Gå til innhold

Forståelse for å bli mugg for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får familie på besøk. Det aller første som skjer er at personen påpeker hvordan hun ville innredet stuen din. Alt godt ment. Så kommer legging av barn, og personen kommenterer hvordan hen hadde lagt barna. Så får de smokk neste dag, og personen mener ar de er for gamle og foreslår hvordan du skal gjøre det for å få de av smokk. Så er det middag, og det kommer så forslag om hvordan du skal få i barna mer grønnsaker, pusse tenner, håndtere mas på butikken. Det er slike velmenende råd,spørsmål og kommentarer hele tiden etterfulgt av « det er ikke ment som kritikk». Jeg sa krast fra at det fikk være nok. Får da en « men hva skal vi da snakke om».  Du får høre « skal du ikke ta med barna mer i skog og mark. Du må i det minste lære de å gå på ski. Du som var så aktiv og et sant friluftsmenneske. Det er jo bare å ta de med en søndag. Hva med neste søndag? Det er jo ferie» 

Sitter med dårlig samvittighet fordi jeg ble hissig. 

Anonymkode: 05dd9...240

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du får familie på besøk. Det aller første som skjer er at personen påpeker hvordan hun ville innredet stuen din. Alt godt ment. Så kommer legging av barn, og personen kommenterer hvordan hen hadde lagt barna. Så får de smokk neste dag, og personen mener ar de er for gamle og foreslår hvordan du skal gjøre det for å få de av smokk. Så er det middag, og det kommer så forslag om hvordan du skal få i barna mer grønnsaker, pusse tenner, håndtere mas på butikken. Det er slike velmenende råd,spørsmål og kommentarer hele tiden etterfulgt av « det er ikke ment som kritikk». Jeg sa krast fra at det fikk være nok. Får da en « men hva skal vi da snakke om».  Du får høre « skal du ikke ta med barna mer i skog og mark. Du må i det minste lære de å gå på ski. Du som var så aktiv og et sant friluftsmenneske. Det er jo bare å ta de med en søndag. Hva med neste søndag? Det er jo ferie» 

Det hadde jeg ikke giddet.

Hadde garantert blitt muggen

Anonymkode: 73eb6...d58

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg sa krast fra at det fikk være nok

Hadde gjort det samme.

Anonymkode: 37d26...013

Skrevet

Hadde sagt det samme. Uten dårlig samvittighet.

Skrevet

Du har vel ikke akkurat imponert som mor, da.

Anonymkode: cce02...ab9

Skrevet

Ikke som mor, ikke innen interiør, ikke i arbeidslivet. Skikkelig ubrukelig, men skal for all del ikke ta det som kritikk, men velmenende forslag

Skrevet

Mamma var veldig på da jeg fødte sønnen. Hun hadde meninger om alt jeg gjorde. Til slutt fikk jeg nok og spurte "er det du eller jeg som har trykt ut den ungen her?!? Du har født og oppdratt 3 barn og gjort en fantastisk jobb. Nå er det min tur". 

Etter det tror jeg jeg kan telle "velmenende råd" på én hånd.

Anonymkode: 53f64...5d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Det er respektløst og utidig innblanding

Anonymkode: 46227...5ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke som mor, ikke innen interiør, ikke i arbeidslivet. Skikkelig ubrukelig, men skal for all del ikke ta det som kritikk, men velmenende forslag

Det er bare arrogante folk uten sosiale antenner som tror at det ikke er kritikk dersom de legger til et "det er ikke kritikk altså".

Anonymkode: 46227...5ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...