Anonym bruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Vårt barn er blitt mobbet av noen medelever. Mobbingen har satt dype spor og gitt konsekvenser for vårt barn. Dette er nå flere år tilbake i tid, og noen av mobberne var nære venner med vårt bar før. Så skjer det grusomme. En av de som mobbet dør brått. Så kommer det.. familien til avdøde utretter et sinne mot vår familie, og stengte oss ute fra begravelsen. Vi har ikke hatt noe med den familien eller deres barn å gjøre på mange år. De er nå unge voksne. Vi hadde ingen planer om å gå i begravelsen og er også bortreist på ferie. Vi har ingenting med noe å gjøre. Likevel mottar vi både meldinger og tlf om at vi er uønsket. Nå er det jo deres barn som mobbet vårt barn. Så det er nok noe de kjenner på? Aner ikke. Hva tenker dere om det? Vi har dyp respekt for sorgen og den smerten de står i, man kan ikke oppleve noe som er verre enn å miste barnet sitt. Men at de retter dette ut mot oss som er helt utenforstående så mange år etter? Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #2 Skrevet 28. juni Det er jo nesten som man kan skjønne hvor den gang barnet lærte seg å mobbe... Jeg tenker disse foreldrene nå føler et behov for å "renvaske" sitt barn, så de forsøker å "skrive om historien" og kanskje sette ut en historie om at det var deres barn som var offer for mobbing fra ditt barn. Det er nok litt av hvert grums i den familien, kan det virke som... Selv om folk er i sorg så gir det dem ingen rett til å opptre stygt mot andre. Anonymkode: f4f28...c9c
Anonym bruker Skrevet 28. juni #3 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er jo nesten som man kan skjønne hvor den gang barnet lærte seg å mobbe... Jeg tenker disse foreldrene nå føler et behov for å "renvaske" sitt barn, så de forsøker å "skrive om historien" og kanskje sette ut en historie om at det var deres barn som var offer for mobbing fra ditt barn. Det er nok litt av hvert grums i den familien, kan det virke som... Selv om folk er i sorg så gir det dem ingen rett til å opptre stygt mot andre. Anonymkode: f4f28...c9c Jeg tenker samme, uten at jeg turte å si det høyt. Det er veldig trist at de bruker den tunge tiden de skal sørge på, og velge å rette raseriet ut mot oss. Det gir de ingen rett til å være slem og ekskluderende mot andre nei. Jeg føler ikke jeg kan si noe til noen som er i dyp sorg. Jeg har fått beskjed fra andre via familien. Det er helt sykt. Har ikke sett de på mange år Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #4 Skrevet 28. juni Det må være helt grusomt å miste et barn - de er sikkert i sjokk og har mange rare tanker. Nå vet ikke jeg hvordan denne personen døde, men kanskje har de også behov for å legge skyld på noen… Jeg har også et barn som har blitt mobbet av tidligere venner, og som er preget av dette. Jeg tror jeg bare ville ha latt det dere opplever mtp telefoner og meldinger om at dere er uønsket, bare ha prellet av og ikke gått noe mer inn i det. Det handler ikke om dere, men om dem. Kanskje vil de se annerledes på det om en stund (eller kanskje ikke, men det er ikke noe dere kan gjøre noe med likevel). Anonymkode: 384fb...699
Anonym bruker Skrevet 28. juni #5 Skrevet 28. juni Hurt people hurt people. (den er dyp) Anonymkode: 16246...794
Anonym bruker Skrevet 28. juni #6 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det må være helt grusomt å miste et barn - de er sikkert i sjokk og har mange rare tanker. Nå vet ikke jeg hvordan denne personen døde, men kanskje har de også behov for å legge skyld på noen… Jeg har også et barn som har blitt mobbet av tidligere venner, og som er preget av dette. Jeg tror jeg bare ville ha latt det dere opplever mtp telefoner og meldinger om at dere er uønsket, bare ha prellet av og ikke gått noe mer inn i det. Det handler ikke om dere, men om dem. Kanskje vil de se annerledes på det om en stund (eller kanskje ikke, men det er ikke noe dere kan gjøre noe med likevel). Anonymkode: 384fb...699 Det tenker jeg også. Det handler om de og ikke oss. Personen døde i ei ulykke, så de er nok i sjokk og dyp smerte. Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #7 Skrevet 28. juni Om dere får mld ville jeg bare svart at det er greit, men også skrevet kondolerer, føler med dere i deres sorg. Så ville jeg lagt ballen død og ikke tenkt mer på det. Dette handler som du sier om dem og ikke dere. Anonymkode: 790dc...91e
