar vi senere (kofferter, soveposer, telt, julepynt osv, inkludert mine bøker som jeg hadde da jeg var barn/ungdom . I mellomtiden har vi gjort opp det økonomiske ved hjelp av advokat. Jeg skrev da under på at alt som er i huset er hans. Han har og lånt den skrevne kokeboka mi fra før vi gifta oss til å skrive av oppskrifter (den har han hatt i 16 mnd, blir visst aldri ferdig). Fikk en del sølvbestikk fra mi mormor til jul oppigjennom barndommen, vi har byttet det ut slik at vi har lik type sølv men det er vel likevel mitt en del av det? Har jeg ikke rett på noe av det?

Anonymkode: 655fb...586

Skrevet

Om du har skrevet under på at det som er igjen i huset er hans har du ingen rettigheter nei 

Da går det på hans rettferdighetsfølelse.

Anonymkode: 5d694...f27

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Om du har skrevet under på at det som er igjen i huset er hans har du ingen rettigheter nei 

Da går det på hans rettferdighetsfølelse.

Anonymkode: 5d694...f27

Men det vi tar med inn i ekteskapet. Er ikke det mitt uansett?🤔😥

Skrevet

Hvorfor i all verden signerte du på det? 

Anonymkode: 48d70...472

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i all verden signerte du på det? 

Anonymkode: 48d70...472

Eg kobla ikkje, var trøtt og sliten.  Tenkte ikke over at det gjaldt mine ting, tenkte det gjaldt det som var felleseie. Tenkte og at vår muntlige avtale om å ta det senere gjaldt. 

Skrevet

Du må jo ta det opp med eksen din og si hva du tenker. Du har etter hva jeg kan forstå, ingen rett på noe lenger. Men det kan jo være din eks er en rettferdig mann tross alt. 

Anonymkode: 21f0f...f2c

Skrevet

Her tenker jeg dessverre du har brukt så lang tid på å si noe om dette at du må regne tingene som tapt om ikke din eksmann er en medgjørlig type som skjønner når du legger frem saken din for ham.

Anonymkode: b88da...1ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her tenker jeg dessverre du har brukt så lang tid på å si noe om dette at du må regne tingene som tapt om ikke din eksmann er en medgjørlig type som skjønner når du legger frem saken din for ham.

Har prøvd å få de i mange måneder. Ba til og med moren hans om hjelp til å prate med han 😥🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke det om du skrev under på at alt i huset er hans.. hvorfor gjorde du det om du har igjen ting der? Er han ok gir han deg det du egentlig har krav på, men han må ikke  

Anonymkode: a93fa...321

Skrevet

Var jeg som tok over huset her og jeg satte en grense, har du ikke hentet ting innen x så mister du retten på det. Orker ikke fikk som ikke gidder hente egne ting.  

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Var jeg som tok over huset her og jeg satte en grense, har du ikke hentet ting innen x så mister du retten på det. Orker ikke fikk som ikke gidder hente egne ting.  

Kan jo ikke gå inn i hans hus og ta det. Han nekter å gi det til meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og dessverre har du signert på at alt i huset er hans. Jeg ville gått videre om jeg var deg. Glem det som var, aksepter at det er tapt og gå videre. Han har makt over deg så lenge du ikke kan klare å gi slipp.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvilken del av "Alt som et igjen i huset..." er det som er vanskelig å forstå? Hadde det var alt utenom det du tok med inn i ekteskapet hadde det stått det.

Idiotisk ting å skrive under på, her må du satse på hans medgjørlighet.

Ting som han lånet må han derimot levere tilbake da denne klausulen ikke virker inn på ting som kommer I huset i ettertid.

Anonymkode: ca7de...a92

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, og så signerte du det over til ham? Da tror jeg du bare må gå videre altså. Hvis han ikke vil så må han ikke.

Skrevet

Du kan jo prøve å få avtalen erklært ugyldig fordi den ble underskrevet da du ikke var deg selv

Anonymkode: b0a63...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...