Gå til innhold

Mor så treng hjelp til alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg musta min far i år og ingen i familien skjønner at eg tar det tungt  vartfal min mor hun sier at er hun så har musta mannen sin og hun sørger  men værdagen må jo gå vidare fra snart 2 mnd siden så hente det noe me ho så gjør at ho treng hjelp til da  så lå gjøra i huse som vaske hu og klær osv men vist jeg gjør det nå så kommer hun til og ville at jeg skal forsetta me da når ho er blitt bedre p.s ho lå bruke krykker i 3 mnd ca ho trur at ho aldrik kommer til og klare hå siklig i gjenn men det er jo litt hennes måte og leve på fra før av latskap

Jeg har mye med meg skjølv i live  jeg er uføre men jobber og men har hus og mann og hunder men ho og min tante meiner at eg skal og klare og komme inn 1 gang i uken og hjelpe ho me huse osv 

Jeg er sliten etter jobb men dei skjønner ikke at jeg ikke klare begge deler  og helgen er mi fri sone til og lade opp til ny uke på jobb ja eg jobber i verna bedrift og er mye  og gjøre der nå.

Ka meiner derre  skulle min mor ha fått helse hjelp eller flytta inn i omsorgsbolig ? Ho er dårleg på nervene og andre i familien er det og så eg blir splitta på 3  føles det mellom min mor tante og mormor  

Anonymkode: f8adc...ac7

Skrevet

Hun kan søke hjemmehjelp, enten kommunalt eller privat. Du er ikke forpliktet til å slite ut deg selv, kun fordi hun er moren din. Det finnes hjelp, det trenger ikke være deg.

Sett grenser for deg selv. Du har ansvar for mann, barn og deg selv.  

Anonymkode: 701f2...62b

Skrevet

Gå inn på din kommune sine nettsider og se på tilbudet de har med hjemmesykepleie, hjemmetjeneste(vask) og hverdagsrehabilitering. Jeg tenker sin mor kunne hatt behov for alle tre. Hverdagsrehabilitering er et team av feks fysioterapeuter, ergoterapeuter etc som kommer hjem og hjelper folk med nyoppstått skade/utfordring til å komme seg tilbake slik at de kan klare seg selv. Hjelp til stell og medisiner kan hun få fra hjemmesykepleien. Matvarer kan bestilles på nettet og leveres på døren og hjemmetjenesten kan vaske huset. 
Du må tenke på hvordan de sier det når du flyt, ta på din egen oksygenmaske før du hjelper andre. Altså, du må hjelpe deg selv før du kan hjelpe andre. 
Lykke til!

Anonymkode: 621fe...746

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Gå inn på din kommune sine nettsider og se på tilbudet de har med hjemmesykepleie, hjemmetjeneste(vask) og hverdagsrehabilitering. Jeg tenker sin mor kunne hatt behov for alle tre. Hverdagsrehabilitering er et team av feks fysioterapeuter, ergoterapeuter etc som kommer hjem og hjelper folk med nyoppstått skade/utfordring til å komme seg tilbake slik at de kan klare seg selv. Hjelp til stell og medisiner kan hun få fra hjemmesykepleien. Matvarer kan bestilles på nettet og leveres på døren og hjemmetjenesten kan vaske huset. 
Du må tenke på hvordan de sier det når du flyt, ta på din egen oksygenmaske før du hjelper andre. Altså, du må hjelpe deg selv før du kan hjelpe andre. 
Lykke til!

Jeg har ei tante så bur i kjeller leiligheten i huse hennas og hun har hjelpet henne fra dag 1 av etter min far døde og nå etter skaden eg meiner da er heilt fel av henne og dulle me ho  får ho skjønner ikke at ho ytnytter  min tante men tanten min bruker jo min mpr og med og bli kjørt  når ho var frisk. 

Min mor er og uføre og   ho  vil ikke bruke penger på hjelp eller texi. Men mpr mor ho bestiler mat fr butikk heim  og tar texi  når ho skal noe men min mor ho vil ikke noe av delene får da må ho bruke penger ho er gniten også.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ei tante så bur i kjeller leiligheten i huse hennas og hun har hjelpet henne fra dag 1 av etter min far døde og nå etter skaden eg meiner da er heilt fel av henne og dulle me ho  får ho skjønner ikke at ho ytnytter  min tante men tanten min bruker jo min mpr og med og bli kjørt  når ho var frisk. 

Min mor er og uføre og   ho  vil ikke bruke penger på hjelp eller texi. Men mpr mor ho bestiler mat fr butikk heim  og tar texi  når ho skal noe men min mor ho vil ikke noe av delene får da må ho bruke penger ho er gniten også.

Du kan ikke bestemme hva din tante eller din mor skal gjøre eller ikke gjøre. Men du kan bestemme hva du skal gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...