Anonym bruker Skrevet 27. juni #1 Skrevet 27. juni Jeg prøver lære barna litt måtehold med penger og spare til større ting de ønsker seg. Sier nei til å bruke penger hele tiden på alt mulig dill, men de får kjøpe seg ting de virkelig vil ha. Når de er hos far derimot, ryker pengene for da får de kjøpe alt mulig. Mistenker at det er fordi han er så gjerrig, og bruker de sine penger sparer han sine. Pengene på konto kommer jo fra meg... ting de har jobbet for, ukeslønn osv. Og han vil jo være ja-gøyal-pappa. Er det noe jeg kan gjøre? De råder jo over sine kontoer med kort og vips... Anonymkode: 0d20d...4a3
Kathrine. Skrevet 27. juni #3 Skrevet 27. juni Lag sparekonto til ungene og flytt alle pengene til sparekonto før de drar til far.
Anonym bruker Skrevet 27. juni #4 Skrevet 27. juni Kathrine. skrev (1 time siden): Lag sparekonto til ungene og flytt alle pengene til sparekonto før de drar til far. Ja, det går jo. De har sparekontoer men han har vel tilgang på de også, får jo ikke opprettet konto uten samtykke. Anonymkode: 0d20d...4a3
Anonym bruker Skrevet 27. juni #5 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvor gamle er de? Anonymkode: 13448...d84 10 og 14 Anonymkode: 0d20d...4a3
Kathrine. Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Ja, det går jo. De har sparekontoer men han har vel tilgang på de også, får jo ikke opprettet konto uten samtykke. Anonymkode: 0d20d...4a3 Da er han kald om han henter penger fra barnas sparekonto for å slippe å betale for moroa selv..
Anonym bruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det går jo. De har sparekontoer men han har vel tilgang på de også, får jo ikke opprettet konto uten samtykke. Anonymkode: 0d20d...4a3 Jeg har egne kontoer til barna som far ikke har tilgang til, de står nemlig i mitt navn. Far er vanskelig å samarbeide med så det ble min løsning. Far her også syntes det er best at barna bruker eget kort med penger fra meg, så de få gangene de er på samvær flytter jeg det meste over til deres sparekonto, som er i mitt navn. Anonymkode: baff3...fbe
Blop Skrevet 28. juni #8 Skrevet 28. juni (endret) Anonym bruker skrev (8 timer siden): Ja, det går jo. De har sparekontoer men han har vel tilgang på de også, får jo ikke opprettet konto uten samtykke. Anonymkode: 0d20d...4a3 Da ville jeg tatt en forklarende samtale med barna og fortalt de hvorfor pengene står på en konto de ikke kan ta ut penger fra. Altså, en konto som står i ditt navn. Lommepenger som kan brukes, 100-200- kan være på deres konto. Større innkjøp skal være gjennomtenkt og ikke impulskjøpt. Endret 28. juni av Blop
Anonym bruker Skrevet 28. juni #10 Skrevet 28. juni Ukelønnen tenker jeg jo at de må få bruke som de vil Anonymkode: 611ee...01c
Anonym bruker Skrevet 28. juni #11 Skrevet 28. juni Det oser aversjon mot far her og mor skal ha enda en ting far er dårligere på. Å tillegge han egenskaper som å stjele fra barna sine, er kynisk og kaldt gjort av deg. Kanskje far faktisk lærer dem noe. Når de bruker opp pengene på smått og gøy i helgene, tar det laaaang tid å spare til noe man ønsker seg. Det er god læring å ikke ha råd til de skoene fordi du kjøpte deg masse godis og en veske forrige måned. Anonymkode: 8b29b...be9
Anonym bruker Skrevet 28. juni #12 Skrevet 28. juni Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det oser aversjon mot far her og mor skal ha enda en ting far er dårligere på. Å tillegge han egenskaper som å stjele fra barna sine, er kynisk og kaldt gjort av deg. Kanskje far faktisk lærer dem noe. Når de bruker opp pengene på smått og gøy i helgene, tar det laaaang tid å spare til noe man ønsker seg. Det er god læring å ikke ha råd til de skoene fordi du kjøpte deg masse godis og en veske forrige måned. Anonymkode: 8b29b...be9 Jeg tillegger han ingenting, dette greier han fint tulle til selv. Anonymkode: 0d20d...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå