Gå til innhold

Mange misliker meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad HI ikke er min kollega. 

Anonymkode: cf853...7a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du høres ut som en som er mer opptatt av å fortelle sine meninger enn å høre på andre. 

Anonymkode: 18a66...8e5

På hvilke grunnlag utifra teksten tolker du det? 

Anonymkode: c5307...24d

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er mange som deg og TS som ikke evner å ordlegge dere riktig, forstå systemene og som roper høyt. Det er også grunnen, som TS beskriver, at andre misliker dere. 

Anonymkode: ade1c...d26

Alle forsto innlegget. Ingen som har skrevet å rope høyt som jeg ser. Men å ytre sine meninger basert på faglig ståsted. Barn meldes opp til ppt ja. Men da i samråd med foreldre såklart. Men det er vanskelig når leder ikke tør ta praten med foreldre. Barn blir da ikke oppmeldt og får heller ikke den hjelpen de trenger. Da gjør man ikke jobben sin. Så får vi høre noen år etter at barn både har autisme og andre diagnoser som vi andre prøve kommunisere til leder da vi hadde barna men der vi ble møtt med taushet. Vi har også kunnskap om at mange foreldre (ikke alle) ser det vi ser. 
Man må tørre å si meningene/ bekymringene sine uavhengig av hvem foreldrene er

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja det er nettopp det. Føler det vel kanskje mest på jobb. Jeg uttaler meg heller ikke om ting jeg ikke har peiling på eller ikke har kjennskap til. Men her jeg bor så er folk ganske dømmende. Jeg vet mange barn som ikke blir meldt opp til ppt f eks fordi ansatte vegrer seg da foreldrene har sosial status i lokalsamfunnet. 

Høres ut som vi bor på samme plass Hi🫣, innflytter her på 12 året, mannen oppvokst 15 min unna med bil. Her er det samme, dømmende og må helst ha bodd her på 3 generasjon, våger man seg å si seg uenig med " hilde 39" på et fau møte eller kommer med forslag så er det garantert"hilde" som får støtte. Vi har dog mange venner utenfor " bygda" og, begge jobber på sykehus og har stort miljø derfra, sant noen her vi bor og. Det er spesielt damer 35-45 som er verst, og de har i liten grad ønske om å inkludere noen. Ja ja, må jo være litt kjedelig da å henge med de samme i 30 år, og ikke tåle bli utfordret litt på nye innspill. 

Anonymkode: 31f5b...014

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er mer motsatt. Sa tidligere mine meninger i ett og alt, er nå mer dempet. Men opplever at det er STOR forskjell på hvordan det er å være meg fra sted til sted og arbeidsplass til arbeidsplass. På bygda kan man for eksempel være som man er, og mene det man mener, i storbyen må man være slik og sånn og mene nøyaktig slik og sånn.

Savner bygda ❤️ 

Anonymkode: 4e28f...902

Hva?? Det er jo verre på bygda😅 , finner jo alltid likesinnede i byene😅. Handler nok om tilfeldigheter og dette, mange fine bygdesamfunn og både og i byene og

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Høres ut som vi bor på samme plass Hi🫣, innflytter her på 12 året, mannen oppvokst 15 min unna med bil. Her er det samme, dømmende og må helst ha bodd her på 3 generasjon, våger man seg å si seg uenig med " hilde 39" på et fau møte eller kommer med forslag så er det garantert"hilde" som får støtte. Vi har dog mange venner utenfor " bygda" og, begge jobber på sykehus og har stort miljø derfra, sant noen her vi bor og. Det er spesielt damer 35-45 som er verst, og de har i liten grad ønske om å inkludere noen. Ja ja, må jo være litt kjedelig da å henge med de samme i 30 år, og ikke tåle bli utfordret litt på nye innspill. 

Nettopp! Det er slik det er her. Selvoppnevnte viktigperer som har bodde 3 generasjoner her. De tar over alt fra komiteer og styrer. I avisa hver uke og deres stemme skal høres. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nettopp! Det er slik det er her. Selvoppnevnte viktigperer som har bodde 3 generasjoner her. De tar over alt fra komiteer og styrer. I avisa hver uke og deres stemme skal høres. 

Det kan jo hende de merker de nedlatende holdningene og forutinntattheten som kommer fra deg, og at det er derfor de ikke liker deg?

Anonymkode: 60dbb...89e

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg er mer motsatt. Sa tidligere mine meninger i ett og alt, er nå mer dempet. Men opplever at det er STOR forskjell på hvordan det er å være meg fra sted til sted og arbeidsplass til arbeidsplass. På bygda kan man for eksempel være som man er, og mene det man mener, i storbyen må man være slik og sånn og mene nøyaktig slik og sånn.

Savner bygda ❤️ 

Har motsatt opplevelse. Det har kanskje noe med at du godtas siden du er oppvokst på bygda, men som student fra storbyen skal du ikke komme her og tro du er noe...

Anonymkode: 6bf28...a1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har motsatt opplevelse. Det har kanskje noe med at du godtas siden du er oppvokst på bygda, men som student fra storbyen skal du ikke komme her og tro du er noe...

Det er ofte slik dessverre. Noen - ganske mange er veldig innsnevret og tåler ikke at det kommer nye inn med andre ideer. Enkelte vil ha det slik som de alltid har hatt det, og er ganske lukket for nyetenkning. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det kan jo hende de merker de nedlatende holdningene og forutinntattheten som kommer fra deg, og at det er derfor de ikke liker deg?

Skjønner du er nedlatende og har lyst på et motsvar og en opphetet diskusjon 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er mange som deg og TS som ikke evner å ordlegge dere riktig, forstå systemene og som roper høyt. Det er også grunnen, som TS beskriver, at andre misliker dere. 

Anonymkode: ade1c...d26

Nå var jeg uenig med HI sine påstander, men det høres ut som du er janteloven selv, noe som ikke gjør at du fremstår særlig likandes.

Skrevet

HI her. Jeg retter aldri kritikk mot enkeltpersoner, og går heller ikke mot andres forslag om det er greie forslag. Jeg har ingen intensjon om å ha siste ordet eller ha rett eller få det som jeg vil. 
Men folk kan reagere på meg fordi jeg har en sterk rettferdighetssans. 
mer eks er: en kollega som er assistent har foreslått en ting flere ganger, og ingen hører på henne. Lenge etter kommer en annen kollega med samme forslaget og ble hyllet av de andre, det var den beste ideen de hadde hørt typ. Da klarer ikke jeg å unngå å si at dette foreslå «Liv» flere ganger men da fnyste dere av det.. da blir folk sur på meg. 
Hylles den som hylles kan. 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Alle forsto innlegget. Ingen som har skrevet å rope høyt som jeg ser. Men å ytre sine meninger basert på faglig ståsted. Barn meldes opp til ppt ja. Men da i samråd med foreldre såklart. Men det er vanskelig når leder ikke tør ta praten med foreldre. Barn blir da ikke oppmeldt og får heller ikke den hjelpen de trenger. Da gjør man ikke jobben sin. Så får vi høre noen år etter at barn både har autisme og andre diagnoser som vi andre prøve kommunisere til leder da vi hadde barna men der vi ble møtt med taushet. Vi har også kunnskap om at mange foreldre (ikke alle) ser det vi ser. 
Man må tørre å si meningene/ bekymringene sine uavhengig av hvem foreldrene er

Hvilken leder er du mener ikke tør ta praten? 

Anonymkode: 59aeb...13b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva?? Det er jo verre på bygda😅 , finner jo alltid likesinnede i byene😅. Handler nok om tilfeldigheter og dette, mange fine bygdesamfunn og både og i byene og

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Eventuelt kommer jeg fra en bedre/enklere bygd enn dere :)  

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eventuelt kommer jeg fra en bedre/enklere bygd enn dere :)  

Men du har aldri bodd i annen bygd enn hjembygda?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men du har aldri bodd i annen bygd enn hjembygda?

Hvorfor er det vesentlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det kan ofte være vesentlig, da man blir preget av den kulturen man er i - men ikke nødvendigvis 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan ofte være vesentlig, da man blir preget av den kulturen man er i - men ikke nødvendigvis 

Alle blir preget av kulturen man er i. Så hvorfor er det vesentlig?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Alle blir preget av kulturen man er i. Så hvorfor er det vesentlig?

Fordi en kultur kan være usunn og en direkte ukultur som er vanskelig å bryte ut av. Det er mange innflyttere som møter en slik ukultur 

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Fordi alle kjenner henne og familien hennes noen generasjoner tilbake i hjembygda. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Fordi alle kjenner henne og familien hennes noen generasjoner tilbake i hjembygda. 

Nettopp! Er man fra riktig familie blir man akseptert, kommer man som innflytter eller har feil etternavn hjelper det aldri hva man sier eller gjør- man er likevel ikke bra nok. 
Jeg kommer fra en respektert familie med godt omdømme, likevel er jeg en som stikker meg frem når det gjelder urettferdighet - dette blir ikke tålt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...