Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre med ekstrem flyskrekk her? Jeg har tidligere klart å bite i meg , slik at barna skal få opplevelser. Men nå er jeg invitert på en langweekend med mannen og ett vennepar, og tanken på å fly gjør at jeg får nesten panikk :( 

Anonymkode: e4508...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Andre med ekstrem flyskrekk her? Jeg har tidligere klart å bite i meg , slik at barna skal få opplevelser. Men nå er jeg invitert på en langweekend med mannen og ett vennepar, og tanken på å fly gjør at jeg får nesten panikk :( 

Anonymkode: e4508...8d7

Finnes det flyskrekk-kurs på din nærmeste flyplass?

Anonymkode: 672a3...c7d

Skrevet

Jeg har begynt å se på influensere på Snapchat. De flyr hele tiden og storkoser seg. Ser også videoer på TikTok som viser flyvertinner/verters arbeidshverdag. 

Det hjelper faktisk fordi det normaliserer det å fly

Anonymkode: d18e1...9a9

Skrevet

Jeg har gått på flyskrekk-kurs, og synes det var effektivt. Jeg var ikke så livredd at jeg unngikk det helt, men gruet meg alltid mye på forhånd og klarte aldri å slappe av under reisen. Samt at jeg turte ikke reise meg opp, noe som gjorde at lange flyturer var umulig pga for eksempel å gå på do. Og jeg måtte alltid sitte ved vinduet i tilfelle de innenfor skulle ut.
Kurset ga meg gode verktøy. Jeg vil ikke si at jeg koser meg på fly, men det går lettere nå. Jeg gikk på dette: https://www.flyredd.no

Skrevet

Det enkleste er å få en beroligende hos lege før du skal fly. Flyskrekk kurs hjelper lite, da en blir redd på nytt hver gang. Da må en isåfall fly ofte nok for at man blir trygg. 
Hvis man sliter med angst er det lett å bli redd for å få et panikk anfall i flyet. Når man da begynner å mate de tankene så kommer det. 
Sist jeg flydde så skjedde følgende: Satt meg i flyet og det var klamt og trangt. Kjente jeg fikk panikkangst før folk hadde kommet seg inn i flyet. Måtte reise så hadde ikke valg. Jeg vet at angst kun sitter i hodet, og jeg lukket øynene og bare konsentrerte meg om pusten og det å holde ut til vi landet. Ca 50 min. 
Jeg hadde hele tiden angst for at angsten skulle bli så intens at jeg ikke klarte mer. Og hva gjør man da? Jo da må man bare ut av flyet- men det går jo ikke. Det er et helvete å sitte å kjenne på. Det kan hjelpe å sitte ved vindu og se ut, da blir det ikke så klaustrofobisk. Fly er trygt. Men det er angsten for angsten som slår inn. 
Neste gang blir det en Sobril før turen, det gjorde jeg ikke den gangen. 
å holde tankene opptatt med andre ting, lese noe eller bare spille på tlf. Forstyrre tankene om at du er redd. Be de andre du reiser med la deg være i fred på flyet og ha fokus på deg. 

Anonymkode: 8532d...f18

Skrevet

Jeg er livredd for turbulens, hjelper ikke at det er ufarlig!  

Anonymkode: f7306...66b

Skrevet

Anbefaler flyskrekkcoachen. Hun er kjempeflink. 

Anonymkode: a27e8...cda

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det enkleste er å få en beroligende hos lege før du skal fly. Flyskrekk kurs hjelper lite, da en blir redd på nytt hver gang. Da må en isåfall fly ofte nok for at man blir trygg. 
Hvis man sliter med angst er det lett å bli redd for å få et panikk anfall i flyet. Når man da begynner å mate de tankene så kommer det. 
Sist jeg flydde så skjedde følgende: Satt meg i flyet og det var klamt og trangt. Kjente jeg fikk panikkangst før folk hadde kommet seg inn i flyet. Måtte reise så hadde ikke valg. Jeg vet at angst kun sitter i hodet, og jeg lukket øynene og bare konsentrerte meg om pusten og det å holde ut til vi landet. Ca 50 min. 
Jeg hadde hele tiden angst for at angsten skulle bli så intens at jeg ikke klarte mer. Og hva gjør man da? Jo da må man bare ut av flyet- men det går jo ikke. Det er et helvete å sitte å kjenne på. Det kan hjelpe å sitte ved vindu og se ut, da blir det ikke så klaustrofobisk. Fly er trygt. Men det er angsten for angsten som slår inn. 
Neste gang blir det en Sobril før turen, det gjorde jeg ikke den gangen. 
å holde tankene opptatt med andre ting, lese noe eller bare spille på tlf. Forstyrre tankene om at du er redd. Be de andre du reiser med la deg være i fred på flyet og ha fokus på deg. 

Anonymkode: 8532d...f18

For meg er det mottsatt,å sitte innerst gjør at det føles ekstremt klaustrofobisk å jeg får full panikk og angst. Det føles da som at jeg ikke kommer meg ut hvis vil det/trenger det,å det fører til panikkangst der jeg føler at jeg ikke får puste. Så for meg med flyskrekk så hjelper det litt å sitte ytterst.

Anonymkode: 144dd...a8f

Skrevet

Jeg er ikke så redd for å fly nå mer, var mye mer redd for noen år siden. 

For meg så har det hjulpet å se på flyvertinnene/flyvertene. De går rundt, og serverer kaffe osv. Hvis det hadde vært fare på ferde, så hadde de sittet fastspent i et sete. 

Liker fortsatt virkelig IKKE turbulens. Opplevde en voldsom turbulens for mange år siden; det var helt forferdelig!! Men kom meg trygt ned igjen den gangen også.

Jeg liker best å sitte ved midtgangen. Føles så klaustrofobisk å sitte innerst! Trenger litt "luft" på siden. 

Og så er det jo sånn at det er så utrolig mye mer praktisk å fly! Da kommer du deg dit du skal på en veldig kortere tid enn om du skulle kjørt, tatt tog/båt e.l. 

Vet om flere som har hatt god nytte av beroligende tabletter fra legen. Regner med det ikke er vanskelig å få resept på det når du forklarer flyskrekken. 🙂 

Anonymkode: 826ae...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...