Gå til innhold

Burde kvinner få lov og få barn alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det føler jeg også er riktig. Det naturlige er jo at det er en mann og en kvinne som skaper barnet. Når det blir naturlig for to kvinner å få et barn så er det en helt annen sak. Men barn trenger sin mamma og sin pappa. Jeg synes vi tenker alt for lite på hva dette godhetstyranniet gjør med barna.

Anonymkode: 3f52f...4a3

Ok, så når forskningen som du viser til blir utfordret, så "føler" og "synes" du istedenfor? 

Min følelse er at barn som har to mammaer i hvert fall har to foreldre som vil ha dette barnet. 

Veldig mange barn vokser opp med dårlige fedre som likevel er tilstede, hvor sunt er det? 

Hvorfor ikke fokusere på fedre som ikke tar ansvar, heller enn å angripe mødre som faktisk gir et barn masse kjærlighet? 

Anonymkode: ff4fc...34f

Skrevet

Er dette nytt? Kvinner har hatt egenskapen fra tidenes morgen. Forskjellen er vel at de før fikk mer hjelp av eldre generasjoner og andre kvinner. Før ble de stemplet, og det samme med barna av alenemødre. Menn har alltid sviktet barn.

Nå går mødre inn i dette frivillig, og det er fullt forståelig, men ikke godt for verken barna eller mødrene. 

Feministen i Norge er helt på bærtur. Det er en maktkamp mellom kvinner og menn der kvinnens fokus utelukkende er å vinne over menn i alle yrker og roller. Så satt de der med lengst utdannelse, høyest lån, kanskje lengst arbeidsdag mens mange menn fortsetter å tjene best i de mest fleksible jobbene og får sett barna mest. Kvinner har ødelagt for seg selv.

Så må de få barn alene, jobbe redusert, sutre over enda lavere inntekt og urett. 

Jeg har aldri opplevd å bli sett ned på for å være moderlig i næringslivet. Jeg har aldri fått mer respekt av menn enn etter å ha blitt mor. Det er min egen erfaring, vel og merke. Jeg skulle helst vært hjemmeværende i mange år om jeg fikk velge. 

Kvinner og menn er forskjellige, utfyller hverandre. Barn bør verdsettes høyere og skattene bør overføres i større grad tilbake til kvinner. Det skal ikke være nødvendig å bli økonomisk taper etter å bli mor. Samboerskap og ekteskap kunne kanskje vært mer lønnsomt for familiene slik at det også ble mer fristende å stifte familie sammen, og kanskje kunne det vært regulert på et vis der fedre får et forsørgeransvar i form av å måtte bevise at de fører over penger til mødrene i noen år etter at barna kommer til verden som en sikkerhet, også når de bor sammen.  Nå lever ofte kvinner og menn under samme tak med hver sin økonomi, og der vet vi hvem taperene er. Det stilles ingen krav til menn fordi vi er så « likestilte». «Likestilte» der kvinner skal gjøre det samme med helt andre forutsetninger. 

Det er helt forskrudd. 50-tallet var ikke bedre, men tilnærmingen med konkurranse som om vi er like kjønn er ikke rette veien.

Anonymkode: ca16e...53d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...