Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #1 Skrevet 29. juni 2025 Klarer ikke forstå at folk ikke har fått med seg at du blir oppringt viss du vinner millioner… Får en sms ( som viser seg å være feil) og på 2 sekunder har en begynt å sende penger rundt og bestille ferier…. Står på bilder i mediaer at de hadde sprettet den dyreste champagneflaske ( uten å sjekke at dette faktisk stemte) og så suterer over det . Hva er det med folk? Å bruke penger jeg ikke er 100% sikker på er mine, er noe jeg aldri hadde turt. Hva tenker dere da? Anonymkode: 2f2b1...434
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #2 Skrevet 29. juni 2025 Tipper de bare sier de var bestilt turer etc for at de skal få en eller annen form for kompensasjon over feilen. Anonymkode: e3e13...055
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #3 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Klarer ikke forstå at folk ikke har fått med seg at du blir oppringt viss du vinner millioner… Får en sms ( som viser seg å være feil) og på 2 sekunder har en begynt å sende penger rundt og bestille ferier…. Står på bilder i mediaer at de hadde sprettet den dyreste champagneflaske ( uten å sjekke at dette faktisk stemte) og så suterer over det . Hva er det med folk? Å bruke penger jeg ikke er 100% sikker på er mine, er noe jeg aldri hadde turt. Hva tenker dere da? Anonymkode: 2f2b1...434 Hvor står det at noen av de har sendt penger rundt og bestilt dyre ferier? Det har ikke jeg sett noe sted. Anonymkode: 6f761...edc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #4 Skrevet 29. juni 2025 Jeg forstår at folk får høy puls, hjertet i halsen og at en million planer om hvordan man skal bruke pengene flyr gjennom hodet når man leser første setningen i den sms'en Men jeg vet jo at alle som vinner over en mill blir oppringt, og så vidt jeg vet blir de ringt til før resultatet blir offentliggjort, så jeg hadde stusset på at jeg fikk sms først og gått inn og sjekket. Når jeg hadde sett at jeg ikke hadde alle rett ville jeg skjønt at noe var feil. Anonymkode: 538f4...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #5 Skrevet 29. juni 2025 En stoler jo på Norsk Tipping. Det er jo stat og myndighet som eier selskapet. Jeg skjønner godt den skuffelsen mange opplever. Det jeg ikke forstår er når myndighetene ilegger seg selv en bot. Det er ikke annet enn latterlig når offentlige bedrifter later som om de lever i en virkelig og konkurranseutsatt verden. Hvem rammes av slike bøter? Det er norske tippere som får redusert sine premiepotter, eller idrett og forskning som får mindre bevilget av overskuddet. Hvem får inn penger? Det er staten. Kokkelimonke er norsk praksis. Staten leker butikk med seg selv. Hadde Norsk Tipping hatt seriøs konkurranse i en fri verden, i et fritt folkestyrt samfunn, da ville en slik tabbe fått store konsekvenser. Offentlige bedrifter tåler alt, og kan være så udugelige som de bare vil. https://www.vg.no/nyheter/i/qPoePL/marianne-midtlyng-42-etterlyser-beklagelse-fra-norsk-tipping-etter-feilen Anonymkode: 0403d...35a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #6 Skrevet 29. juni 2025 Ikke bare det. Står det ikke i vinner-sms’en hvilke tall som tikket inn som vinnertall? Ser de fleste har sånn ett, to riktige. Det sier seg jo selv at da er det gjort en feil. Du vinner ikke 2,9 mill med to rette. Digger han som ranta på sjefen og sa opp. Hun bare: Lest nettavisen? Vi snakkes på mandag, vi. 😂 Anonymkode: 9f827...724
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #8 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: 0aa5f...6ef Dette må jo være fake, ingen er vel så korttenkte og raske på avtrekkeren. Anonymkode: 6f761...edc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #9 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Ikke bare det. Står det ikke i vinner-sms’en hvilke tall som tikket inn som vinnertall? Ser de fleste har sånn ett, to riktige. Det sier seg jo selv at da er det gjort en feil. Du vinner ikke 2,9 mill med to rette. Digger han som ranta på sjefen og sa opp. Hun bare: Lest nettavisen? Vi snakkes på mandag, vi. 😂 Anonymkode: 9f827...724 Jo, det står hva du vinner med. Her er ei som har vunnet med 1+2 De har jo vunnet, men summen som er oppgitt er riv ruskende gal. Lurer på hvordan én person hos norsk tipping har ansvaret for å regne premiesummene fra eurocent til norske kroner uten å bli dobbeltsjekke før det sendes ut...? Anonymkode: 538f4...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #10 Skrevet 29. juni 2025 Skjønner jo at man blir skuffet når det viser seg at man ikke har vunnet, men den sutringen som kommer frem i media er jo bare pinlig. Anonymkode: 321a7...d13
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #11 Skrevet 29. juni 2025 8 hours ago, Anonym bruker said: Hvor står det at noen av de har sendt penger rundt og bestilt dyre ferier? Det har ikke jeg sett noe sted. Anonymkode: 6f761...edc https://www.vg.no/nyheter/i/Xjm42o/norsk-tipping-troebbel-tusenvis-kan-ha-faatt-feil-varsel-om-millionpremie Anonymkode: 07a61...02c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #12 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jo, det står hva du vinner med. Her er ei som har vunnet med 1+2 De har jo vunnet, men summen som er oppgitt er riv ruskende gal. Lurer på hvordan én person hos norsk tipping har ansvaret for å regne premiesummene fra eurocent til norske kroner uten å bli dobbeltsjekke før det sendes ut...? Anonymkode: 538f4...7dc Enig. Dette er hårreisende amatørmessig av norsk tipping. Anonymkode: 3140f...20a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #13 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Dette må jo være fake, ingen er vel så korttenkte og raske på avtrekkeren. Anonymkode: 6f761...edc Selvfølgelig kan noen ha gått og håpet i noen år på en slik mulighet. Anonymkode: 3140f...20a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #14 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår at folk får høy puls, hjertet i halsen og at en million planer om hvordan man skal bruke pengene flyr gjennom hodet når man leser første setningen i den sms'en Men jeg vet jo at alle som vinner over en mill blir oppringt, og så vidt jeg vet blir de ringt til før resultatet blir offentliggjort, så jeg hadde stusset på at jeg fikk sms først og gått inn og sjekket. Når jeg hadde sett at jeg ikke hadde alle rett ville jeg skjønt at noe var feil. Anonymkode: 538f4...7dc De ringes etter resultatet offentliggjøres Anonymkode: 3140f...20a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2025 #15 Skrevet 29. juni 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Dette må jo være fake, ingen er vel så korttenkte og raske på avtrekkeren. Anonymkode: 6f761...edc Selvfølgelig er det fake, han skriver jo det på slutten, han spøkte bare. ☺️ Anonymkode: 0aa5f...6ef
Leeloo76 Skrevet 29. juni 2025 #16 Skrevet 29. juni 2025 Jeg sto på konsert på lørdag og en bak meg var tydeligvis en av «vinnerne». Ung gutt, han ble såååå glad, alle kompisene ble kjempegira. Jeg fikk vondt i sjela da en ved siden av meg viste meg forsiden på nettavisen rett etterpå. Jeg skjønner at feil kan skje, men det er ganske kjipt likevel. De fleste som tipper jevnlig håper vel på at de skal vinne stort en gang, og da tenker man kanskje ikke helt rasjonelt om en slik melding tikker inn. Jeg hadde i hvert fall blir sykt skuffet, og jeg er godt voksen.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2025 #17 Skrevet 30. juni 2025 SÅ pinlig å tigge etter pengekompensasjon i media! For det lyser lang vei at det er akkurat det de driver med. Hva med alle som nylig fikk for mye utbetalt av NAV. Skal de kompenseres i kr fordi de en kort periode hadde for mye penger på kontoen sin? Utrolig kjipt å være en av de som fikk sms. Og jeg skjønner godt at man setter i gang tankearbeid om hvordan penger skal fordeles. Hadde jeg også gjort. Men… «Get over it», det var en feil. Anonymkode: 74c44...4a9
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2025 #18 Skrevet 30. juni 2025 I disse dager med så mye nettsvindel etc så skulle man tro folk sjekket bedre. Det kunne jo like gjerne ha vært tull fra noe annet. Anonymkode: 0d0a6...c81
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2025 #19 Skrevet 30. juni 2025 Anonym bruker skrev (På 29.6.2025 den 14.27): En stoler jo på Norsk Tipping. Det er jo stat og myndighet som eier selskapet. Jeg skjønner godt den skuffelsen mange opplever. Det jeg ikke forstår er når myndighetene ilegger seg selv en bot. Det er ikke annet enn latterlig når offentlige bedrifter later som om de lever i en virkelig og konkurranseutsatt verden. Hvem rammes av slike bøter? Det er norske tippere som får redusert sine premiepotter, eller idrett og forskning som får mindre bevilget av overskuddet. Hvem får inn penger? Det er staten. Kokkelimonke er norsk praksis. Staten leker butikk med seg selv. Hadde Norsk Tipping hatt seriøs konkurranse i en fri verden, i et fritt folkestyrt samfunn, da ville en slik tabbe fått store konsekvenser. Offentlige bedrifter tåler alt, og kan være så udugelige som de bare vil. https://www.vg.no/nyheter/i/qPoePL/marianne-midtlyng-42-etterlyser-beklagelse-fra-norsk-tipping-etter-feilen Anonymkode: 0403d...35a Jeg er helt enig. Hva i all verden slags internkontroll eksisterer der når slikt går på tastefeil og null sikkerhetsventil på veien. Det er ikke første feilen de har heller, mister tillit til at de har kontroll. Anonymkode: a409b...0d3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2025 #20 Skrevet 30. juni 2025 Veldig ærlig og sporty av lottomillionæren selv, dvs den offentlige direktøren med sine unike Tippe-kunnskaper, som stiller sin plass til disposisjon.... og nyter sine millioner. https://www.nettavisen.no/nyheter/danby-choi-reagerer-pa-norsk-tipping-direktor-tonje-sagstuen-sin-etterlonn/s/5-95-2508513 Slik er det dere vil ha det altså, dere som stemmer fram sosialistene. Kosejobber uten konkurranse eller reelt ansvar, og med skyhøy lønn og fallskjerm uansett hvor klønete og inkompetent du er. Hele forutsetningen for slik lønn, og slike fallskjermer, er faktisk at du selv tar risiko, og har et ansvar, noe som absolutt ikke er tilfellet i offentlig sektor. Når du jobber i en monopolbedrift da skal du sannelig være udugelig om du ikke oppnår resultater. Det er en grunn til at Norsk tipping og kraftselskaper ALDRI oppnår annet enn stadig større overskudd, på cruisekontroll. Og den grunnen er IKKE god ledelse. Anonymkode: 0403d...35a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2025 #21 Skrevet 30. juni 2025 Anonym bruker skrev (På 29.6.2025 den 15.42): Dette må jo være fake, ingen er vel så korttenkte og raske på avtrekkeren. Anonymkode: 6f761...edc 🤣 Er dessverre MANGE korttenkte.😆 Anonymkode: c4900...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå