Anonym bruker Skrevet 28. juni #1 Skrevet 28. juni Hun er normalt a-menneske, men nå i ferien har hun fått for vane å sitte oppe til rundt 3 hver natt. Hennes soverom er rett over vårt, og det er ingen isolasjon i gulvet. Dette gjør at jeg ikke får sove fordi jeg våkner konstant av at hun vandrer til badet, kjøkkenet og ordner seg nattmat, sitter å snakker med venner å spiller, ruller på PC-stolen, slamrer med dører osv. Jeg har forsøkt å snakke med henne å forklart at selv om hun har ferie, så er vi andre som prøver å sove og at hun må prøve å vise hensyn når hun er våken så sent. Da blir hun grinete fordi hun mener hun viser hensyn og at hun er både stille og lukker dører stille.. Jeg har forsøkt å ta det opp med samboer, men han blir grinete fordi jeg maser på henne og på han da "han ikke hører noe som helst og sover godt". Så jeg har sagt til han at det eneste alternativet da er at hun får sitt gamle rom tilbake som ikke er rett over vårt, hun fikk rommet hun har nå fordi det er større enn det hun hadde. Men da mener han at de bare får flytte, for hans unge skal ikke ha noe mindre soverom enn det hun har. Dette har vært et problem helt siden hun fikk dette rommet for snart to år siden, og det har enda ikke bedret seg. Hun sier hun tar hensyn, men jeg hører jo at hun ikke gjør det. Jeg går opp og snakker med henne og ber henne være stille, og 5 min etter begynner hun å bråke igjen. De bor i mitt hus, samboer er ikke interessert i å kjøpe seg inn så han betaler en sum hver mnd. og vi spleiser på mat. Jeg vurderer å bare si at enten flytter hun rom eller så kan vi nesten bare ikke bo sammen lengre for jeg føler nesten en panikk når jeg skal legge meg da jeg enten blir holdt våken til langt på natt, eller fordi jeg blir vekt grytidlig da hun ellers er oppe før hanen galer og styrer like mye da. Enten det eller så må jeg jo be henne oppholde seg i stua når hun er våken så sent så hun ikke er rett over oss. Hva skal jeg gjøre? Jeg gruer meg til hun kommer å skal ha samvær med far (50/50) fordi det alltid er en konflikt når hun er her og sjelden når hun ikke er. Jeg har mest lyst å bare gråte, jeg føler ikke hun hører etter, og samboer bryr seg mer om at hun skal ha ett stort rom enn at ting skal fungere i huset. Anonymkode: 132a7...d50
Anonym bruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kjøp deg ørepropper. Anonymkode: 4faea...39e Enig. Eller plugg i airpodsene og sett på en podcast som du sovner til. Det gjør jeg. For med tenåringer i hus blir blir det litt lyder om natta, i helger og i ferier Anonymkode: 4c512...bac
Anonym bruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Livet er for kort til å mistrives i eget hjem. Enten er det stille kl 00 på hverdager og 01 i helgene, ellers må de flytte ut. Det er nok kroken på døra for forholdet, så du må selv veie fordeler og ulemper her. Kunne det gamle rommet fungert som et gamingrom nå i ferien? At hun oppholder seg der til hun skal legge seg? Jeg hadde ikke taklet å ha det sånn. Jeg er selv et skikkelig nattmenneske, men hater tanken på at jeg skal forstyrre andres nattesøvn. Anonymkode: 00c59...098
Anonym bruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Du kan sove på hennes gamle soverom? Anonymkode: 35127...f22
Anonym bruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Du kan sove på hennes gamle soverom? Anonymkode: 35127...f22 Jeg har mitt eget rom takk. Anonym bruker skrev (1 time siden): Livet er for kort til å mistrives i eget hjem. Enten er det stille kl 00 på hverdager og 01 i helgene, ellers må de flytte ut. Det er nok kroken på døra for forholdet, så du må selv veie fordeler og ulemper her. Kunne det gamle rommet fungert som et gamingrom nå i ferien? At hun oppholder seg der til hun skal legge seg? Jeg hadde ikke taklet å ha det sånn. Jeg er selv et skikkelig nattmenneske, men hater tanken på at jeg skal forstyrre andres nattesøvn. Anonymkode: 00c59...098 Ja jeg har snakket med samboer og vi skal flytte dataen hennes inn dit, og hun får bruke stuen om hun ønsker å være våken når alle sover. Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjøp deg ørepropper. Anonymkode: 4faea...39e Jeg har øregangseksem og tåler ikke å bruke ørepropper/airpods, ellers hadde jeg gjort det. Tenker uansett at en 10 klassing burde lære seg å ta hensyn om de ønsker å være sent oppe, men nå blir jo konsekvensen at hun får oppholde seg andre plasser enn sitt eget rom når hun ikke klarer dette. HI Anonymkode: 132a7...d50
Anonym bruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Pælm ut begge to. Livet er for kort til å kastes bort på en evneveik mann og hans egoistiske datter. Anonymkode: ada4d...ed9
Anonym bruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Bo hver for seg? Barnet hans kommer først. Alltid. Anonymkode: fe081...d59
frk Nilsen Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Den som er oppe på natta må ta hensyn til de som skal sove. Det er normal folkeskikk. Uavhengig om det er barn, stebarn, partner osv. Noe annet er egoistisk og respektløst ovenfor de man bor sammen med. Hvorfor skal hi bytte rom, finne seg i nattebråk mm bare fordi dette er en ungdom uten folkeskikk og med tafatt far?
Anonym bruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Bo hver for seg? Barnet hans kommer først. Alltid. Anonymkode: fe081...d59 Å komme først er ikke det samme som å være egoistisk og ikke ta hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 34cd1...1d2
Anonym bruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Isoler mellom etasjene da! Antakelig tar hun hensyn, men kan jo ikke liste seg rundt fordi at det ikke er isolert mellom etasjene? Anonymkode: 6438f...d92
Anonym bruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Isoler mellom etasjene da! Antakelig tar hun hensyn, men kan jo ikke liste seg rundt fordi at det ikke er isolert mellom etasjene? Anonymkode: 6438f...d92 Jo, det kan man så absolutt. Vet man at det er lytt og dårlig isolert, tramper man ikke over gulvet og smeller med dører når andre sover om natta. Da begrenser man aktiviteten og går gjerne litt roligere enn på dagtid. Anonymkode: 00c59...098
Anonym bruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Altså, mener dere virkelig at hi skal ta hensyn til en ungdom som vandrer oppe om natten? At det går Ann. De må lære seg å ta hensyn til andre som skal sove og opp på jobb. Jeg har to tenåringer selv så vet hva tenåringer går ut på, men ikke pokker om de hadde fått holdt på som de selv vil midt på natten når andre sover. Da får de være stille. Anonymkode: 56274...59c
Anonym bruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jo, det kan man så absolutt. Vet man at det er lytt og dårlig isolert, tramper man ikke over gulvet og smeller med dører når andre sover om natta. Da begrenser man aktiviteten og går gjerne litt roligere enn på dagtid. Anonymkode: 00c59...098 Det er bare det at når det er dårlig isolert, så høres vanlig gange ut som tramping, og vanlig lukking av dører som smelling. Uten at det er det. Man kan ikke forvente at folk skal liste seg rundt. Anonymkode: 6438f...d92
Anonym bruker Skrevet 28. juni #16 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er bare det at når det er dårlig isolert, så høres vanlig gange ut som tramping, og vanlig lukking av dører som smelling. Uten at det er det. Man kan ikke forvente at folk skal liste seg rundt. Anonymkode: 6438f...d92 Jo klokken 3 om natten så kan man faktisk det. HI Anonymkode: 132a7...d50
Anonym bruker Skrevet 28. juni #17 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Det er bare det at når det er dårlig isolert, så høres vanlig gange ut som tramping, og vanlig lukking av dører som smelling. Uten at det er det. Man kan ikke forvente at folk skal liste seg rundt. Anonymkode: 6438f...d92 Midt på natta så kan man forvente at folk lister seg rundt jo. Hva slags egosentriske unger er det enkelte av dere oppdrar egentlig. Anonymkode: 34cd1...1d2
Anonym bruker Skrevet 28. juni #18 Skrevet 28. juni Våre fikk ikke rase rundt i huset etter midnatt når de hadde ferie og vi skulle på jobb. Mat trenger de virkelig ikke lage seg midt på natta og det er helt innafor å forvente ro etter midnatt enten de har fri eller ei. Anonymkode: ba08d...d16
Anonym bruker Skrevet 28. juni #19 Skrevet 28. juni Vegg til gulvteppe på rommet. Det demper lyden av skritt og pc stol som ruller over gulvet Anonymkode: bb38a...c80
Anonym bruker Skrevet 28. juni #20 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vegg til gulvteppe på rommet. Det demper lyden av skritt og pc stol som ruller over gulvet Anonymkode: bb38a...c80 Vegg til vegg teppe* Anonymkode: bb38a...c80
Anonym bruker Skrevet 28. juni #21 Skrevet 28. juni Hun kan bruke rommet over dere til soverom og bruke det gamle rommet sitt som «kjellerstue» hvor hun spiller og oppholder seg når hun er våken. På rommet over dere får hun kun oppholde seg når hun skal SOVE! Anonymkode: c7fe3...54c
Anonym bruker Skrevet 28. juni #22 Skrevet 28. juni Be hu legge seg. Mine unger får ikke holde på oppe på natta uansett jobb eller ei. har rom vegg i vegg med 17 åringen og det er jo noe lyd, men han får ikke se tv med lyden høyt eller game etter midnatt når jeg skal på jobb. Han får heller ikke rive døra av hengslene sånn han pleier og han må gå rolig i trappa. Flyging ut og inn av rommet er ikke greit Anonymkode: be703...80b
Anonym bruker Skrevet 28. juni #23 Skrevet 28. juni Vanskelig å være sammen med en mann som ikke støtter deg i å sette de grensene du behøver. Det er ditt hus. Du får ikke sove. Hun er gammel nok til å lære seg å ta hensyn. Her er heldigvis mannen og jeg hjertens enige at vi oppdrar barna våre til å være hensynsfulle. Å måtte sove med ørepropper hver eneste natt får man veldig vondt i ørene av. Om han synes det er bedre å flytte ut enn at dattera hans skal lære å ta hensyn eller bytte rom får han flytte ut da 0_0 Anonymkode: 3e91a...991
Anonym bruker Skrevet 28. juni #24 Skrevet 28. juni frk Nilsen skrev (2 timer siden): Den som er oppe på natta må ta hensyn til de som skal sove. Det er normal folkeskikk. Uavhengig om det er barn, stebarn, partner osv. Noe annet er egoistisk og respektløst ovenfor de man bor sammen med. Hvorfor skal hi bytte rom, finne seg i nattebråk mm bare fordi dette er en ungdom uten folkeskikk og med tafatt far? 100% enig Anonymkode: 3e91a...991
Anonym bruker Skrevet 28. juni #25 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er bare det at når det er dårlig isolert, så høres vanlig gange ut som tramping, og vanlig lukking av dører som smelling. Uten at det er det. Man kan ikke forvente at folk skal liste seg rundt. Anonymkode: 6438f...d92 Jo, det kan og bør man forvente. En 16-åring burde være oppdratt til å tenke såpass selv og i hvertfall etterkomme beskjeder om ro på natta. Anonymkode: 00c59...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå