Anonym bruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Forskning viser at barn trenger en mor OG en far. Trenger. Hvis ikke blir barna som regel kriminelle. https://www.nwo.nl/en/cases/children-single-parent-families-more-likely-engage-crime Siden forskning beviser at barn trenger en mor og en far burde kvinner som er alene da virkelig få barn av staten eller burde det kun være par som får den hjelpen? Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Hvis ikke blir barna som regel kriminelle?? Hører du hva du sier? Det er jo bare tullprat. Anonymkode: e185a...8e3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvis ikke blir barna som regel kriminelle?? Hører du hva du sier? Det er jo bare tullprat. Anonymkode: e185a...8e3 Det er forskning. Du kan lese selv. Det er forskjell på menn og kvinner. Barn trenger begge foreldrene. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0033294120976631 https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5110041/ Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Det er en trend i den feministiske tiden vi lever i, stor økning yngre frivillig solomødre. Ikke tenk på barna. Dette gjelder kvinners uavhengighet til menn. Aldri før har flere barn vokst opp uten mannlig rollemodell. Dette er en trend som bare fortsetter, en feministisk seier og et samfunnsproblem. Anonymkode: dc17a...fee
Anonym bruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det er forskning. Du kan lese selv. Det er forskjell på menn og kvinner. Barn trenger begge foreldrene. https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0033294120976631 https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5110041/ Anonymkode: 3f52f...4a3 Det er antakelig du som ikke kan lese forskning. Eller formulere deg skriftlig, ett av to. «Som regel» som du skriver, innebærer at nesten alle barn av alenemødre blir kriminelle. Som du skriver er det unntaksvis at barn av alenemødre (og ikke av alenefedre?) ikke ender opp som kriminelle. Du vet like godt som meg at det er bull. Anonymkode: e185a...8e3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er antakelig du som ikke kan lese forskning. Eller formulere deg skriftlig, ett av to. «Som regel» som du skriver, innebærer at nesten alle barn av alenemødre blir kriminelle. Som du skriver er det unntaksvis at barn av alenemødre (og ikke av alenefedre?) ikke ender opp som kriminelle. Du vet like godt som meg at det er bull. Anonymkode: e185a...8e3 Ikke i følge forskning og sunn fornuft. Vi vet at barn trenger både mamma og pappa. Det som skjer for barn som blir til av alenekvinner som får sæd gjennom et sykehus er at barnet nektes kontakt med sin pappa under oppeveksten. Barn trenger både en mamma og en pappa. Forskning har bevist dette. Nyere forskning som ikke er styrt politisk. Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Hva som bør være lov og ikke kan diskuteres når det gjelder mange ting. Jeg synes ikke det bør være lov av foreldre å gi barna fri skjermtid og alt tilgjengelig i timesvis fra de er små, å få drikke brus daglig eller få store mengder godteri. Synes ikke det bør være lov av foreldre å fø opp feite barn. Jeg tror HELT ÆRLIG at flere av damene som får barn alene er ressurssterke og flinke og får til ting bra. Mange av dem har foreldre og søsken rundt seg som kan hjelpe til, og et godt nettverk. Også tror jeg mange som får barn med en eller annen tufs ikke er så god mor eller gode foreldre. Likevel mener jeg på generelt grunnlag at det er best for barnet å vokse opp med to foreldre, og at de trengerå kjenne til opphavet av sitt DNA, hvor og hvem de kommer fra, for arv har mye å si. det viktigste er at barn får gode oppvekster hos en eller to gode foreldre. Jeg vokste opp med en enslig mor, men hadde ikke hatt det noe bedre om faren min hadde vært der. De hadde masse psykiske problemer begge to, og burde vel egentlig ikke hatt barn Anonymkode: 10e01...b8b
Anonym bruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hva som bør være lov og ikke kan diskuteres når det gjelder mange ting. Jeg synes ikke det bør være lov av foreldre å gi barna fri skjermtid og alt tilgjengelig i timesvis fra de er små, å få drikke brus daglig eller få store mengder godteri. Synes ikke det bør være lov av foreldre å fø opp feite barn. Jeg tror HELT ÆRLIG at flere av damene som får barn alene er ressurssterke og flinke og får til ting bra. Mange av dem har foreldre og søsken rundt seg som kan hjelpe til, og et godt nettverk. Også tror jeg mange som får barn med en eller annen tufs ikke er så god mor eller gode foreldre. Likevel mener jeg på generelt grunnlag at det er best for barnet å vokse opp med to foreldre, og at de trengerå kjenne til opphavet av sitt DNA, hvor og hvem de kommer fra, for arv har mye å si. det viktigste er at barn får gode oppvekster hos en eller to gode foreldre. Jeg vokste opp med en enslig mor, men hadde ikke hatt det noe bedre om faren min hadde vært der. De hadde masse psykiske problemer begge to, og burde vel egentlig ikke hatt barn Anonymkode: 10e01...b8b Så trist å høre! Kondolerer. Men disse kvinnene setter seg selv og sitt behov først. Vi må faktisk tenke på barna først. Barn trenger en mamma og en pappa. Ressurser kan ikke erstatte en pappa. Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni "nyere forskning som ikke er styrt politisk"? For din agenda, HI, er ikke politisk i det hele tatt, du er bare opptatt av barns beste...? Innlegget ditt følger den klassiske oppskriften "legge ut innlegg ved å linke til diverse utenlandske nettsider som" "beviser" et eller annet poeng som støtter opp under verdikonservative, og også av og til grumsete holdninger". Det er hyklersk å påstå at du er opptatt av barns rettigheter, jeg tror ikke på deg. Anonymkode: ff4fc...34f
Anonym bruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): "nyere forskning som ikke er styrt politisk"? For din agenda, HI, er ikke politisk i det hele tatt, du er bare opptatt av barns beste...? Innlegget ditt følger den klassiske oppskriften "legge ut innlegg ved å linke til diverse utenlandske nettsider som" "beviser" et eller annet poeng som støtter opp under verdikonservative, og også av og til grumsete holdninger". Det er hyklersk å påstå at du er opptatt av barns rettigheter, jeg tror ikke på deg. Anonymkode: ff4fc...34f Hæ? Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Forskning viser at barn trenger en mor OG en far. Trenger. Hvis ikke blir barna som regel kriminelle. https://www.nwo.nl/en/cases/children-single-parent-families-more-likely-engage-crime Siden forskning beviser at barn trenger en mor og en far burde kvinner som er alene da virkelig få barn av staten eller burde det kun være par som får den hjelpen? Anonymkode: 3f52f...4a3 Dumme mennesker burde ikke få lov til å få barn...så håper ikke du har barn. Anonymkode: cad5d...bba
Anonym bruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dumme mennesker burde ikke få lov til å få barn...så håper ikke du har barn. Anonymkode: cad5d...bba Siden når ble det dumt med forskning? Anonymkode: 3f52f...4a3
Østerdølen Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ikke i følge forskning og sunn fornuft. Vi vet at barn trenger både mamma og pappa. Det som skjer for barn som blir til av alenekvinner som får sæd gjennom et sykehus er at barnet nektes kontakt med sin pappa under oppeveksten. Barn trenger både en mamma og en pappa. Forskning har bevist dette. Nyere forskning som ikke er styrt politisk. Anonymkode: 3f52f...4a3 Og hvordan skal vi løse et med alenemødre der far ikke stiller opp da? Eller alenefedre der mor ikke stiller opp?
Anonym bruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Korrelasjon er ikke kausalitet. Kanskje de kvinnene som får barn med menn som deretter ikke er til stede i livet til barna, bare har karaktertrekk som impulsivitet og manglende konsekvensvurderinger i større grad - på gruppenivå - enn andre mødre, og dermed er mindre solide oppdragere. Uten at man vet om mannen spiller noen rolle i det hele. Forskning viser jo også at det går bedre med barn av lesbiske enn gjennomsnittsbarnet... (det har sannsynligvis mer med graden av planlagthet enn foreldrenes legning å gjøre, men dette er jo overførbart). Anonymkode: 8d535...174
Anonym bruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Jeg tror naturen er smartere enn oss. Naturen har tross alt utviklet seg gjennom milliarder av år. Det er en grunn til at det skal en mann og en kvinne til for å få barn. Vi trenger ikke stille spørsmålstegn ved det også. Om to kvinner klarer å få barn sammen så hadde jeg akseptert det. Men alle andre unaturlige barnefødsler, i fantasiens og snillismens navn, er jeg motstander av. Ikke sterk motstander, men jeg synes det er menneskeskapt tull. Det er mye menneskeskapt som er bare tull. To menn, eller to kvinner, som blir foreldre sammen, er innenfor tulleområdet. Anonymkode: 31c9b...14a
Anonym bruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni Den forskningen der er grei nok, men man må skille på alenemødre og mødre som har fått barn på egen hånd. Sistnevnte er meget ønskede barn ofte av ressurssterke damer. De har bedre forutsetninger, selv om de er alene. Alenemødre har ulike grunner til å bli alene, og noen av de vil påvirke barnet svært negativt. Anonymkode: 04826...100
Anonym bruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Det du viser til er et studie som tar for seg tidlig brudd i forholdet blant annet. Aleneforeldre som ufrivillig ble alene om ansvar. Hva kom først av høna og egget? Tidlig brudd kan, må ikke, men kan være tegn på utfordring med relasjoner i utgangspunktet. Et spørsmål. Kan det direkte overføres til de som aktivt søker å få barn? Spørsmål to, mange i studiet var par da barnet ble unnfanget. Det finnes meta-analyse som viser at relasjonen til foreldre er helt avgjørende og betyr mer en antall foreldre. Foreldre som følger opp, har kontroll, men også en god relasjon. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19263213/ Anonymkode: 0373c...000
Anonym bruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jeg tror naturen er smartere enn oss. Naturen har tross alt utviklet seg gjennom milliarder av år. Det er en grunn til at det skal en mann og en kvinne til for å få barn. Vi trenger ikke stille spørsmålstegn ved det også. Om to kvinner klarer å få barn sammen så hadde jeg akseptert det. Men alle andre unaturlige barnefødsler, i fantasiens og snillismens navn, er jeg motstander av. Ikke sterk motstander, men jeg synes det er menneskeskapt tull. Det er mye menneskeskapt som er bare tull. To menn, eller to kvinner, som blir foreldre sammen, er innenfor tulleområdet. Anonymkode: 31c9b...14a Det føler jeg også er riktig. Det naturlige er jo at det er en mann og en kvinne som skaper barnet. Når det blir naturlig for to kvinner å få et barn så er det en helt annen sak. Men barn trenger sin mamma og sin pappa. Jeg synes vi tenker alt for lite på hva dette godhetstyranniet gjør med barna. Anonymkode: 3f52f...4a3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni Forsking viser.. forskning er ikke absolutt. I dag er det 50% av barn som vokser opp med kun en forelder, annenhver uke eller drama mellom foreldre. Nye partnere osv. vil tro det er like skadelig for barn som å vokse opp med kun en alenemor. Hvis noen ønsker seg barn og får seg et ligg ute og blir gravid så er jo det også det samme Anonymkode: f14b0...dc9
Anonym bruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Det føler jeg også er riktig. Det naturlige er jo at det er en mann og en kvinne som skaper barnet. Når det blir naturlig for to kvinner å få et barn så er det en helt annen sak. Men barn trenger sin mamma og sin pappa. Jeg synes vi tenker alt for lite på hva dette godhetstyranniet gjør med barna. Anonymkode: 3f52f...4a3 Naturen utvikler seg over lang tid og har løsning på mye vi ikke forstår. Den er fantastisk på mange måter. Det er jeg helt enig i. Men vi ble også utrustet med en hjerne som kan reflektere over langt mer enn andre arter. Styrken vår er den og nettverket vårt, kall det stammen eller samfunnet. For det som er naturen, den er brutal. Den har utviklet seg under den sterkestes rett til å overleve. Hvis du legger til grunn at naturen skal styre alt, hva tenker du da om vitenskap som gjør at vi mennesker nå overlever både infeksjoner, sepsis, barnefødsler og en rekke sykdommer? Vi gjør ganske mye i dag som er på tvers av å overlate alt til evolusjonen og naturens gang. Er det ikke en del av evolusjonen at vi har passert ren overlevelse? Anonymkode: 0373c...000
Anonym bruker Skrevet 28. juni #21 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tror naturen er smartere enn oss. Naturen har tross alt utviklet seg gjennom milliarder av år. Det er en grunn til at det skal en mann og en kvinne til for å få barn. Vi trenger ikke stille spørsmålstegn ved det også. Om to kvinner klarer å få barn sammen så hadde jeg akseptert det. Men alle andre unaturlige barnefødsler, i fantasiens og snillismens navn, er jeg motstander av. Ikke sterk motstander, men jeg synes det er menneskeskapt tull. Det er mye menneskeskapt som er bare tull. To menn, eller to kvinner, som blir foreldre sammen, er innenfor tulleområdet. Anonymkode: 31c9b...14a At mannen trengs til unnfangelse, betyr ikke at han trengs i oppveksten til barnet. Ofte er menns instinkter å befrukte flest ulig kvinner, så her motsier du deg selv. Anonymkode: 8ec06...da1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #22 Skrevet 28. juni Dere og den der «naturen vet best», gjelder det argumentet i møte med kreft, diabetes, hormonforstyrrelser eller alt annet som medfører kroppslig defekt? Anonymkode: 04826...100
Anonym bruker Skrevet 28. juni #23 Skrevet 28. juni Jeg tenker at det er bedre at et barn vokser opp med en forelder alene (mor eller far) enn at man på død og liv skal tvinge en familie som å bo sammen, bare fordi man har klart å bli gravid, når den ene parten er uskikket til oppgaven. Anonymkode: 8ec06...da1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #24 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det føler jeg også er riktig. Det naturlige er jo at det er en mann og en kvinne som skaper barnet. Når det blir naturlig for to kvinner å få et barn så er det en helt annen sak. Men barn trenger sin mamma og sin pappa. Jeg synes vi tenker alt for lite på hva dette godhetstyranniet gjør med barna. Anonymkode: 3f52f...4a3 Det naturlige er jo å bli gravid om man har sex under eggløsning. Prevensjon er unaturlig. Anonymkode: 07b6f...dd7
Anonym bruker Skrevet 28. juni #25 Skrevet 28. juni Da gjelder dette også barn som blir forlatt av fedrene sine, barn som har en far som er død, barn som har far i fengsel, som jobber utenlands osv? Det forskningen du viser til gjelder nok ikke de barna født av kvinner uten en mann. De som har en far som har forlatt dem er nok i den største risikoen. Anonymkode: 1f0e1...928
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå