Gå til innhold

Skilsmissebarn og ringing når de er hos far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har skilsmissebarn som er ungdommer. 
Hvor ofte ringer du de for å høre hvordan det går når de er hos pappaen? 
Til vanlig og i ferien?! 
Hva tenker du er ideelt?! 

Anonymkode: 6d91b...d66

Skrevet

Ringer sjelden, men både sender og få snap gjennom hele perioden. 

Anonymkode: 1c9a6...50d

Skrevet

Ringer i blant når hun kjeder seg, en gang eller to i uken. Snapper daglig. 

Jeg har ingen tanker om optimalt. Alt funker for meg. 

Anonymkode: 50b29...988

Skrevet

Tenker at de får ta kontakt om de vil. Her sender pappa ofte mld når de er her og sier han savner dem osv, og da blir de bare lei seg. Ringer ikke dem uten at de initierer for ikke å forstyrre og gjøre de triste.

Anonymkode: b9899...c6a

Skrevet

Ringer aldri. Kanskje en sms med helt konkrete spørsmål eller kort beskjed. 

Anonymkode: 27d35...4dc

Skrevet

Jeg ringer hvis det er noe. Ringer aldri for å spørre hvordan det går hos far. Vi sender meldinger, snapper og/eller TikTok videoer daglig

Anonymkode: 20375...b3e

Skrevet

Ringer bare om det er noe spesielt, det går begge veier. Ingen vits i å rippe opp i et evt savn når de har det greit.

Anonymkode: cbbe8...078

Skrevet

Får og sender Snap. Ungdommene mine er svært opptatt av Snap-streak 😂

De ringer når de har gjort noe gøy de vil fortelle om eller spørre om mer penger. Jeg ringer en og annen gang. Kommer an på hvor lenge de er borte.

Når ungene er her ringer far jevnt og trutt. De siler telefonene fra ham og svarer innimellom. De synes det blir for mye mas. 

Anonymkode: a1863...a8c

Skrevet

Jeg ringer kun hvis det er noe viktig. Lar sønnen få kose seg uten mas (og evt savn) fra mamma. Han er 12 år og er vokst opp med to hjem. Han ringer meg og sier god natt, det er som regel det. Ellers ringer han for å klage på pappaen, det skjer mest i ferier, hvor han er der over flere uker. 

Nå er sønnen på ferie alene hos morfar i Trøndelag, sendte han med fly i går. Jeg fikk en sms om at de var kommet vel hjem og en tlf i morges. Utover det kommer jeg nok ikke til å høre noe særlig fra han den uka han er borte.

Tenker det er viktig å la barn/ungdom få fokusere på der de er, ikke stadig vende tankene hjemover fordi mamma ringer og melder. 

Anonymkode: daad9...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...