Anonym bruker Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni Min umiddelbare tanke var at kanskje deres versjon av historien er annerledes enn din. Anonymkode: 8e784...0f1
Anonym bruker Skrevet 28. juni #9 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hurt people hurt people. (den er dyp) Anonymkode: 16246...794 Den er jo ikke dyp 😅ganske banal, vil jeg heller si. Hi, det var merkelig, det er jeg enig i. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å svare at dere ikke hadde tenkt dere i begravelsen under noen omstendighet og ellers ikke tenke mer på saken. Anonymkode: 4c24c...64c
Anonym bruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Den er jo ikke dyp 😅ganske banal, vil jeg heller si. Hi, det var merkelig, det er jeg enig i. Men det er vel ikke annet å gjøre enn å svare at dere ikke hadde tenkt dere i begravelsen under noen omstendighet og ellers ikke tenke mer på saken. Anonymkode: 4c24c...64c Man trenger jo ikke akkurat provosere og skrive at man «ikke under noen omstendighet har tenkt seg i begravelsen» - det er jo bare barnslig og egoistisk og kan fyre mer opp. Anonymkode: 384fb...699
Anonym bruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Man trenger jo ikke akkurat provosere og skrive at man «ikke under noen omstendighet har tenkt seg i begravelsen» - det er jo bare barnslig og egoistisk og kan fyre mer opp. Anonymkode: 384fb...699 De har ikke tatt direkte kontakt med meg, men de har fått andre til å gjøre det på vegne av de. Jeg er voksen, og legger meg ikke ned på et slikt nivå. Jeg forstår at de har det ekstremt tøft, men det finnes grenser Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Det føles veldig som om denne saken har flere vanskelige sider og lag enn det som fremkommer her. Anonymkode: 00433...a1e
Anonym bruker Skrevet 28. juni #13 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Det føles veldig som om denne saken har flere vanskelige sider og lag enn det som fremkommer her. Anonymkode: 00433...a1e Det jeg har beskrevet er min versjon, og kun den sannhet jeg kjenner til. Hva de tenker vet jeg ikke da jeg ikke har hverken sett eller snakket med de på mange år Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 28. juni #14 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det er jo nesten som man kan skjønne hvor den gang barnet lærte seg å mobbe... Jeg tenker disse foreldrene nå føler et behov for å "renvaske" sitt barn, så de forsøker å "skrive om historien" og kanskje sette ut en historie om at det var deres barn som var offer for mobbing fra ditt barn. Det er nok litt av hvert grums i den familien, kan det virke som... Selv om folk er i sorg så gir det dem ingen rett til å opptre stygt mot andre. Anonymkode: f4f28...c9c Godt skrevet. Anonymkode: 2cdb7...08a
Anonym bruker Skrevet 28. juni #15 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (11 timer siden): Man trenger jo ikke akkurat provosere og skrive at man «ikke under noen omstendighet har tenkt seg i begravelsen» - det er jo bare barnslig og egoistisk og kan fyre mer opp. Anonymkode: 384fb...699 For så vidt enig, men hvorfor skal alltid greie folk holde seg i ro, aldri trå over grenser eller få ut gørr? Men er enig i at det ikke passer når et barn er død. Anonymkode: 2cdb7...08a
Anonym bruker Skrevet 29. juni #16 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): For så vidt enig, men hvorfor skal alltid greie folk holde seg i ro, aldri trå over grenser eller få ut gørr? Men er enig i at det ikke passer når et barn er død. Anonymkode: 2cdb7...08a Jeg vil ikke under noen omstendigheter legge meg på det nivået mot folk i en bunnløs krise. Da hadde jeg ikke hatt det godt med meg selv. Får tenke at det er deres problem - ikke mitt. Jeg vil gå med hevet hode og vite at jeg er anstendig. Men selvfølgelig- det finnes grenser. Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 29. juni #17 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (9 timer siden): For så vidt enig, men hvorfor skal alltid greie folk holde seg i ro, aldri trå over grenser eller få ut gørr? Men er enig i at det ikke passer når et barn er død. Anonymkode: 2cdb7...08a Det er noe av det som gjør dem til greie folk. Anonymkode: ee6cf...da4
Anonym bruker Skrevet 29. juni #18 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (På 28.6.2025 den 9.23): Min umiddelbare tanke var at kanskje deres versjon av historien er annerledes enn din. Anonymkode: 8e784...0f1 Det tror jeg også. Selv om jeg absolutt tror din versjon er riktig, HI, så tipper jeg at de tror noe annet. Hvorfor i all verden skulle dere ellers være uønsket i begravelsen? Anonymkode: 4bae2...846
Anonym bruker Skrevet 29. juni #19 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg vil ikke under noen omstendigheter legge meg på det nivået mot folk i en bunnløs krise. Da hadde jeg ikke hatt det godt med meg selv. Får tenke at det er deres problem - ikke mitt. Jeg vil gå med hevet hode og vite at jeg er anstendig. Men selvfølgelig- det finnes grenser. Anonymkode: b6c91...ef3 Det var det jeg mente. Det er deres problem. Det jeg mente var at det er typisk slike folk å reagere og oppføre seg dårlig mot folk som er greie. Man krangler ikke med folk som har mistet sitt barn, man bare trekker seg unna. Anonymkode: 2cdb7...08a
Anonym bruker Skrevet 29. juni #20 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (20 timer siden): De har ikke tatt direkte kontakt med meg, men de har fått andre til å gjøre det på vegne av de. Jeg er voksen, og legger meg ikke ned på et slikt nivå. Jeg forstår at de har det ekstremt tøft, men det finnes grenser Anonymkode: b6c91...ef3 Mennesker i dyp krise reagerer ikke alltid rasjonelt. Det er tydelig at noe gnager de fremdeles, selv år etter, over tid kan hjernen bearbeide noe slikt til en versjon som er lettere å forholde seg til. Når krisen treffer, mister man perspektivet. Men det høres ut som du håndterer det veldig bra slik du beskriver her. Forholde seg rolig, bare svare de som eventuelt oppsøker deg at du skal ikke i begravelsen. Intet mer eller mindre. Anonymkode: db5b2...669
Winterlady Skrevet 29. juni #21 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det tror jeg også. Selv om jeg absolutt tror din versjon er riktig, HI, så tipper jeg at de tror noe annet. Hvorfor i all verden skulle dere ellers være uønsket i begravelsen? Anonymkode: 4bae2...846 Synes ikke det er rart om de kun ønsker at folk som var glad i sønnen deres, skal komme.
Anonym bruker Skrevet 29. juni #22 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er noe av det som gjør dem til greie folk. Anonymkode: ee6cf...da4 Godt sagt. Ville sendt et kort, uttrykket medfølelse i sorgen, og lagt til at vi er bortreist og kommer ikke i begravelsen. Ville også skrevet at om det er noe, så er det bare å ta kontakt. På denne måten ser de at dere ikke kommer i begravelsen, og slipper å kvie for dette. For ja, det kan veldig godt tenkes at deres versjon er annerledes, at de ikke omskriver historien, men at de faktisk opplevde situasjonen annerledes. Anonymkode: c8e0e...fb0
Anonym bruker Skrevet 29. juni #23 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): Godt sagt. Ville sendt et kort, uttrykket medfølelse i sorgen, og lagt til at vi er bortreist og kommer ikke i begravelsen. Ville også skrevet at om det er noe, så er det bare å ta kontakt. På denne måten ser de at dere ikke kommer i begravelsen, og slipper å kvie for dette. For ja, det kan veldig godt tenkes at deres versjon er annerledes, at de ikke omskriver historien, men at de faktisk opplevde situasjonen annerledes. Anonymkode: c8e0e...fb0 Vi skrev et minneord på minnesiden der vi viste omtanke i en vanskelig tid, men den valgte de å slette. Så da trekker vi oss helt ut. Begravelsen er over og vi var selvsagt ikke der. Klart de har sin versjon om saken, men jeg/ vi har ikke snakket med de på mange år, så jeg vet ikke hva de tenker. Anonymkode: b6c91...ef3
Anonym bruker Skrevet 29. juni #24 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi skrev et minneord på minnesiden der vi viste omtanke i en vanskelig tid, men den valgte de å slette. Så da trekker vi oss helt ut. Begravelsen er over og vi var selvsagt ikke der. Klart de har sin versjon om saken, men jeg/ vi har ikke snakket med de på mange år, så jeg vet ikke hva de tenker. Anonymkode: b6c91...ef3 Hvorfor gjorde dere det når dere har fått så klare indikasjoner på at de ikke ønsker oppmerksomhet fra dere? Det var veldig spesielt gjort. Anonymkode: 4c24c...64c
Anonym bruker Skrevet 29. juni #25 Skrevet 29. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor gjorde dere det når dere har fått så klare indikasjoner på at de ikke ønsker oppmerksomhet fra dere? Det var veldig spesielt gjort. Anonymkode: 4c24c...64c Vi skrev dette minneordet noen dager etter. Det var først flere dager etter vi fikk disse meldingene, og oppdaget at minneord var slettet. Anonymkode: b6c91...ef3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå