Gå til innhold

Hvordan er dere på konsert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drar dere for å høre på musikken eller for opplevelsen, en fest liksom?

Jeg er sikkert gammel og kjedelig, men foretrekker sitteplass, høre på musikken, se og ikke nødvendigvis drikke meg full.

Hadde en billett ekstra for litt siden og spurte folk om å bli med så en bekjent ble med, hun er glad i konserter. Men tydelig på en helt annen måte enn meg. Det var ukedag og jobb dagen etter så jrg kjørte, det reagerte hun på, skal du ikke drikke?

Sitteplass? Hun pleide stå og danse.

Så under konserten pendlet hun til kiosken og doen pga øl og skravlet non stop. Husker ikke musikken engang jeg... 

Hvordan er du på konsert? Og er jrg skikkelig kjip? Betaler ikke oppimot og over 1000 kr for å ikke høre på musikken, feste kan man jo gjøre et annet sted?

Anonymkode: c03db...40e

Skrevet

For musikken! Men liker best å stå så jeg kan danse og synge med litt. Men jeg drikker ikke så mye for jeg gidder ikke gå på do hele tiden ☺️. En øl kanskje…  Så en mellomting mellom deg og din venninne. Men skravling er en uting! 

Anonymkode: d8277...a10

Skrevet (endret)

Det kommer veldig an på konserten. Noen konserter er for sitte, lytte og nyte i min egen lille boble, andre er for å stå, danse, synge med og delta i fellesskapet. Jeg oppfører meg jo ikke likt på en konsert med Filharmonien som jeg gjør når de lokale heltene, som har laget tribute-band, drar i gang fest. MEN, skravling midt i en sang/låt/stykke er en uting uansett.  

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Selv liker jeg helst å være så langt fremme som mulig og få med meg alt. Bestiller helst Golden circle. Kan drikke 1-2 øl men ikke mer enn det for orker ikke å forlate plassen for å gå på do. 

Jeg har kommet til den konklusjonen at for meg er det best å gå på konsert alene. Jeg er helt med i musikken! Liker å stå langt forran (ikke så mange på min alder vil det) Og da slipper jeg å ta hensyn til andre som er med.

Anonymkode: 3080a...2c8

Skrevet

På konsert går jeg fremst - har mine metoder. Hater folk som prater under konserten. Lever meg fullt og helt inn i det.

På vei på festival nå faktisk. Da liker jeg å treffe folk, gå rundt og ta inn stemninga. Går sjelden fremst på konsert bortsett fra på Øya for der har jeg en bankers vei frem på siden med mulighet for å gå bak uten problem. Vet ikke hvordan det er på Tons of Rock.. 

Anonymkode: 57b8d...d01

Skrevet

Helt klart for musikken. Jeg er ein frøken som elsker metal og hard rock, og hater hip hop, trance, dance, teckno og den slags drit. Er deilig å sitte, men å fly rundt litt er også veldig greit. Og så må jeg ha litt i huet. 

Skrevet

Jeg er introvert og synes stort sett musikk er best i AirPods eller på høyttalerne mine hjemme. Går på konsert et par ganger i tiåret, og da med artister jeg liker skikkelig godt og der det oppleves som en egen opplevelse å gå på konserten. Da med sitteplass. Siste konsert jeg var på var med Karpe i Spektrum. Det var FANTASTISK 🥰

Anonymkode: 531f0...a87

Skrevet

Elsker konserter og er der for å høre musikken.  Kan drikke øl, men ikke så mye at jeg springer på do hele tiden. Synger med om jeg kan sangen. De som skravler på konsert kan finne på noe annet. 

Anonymkode: ce114...a29

Skrevet

Hvis det kun og bare var for musikkens skyld ville dere ha sittet i stua og lyttet til musikken der, hvor det er rolig og lettere å høre musikken. Dere er der for kosens skyld, for det sosiale, for å oppleve musikken med andre.

Jeg drar ikke på konsert. Personlige grunner.

Anonymkode: cf702...c22

Skrevet

Det varierer. Alltid for musikken, men jeg er så allsidig i musikksmaken at noen ganger er det best å stå foran og «herje», andre ganger sitte og lytte. 

Anonymkode: f6f5e...012

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis det kun og bare var for musikkens skyld ville dere ha sittet i stua og lyttet til musikken der, hvor det er rolig og lettere å høre musikken. Dere er der for kosens skyld, for det sosiale, for å oppleve musikken med andre.

Jeg drar ikke på konsert. Personlige grunner.

Anonymkode: cf702...c22

Nei, det er nok ikke sånn. Det er forskjell på musikk live og på boks og det gir helt ulike opplevelser både når det gjelder lyd og inntrykk. 

Skrevet

Foretrekker å stå lengst mulig frem. Drikker ikke, holder kjeft når det spilles og forlater ikke plassen. Danser og synger med på det som er allsang. Gjør det samme når jeg har sitteplass, men blir vanskelig å danse.

Anonymkode: 3d45f...de0

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

På konsert går jeg fremst - har mine metoder. Hater folk som prater under konserten. Lever meg fullt og helt inn i det.

På vei på festival nå faktisk. Da liker jeg å treffe folk, gå rundt og ta inn stemninga. Går sjelden fremst på konsert bortsett fra på Øya for der har jeg en bankers vei frem på siden med mulighet for å gå bak uten problem. Vet ikke hvordan det er på Tons of Rock.. 

Anonymkode: 57b8d...d01

Det er mulig å komme inn på det fremste området på Tons of Rock også om du er tidlig ute.

Anonymkode: 3080a...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...