Anonym bruker Skrevet 26. juni #1 Skrevet 26. juni Hvis en ung førstegangsmor fortalte deg at hennes baby på 6 uker slet med å puste i perioder. Det skjer ikke mens babyen gråter, ikke om den gulper, men mens den sover eller man sitter å snakker med den, så skjer det plutselig. Alle hun har spurt om råd sier det er helt vanlig, og det er sånt som skjer av og til. Det er ikke uvanlig og ikke farlig. En av de hun spør ler også av henne. Hvis denne moren fortalte deg dette og spurte deg om råd. Hva ville du svart henne? Anonymkode: 59292...106
Anonym bruker Skrevet 26. juni #2 Skrevet 26. juni Jeg ville bedt henne tatt det opp med helsesøster og fastlege. Anonymkode: 28d04...a28
Blop Skrevet 26. juni #3 Skrevet 26. juni Gå til legen. Det ville jeg svart. Jeg tror ikke det er vanlig at en baby sliter med å puste. Uansett er det veldig viktig for baby og mor, at det blir sjekket ut.
Anonym bruker Skrevet 26. juni #4 Skrevet 26. juni Hadde sagt at det slett ikke er helt vanlig og at de bør ta barnet til legen. Samt oppfordret til å forsøke å filme om det skjer igjen. Anonymkode: 3805f...d75
Anonym bruker Skrevet 26. juni #5 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg ville bedt henne tatt det opp med helsesøster og fastlege. Anonymkode: 28d04...a28 Dette. Anonymkode: 00bf8...759
Anonym bruker Skrevet 26. juni #6 Skrevet 26. juni Jeg hadde først spurt om det tilfeldigvis var sånn at det skjedde når man blåser/puster babyen i ansiktet, for da er det en refleks. Om det ikke er det ville jeg sagt at det er lurt å snakke med helsestasjonen. Anonymkode: a4e4b...778
Anonym bruker Skrevet 26. juni #7 Skrevet 26. juni Merkelig innlegg med masse om og hvis. Uavhengig av alder og rådgivere: når man lurer på noe med en 6 uker gammel baby - hva som helst - ringer man og får et møte på helsestasjonen. Anonymkode: 77a63...6bb
Anonym bruker Skrevet 26. juni #8 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg hadde først spurt om det tilfeldigvis var sånn at det skjedde når man blåser/puster babyen i ansiktet, for da er det en refleks. Om det ikke er det ville jeg sagt at det er lurt å snakke med helsestasjonen. Anonymkode: a4e4b...778 Det er det ikke. Det er bare sånn at babyen plutselig hiver etter pusten. Sover i egen seng, og de hører det i babycall. Jeg ba de kontakte legevakt etter at mange hadde avfeid det med «det er ikke farlig» og «alt er vanlig for babyer». Jeg er egentlig litt overrasket over hvor lett man stempler en ung førstegangsmamma som hysterisk Anonymkode: 59292...106
Anonym bruker Skrevet 27. juni #9 Skrevet 27. juni Det er jo ikke normalt at en baby hiver etter pusten. Så ja, oppsøk lege hadde helt klart vært mitt råd. Ta kontakt med helsestasjon/fastlege i dag. Og hvis dette skjer på kveld/natt så ringer man legevakten. Anonymkode: 424c5...0c9
Anonym bruker Skrevet 27. juni #10 Skrevet 27. juni Lege ASAP. IKKE noe å lure på Anonymkode: 2ba35...49e
MissSaigon Skrevet 27. juni #11 Skrevet 27. juni Jeg ville svart at hun bør kontakte helsesøster med alt hun er bekymret for. Jeg ville aldri drømme om å kalle en nybakt mor for hysterisk i noen sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 27. juni #12 Skrevet 27. juni Det der er så typisk. Siden man har opplevd verre ting selv, så er det andre opplever bagateller. Oppsøke helsesøster eller kontakt lege. Ikke hør på synsere. Barnet her falt og slo tennene i bordet, svigermor var her og sa at dette hadde hun opplevd maaaaange ganger da barna var små. Hadde det vært i dag, så hadde vi reist rett til tannlegen. Angrer på det. Anonymkode: e9aef...877
Anonym bruker Skrevet 27. juni #13 Skrevet 27. juni Jeg ville svart at det er nok ikke helt vanlig og bør sjekkes med helsepersonell, men at det ikke nødvendigvis betyr at det er farlig. Men det vet en først når en vet hvorfor. Få det sjekket når du er bekymret. Anonymkode: 934de...293
Anonym bruker Skrevet 27. juni #14 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (19 timer siden): Hvis en ung førstegangsmor fortalte deg at hennes baby på 6 uker slet med å puste i perioder. Det skjer ikke mens babyen gråter, ikke om den gulper, men mens den sover eller man sitter å snakker med den, så skjer det plutselig. Alle hun har spurt om råd sier det er helt vanlig, og det er sånt som skjer av og til. Det er ikke uvanlig og ikke farlig. En av de hun spør ler også av henne. Hvis denne moren fortalte deg dette og spurte deg om råd. Hva ville du svart henne? Anonymkode: 59292...106 Jeg ville anbefalt henne å få det sjekket og hvertfall ikke ledd av henne. Jeg har aldri opplevd med mine at de slet med å puste eller hørt om at dette er normalt. Anonymkode: 35da2...626
Anonym bruker Skrevet 27. juni #15 Skrevet 27. juni Det er bare ETT riktig svar her - og det er svaret som går igjen her: "Dette må du med helsestasjonen / helsesykepleier eller legen. Ring i morgen / mandag (alt etter hvilken dag det er). Ingen andre kan svare på om dette er normalt eller ikke " Anonymkode: 5643e...4dc
Anonym bruker Skrevet 27. juni #16 Skrevet 27. juni De kontaktet legevakt. Ble lagt inn Anonymkode: 59292...106
Anonym bruker Skrevet 27. juni #17 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (5 timer siden): De kontaktet legevakt. Ble lagt inn Anonymkode: 59292...106 Bra! Det er da ikke vanlig at babyer slutter å puste??? Anonymkode: b0ff5...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå