Gå til innhold

Jeg er sykemeldt. Kan jeg bruke dagene mine på å ta småflysertifikat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe må jeg jo fylle dagene med, og jeg har alltid hatt lyst til å lære å fly. Kan jeg det mens jeg er sykemeldt?

Anonymkode: a4e83...290

Skrevet

Ja

Anonymkode: 68d40...a96

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Ja

Sant? Er redd for at sjefen vil se på det som misbruk av sykemelding. Sikker på at det er innafor?

Skrevet

Nei

Anonymkode: 1dea4...034

Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva du er sykemeldt for. Men siden vi er i Norge er alt greit.

Anonymkode: 74ae4...f7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer jo veldig an på hva du er sykemeldt for. Men siden vi er i Norge er alt greit.

Anonymkode: 74ae4...f7d

Samlivsbrudd og psykisk uhelse. 
HI

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Sant? Er redd for at sjefen vil se på det som misbruk av sykemelding. Sikker på at det er innafor?

Det spørs jo hva du er sykemeldt for da

Skrevet

Tenker jo litt at dersom du klarer å konsentrere deg nok til å ta et flysertifikat så kunne du kanskje og jobbet? I alle fall hatt en delvis sykemelding kun. Så ja, jeg hadde reagert på det om jeg var sjefen din. 

Anonymkode: 70a9a...369

Skrevet
9 minutes ago, Anonym bruker said:

HI

Ja da er det innafor

Skrevet

I Norge kan du tillate deg hva som helst, og forvente at andre betaler for deg, så ja. Det er helt naturlig at fellesskapet bidrar med at du har inntekt mens du forsøker å komme gjennom dine "alvorlige" lidelser...

Prisen for et småflysertifikat, eller et privatflysertifikat (PPL), varierer, men du må regne med å betale mellom 100 000 og 150 000 kroner. Dette inkluderer teoriundervisning, praktisk flyging, legeundersøkelser og diverse gebyrer. 

Anonymkode: 9136a...05a

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

HI

Får du ta småflysertifikat da?

Trodde man måtte ha god helse for å få lov å kjøre småfly?

Anonymkode: 08b4c...8bb

Skrevet

Jeg ville tatt en runde med Nav og sjekka om det er greit. Verken de eller arbeidsgiver hadde vel stusset om du tok et kurs i origami, men om dette er noe der du heller burde brukt overskudd og ressurser til å jobbe redusert så er det ikke greit. 

Anonymkode: 2c0a9...6cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Tenker jo litt at dersom du klarer å konsentrere deg nok til å ta et flysertifikat så kunne du kanskje og jobbet? I alle fall hatt en delvis sykemelding kun. Så ja, jeg hadde reagert på det om jeg var sjefen din. 

Anonymkode: 70a9a...369

Det tenker jeg og.

Anonymkode: ba726...36e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det tenker jeg og.

Håper faktisk at sykelønnsordningen blir gjort strengere. Vet at det kan gå ut over meg sjøl men det bryr eg meg ikkje om. Kjenner flere som sykemelder seg dor rygg, skulder osv men klarer utrolig mykje p privaten. Lange turer med hund, flytting, nedvask av hus ol

Skrevet

Man skal vel ikke være pilot på noen måte om man sliter psykisk..?

Anonymkode: 6e2ea...570

Skrevet
pele skrev (9 minutter siden):

Håper faktisk at sykelønnsordningen blir gjort strengere. Vet at det kan gå ut over meg sjøl men det bryr eg meg ikkje om. Kjenner flere som sykemelder seg dor rygg, skulder osv men klarer utrolig mykje p privaten. Lange turer med hund, flytting, nedvask av hus ol

Å gå en lang tur med hunden kan virkelig ikke sammenlignes med å ta småflysertifikat. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Å gå en lang tur med hunden kan virkelig ikke sammenlignes med å ta småflysertifikat. 

Poenget mitt var at folk sykemelder seg når de kan f eks jobbe redusert eller med tilrettelegging.

Skrevet

Så dere mener at det ser litt rart ut, men er lov? Bare så ikke sjefen tar meg på skulk eller misbruk av sykemelding 🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så dere mener at det ser litt rart ut, men er lov? Bare så ikke sjefen tar meg på skulk eller misbruk av sykemelding 🤣

Bare den emojien vitner om at du ikke har reell psykisk uhelse pga samlivsbruddet. Da hadde du ikke orket å sette en digital smiley noe sted. Ei heller tatt flysertifikat. Tror ingenting på at du ikke kan jobbe.

Anonymkode: 242f0...fdb

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du får ikke ta det når den psykiske helsa di er i ubalanse. Og siden det tar minst 6 mnd mistenker jeg at dette bare er tull 

Anonymkode: 87369...6fd

Skrevet

Samlivsbrudd er ikke grunn bra nok for sykemelding så da er det psykiske problemer. Med psykiske problemer så får du ikke sitte bak spaker i et fly. 

hadde blitt sjokkert hadde jeg vært sjefen din hvis jeg hadde sett en psykisk syk ansatt, som trenger tid får å få hode over vann, hadde tatt fly lappen. 

Anonymkode: 72025...135

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Bare den emojien vitner om at du ikke har reell psykisk uhelse pga samlivsbruddet. Da hadde du ikke orket å sette en digital smiley noe sted. Ei heller tatt flysertifikat. Tror ingenting på at du ikke kan jobbe.

Anonymkode: 242f0...fdb

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Samlivsbrudd er ikke grunn bra nok for sykemelding så da er det psykiske problemer. Med psykiske problemer så får du ikke sitte bak spaker i et fly. 

hadde blitt sjokkert hadde jeg vært sjefen din hvis jeg hadde sett en psykisk syk ansatt, som trenger tid får å få hode over vann, hadde tatt fly lappen. 

Anonymkode: 72025...135

Jo. Jeg er jo sykemeldt nå og har vært det i to måneder pga et vondt samlivsbrudd. Det igjen har ført til psykisk uhelse.
Hvorfor skulle jeg ikke være sykemeldt for det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo. Jeg er jo sykemeldt nå og har vært det i to måneder pga et vondt samlivsbrudd. Det igjen har ført til psykisk uhelse.
Hvorfor skulle jeg ikke være sykemeldt for det?

Kan godt hende, men da får du ikke flysertifikat 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kan godt hende, men da får du ikke flysertifikat 

Joda. Har snakket med instruktør i klubben. 

Skrevet

Kan ikke tro annet enn at du troller. Kan du ta flysertifikat - kan du jobbe.

Anonymkode: 0c62d...333

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...