Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får litt bidrag av eksmann selv om vi har barna 50% hver. Eldste skal flytte for å begynne på VGS til høsten. Vil tro at dette går ut over bidraget, er det noe jeg bør melde fra om?

Anonymkode: 57487...8f3

Skrevet

Det påvirker ikke bidraget. Barnet er fortsatt folkeregistrert hos deg og du har forsørgeransvar.

Anonymkode: dc756...87b

Skrevet

Hvis den kreves gjennom nav, så vil den utbetales til barnets konto fra barnet fyller 18 år

Anonymkode: 3bbdf...201

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis den kreves gjennom nav, så vil den utbetales til barnets konto fra barnet fyller 18 år

Får barnet bidragstøtten når det blir 18 år? Trodde det da var slutt på støtte? Faren må betale meg fordi han tjener en del mer i 100 % stilling. 

Skrevet

Bidragsstøtten gjelder ut videregående opplæring, men det er kun «barnet» selv som kan motta den fra 18 år…

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Får barnet bidragstøtten når det blir 18 år? Trodde det da var slutt på støtte? Faren må betale meg fordi han tjener en del mer i 100 % stilling. 

Vi har etter loven forsørgerplikt for barna båre så lenge de går på videregående skole, så når barnet fyller 18 år må bidragsgiver betale direkte til barnet.

Anonymkode: 7cea3...721

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi har etter loven forsørgerplikt for barna båre så lenge de går på videregående skole, så når barnet fyller 18 år må bidragsgiver betale direkte til barnet.

Ok, tviler på at bidragsgiver går med på det 🤔 han er veldig imot at han må betale og ihvertfall at det går gjennom nav. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, tviler på at bidragsgiver går med på det 🤔 han er veldig imot at han må betale og ihvertfall at det går gjennom nav. 

Han kan ikke nekte at det går gjennom NAV. Du søker om det, han betaler

Anonymkode: 9d17e...9f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han kan ikke nekte at det går gjennom NAV. Du søker om det, han betaler

Anonymkode: 9d17e...9f5

Ja, det er slik det er. Men i og med at vi har barna 50 % hver mener han at jeg ødelegger for han og ønsker et dårlig sammerbeid. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, det er slik det er. Men i og med at vi har barna 50 % hver mener han at jeg ødelegger for han og ønsker et dårlig sammerbeid. HI

Det får han bare mene.

Hadde dere holdt sammen ville den som tjente mest betale inn mest for å forsørge barnet, det endrer seg ikke om man går fra hverandre 

Den som tjener mest bidrar mest, også ved skilsmisse.

At han furter over at det er urettferdig sier mest om han.

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Det er ikke noe skal gå med på eller ikke - er det fastsatt og kreves gjennom nav, endres det bare kontonummer. Det er det jeg fikk beskjed for noen uker siden da jeg snakket med nav, er litt i samme situasjon 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sier mer egentlig om han. En klassisk styrmann som må betale for sine egne barn og furter for det. Barnet kan søke via nav, og det blir regnet ut der. Så lenge man er under utdannelse opptil 21 år så skal barnefar betale bidrag. Det gjelder også når man er lærling og tjener under 197.000 kr i året. Her er eldste jenta 18 år og han må betale bidrag. Sånn er det å ha barn og man skiller seg ikke fra barna selv om ekteskapet ikke går. 

Anonymkode: 9fd4d...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...