Anonym bruker Skrevet 26. juni #26 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Det stemmer, men ikke før de har vært sykemeldt ett år. Din påstand var feil. Din påstand om at du kan dette er også feil. Anonymkode: 6ad5b...578 Haha, nei jeg har rett. Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #27 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei det kan de ikke, men rimelig idiotisk å trusle med at dersom du ikke får ha hjemmekontor så blir det mer fravær. Anonymkode: 1d91d...10b Det er ganske alvorlig å påstå at det er en trussel! Hun opplyser bare om hva hun frykter at konsekvensen kan bli. Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #28 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Haha, nei jeg har rett. Anonymkode: d09f3...8d4 Det er feil at ingen får varig tilrettelegging. Anonymkode: 6ad5b...578
prekæs Skrevet 26. juni #29 Skrevet 26. juni Hvorfor ikke bare google "oppsigelse under sykemelding"?
Anonym bruker Skrevet 26. juni #30 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo det siste det er snakk om, så altså kan vi regne med varig tilrettelegging. Anonymkode: 4e26f...167 Tror ikke migrene kommer i samme kategori som f.eks å være blind eller å sitte i rullestol pga f.eks lammelser.... Derfor er det heller ikke trolig at du får varig tilrettelegging. Anonymkode: c98e3...b19
Anonym bruker Skrevet 26. juni #31 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke migrene kommer i samme kategori som f.eks å være blind eller å sitte i rullestol pga f.eks lammelser.... Derfor er det heller ikke trolig at du får varig tilrettelegging. Anonymkode: c98e3...b19 Migrene er en kronisk sykdom, så det kan komme under varig tilretteleggeing jo. Men om arbeidsgiver har mulighet for å tilrettelegge bra nok for det er en annen sak, Anonymkode: 436a3...c54
Anonym bruker Skrevet 26. juni #32 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er dessverre fullt lovlig å si opp en del av stillingen til dem som feks har fått kreft og ikke klarer å komme tilbake i full jobb i løpet av 2- 3 år. Anonymkode: d09f3...8d4 Det er jo noe helt annet. Da snakker du om sykmelding, ikke tilrettelegging. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #33 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Tror ikke migrene kommer i samme kategori som f.eks å være blind eller å sitte i rullestol pga f.eks lammelser.... Derfor er det heller ikke trolig at du får varig tilrettelegging. Anonymkode: c98e3...b19 Du tror ikke…? Det er ikke din tro som gjelder her, det er fakta som gjelder her. Klart at dersom man kan jobbe fullt med tilrettelegging, så har heller ikke arbeidsgiver lov å først nekte tilrettelegging og deretter si opp den ansatte på grunn av sykdom. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #34 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Migrene er en kronisk sykdom, så det kan komme under varig tilretteleggeing jo. Men om arbeidsgiver har mulighet for å tilrettelegge bra nok for det er en annen sak, Anonymkode: 436a3...c54 Ja, til det første. Og til det andre, så forteller jo Hi at hjemmekontor fungerer. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #35 Skrevet 26. juni prekæs skrev (18 minutter siden): Hvorfor ikke bare google "oppsigelse under sykemelding"? Dette handler jo ikke om sykmelding. Hvorfor er det flere av dere som skriver om sykdom? Dette handler om en sjef som ikke vil tilrettelegge enda tilretteleggingen har medført at Hi har nesten ingen fravær. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #36 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette handler jo ikke om sykmelding. Hvorfor er det flere av dere som skriver om sykdom? Dette handler om en sjef som ikke vil tilrettelegge enda tilretteleggingen har medført at Hi har nesten ingen fravær. Anonymkode: 4e26f...167 Les overskriften? Anonymkode: 6ad5b...578
Anonym bruker Skrevet 26. juni #37 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Les overskriften? Anonymkode: 6ad5b...578 Nope, jeg leser hele innlegget. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #38 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Det er feil at ingen får varig tilrettelegging. Anonymkode: 6ad5b...578 Du får lese alt jeg har skrevet Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #39 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Du tror ikke…? Det er ikke din tro som gjelder her, det er fakta som gjelder her. Klart at dersom man kan jobbe fullt med tilrettelegging, så har heller ikke arbeidsgiver lov å først nekte tilrettelegging og deretter si opp den ansatte på grunn av sykdom. Anonymkode: 4e26f...167 Jo, hvis bedriften kommer i en situasjon der de ikke har mulighet til å tilrettelegge mer, så kan de det. Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #40 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Ja, til det første. Og til det andre, så forteller jo Hi at hjemmekontor fungerer. Anonymkode: 4e26f...167 Ja, jeg vet. Mente generelt . Anonymkode: 436a3...c54
Anonym bruker Skrevet 26. juni #41 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jo, hvis bedriften kommer i en situasjon der de ikke har mulighet til å tilrettelegge mer, så kan de det. Anonymkode: d09f3...8d4 Du vrir på ting og skriver om ting som ikke er tema her, for å få rett. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 26. juni #42 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jo, hvis bedriften kommer i en situasjon der de ikke har mulighet til å tilrettelegge mer, så kan de det. Anonymkode: d09f3...8d4 Men ingenting av det som kommer frem tyder på at det er saken her. Hvorfor trekker du inn all slags irrelevante eksempler? Og jeg leser det du skriver. Det er feil at tilrettelegging aldri er ment som en varig løsning. Gjør det altså så vondt å innrømme at du sa noe feil? Anonymkode: 6ad5b...578
Anonym bruker Skrevet 26. juni #43 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vrir på ting og skriver om ting som ikke er tema her, for å få rett. Anonymkode: 4e26f...167 Nei. Jeg svarer på det som ble sourt om. Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #44 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Men ingenting av det som kommer frem tyder på at det er saken her. Hvorfor trekker du inn all slags irrelevante eksempler? Og jeg leser det du skriver. Det er feil at tilrettelegging aldri er ment som en varig løsning. Gjør det altså så vondt å innrømme at du sa noe feil? Anonymkode: 6ad5b...578 Har du så vondt for å forstå ting i det daglige liv også? Du må lese alt jeg har skrevet i denne tråden, og du må klare å skille det ene fra det andre. Anonymkode: d09f3...8d4
Anonym bruker Skrevet 26. juni #45 Skrevet 26. juni Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette handler jo ikke om sykmelding. Hvorfor er det flere av dere som skriver om sykdom? Dette handler om en sjef som ikke vil tilrettelegge enda tilretteleggingen har medført at Hi har nesten ingen fravær. Anonymkode: 4e26f...167 Og det er arbeidsgivers rett, arbeidssted ligger i arbeidsgivers styringsrett Anonymkode: c6660...54d
Anonym bruker Skrevet 27. juni #46 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Og det er arbeidsgivers rett, arbeidssted ligger i arbeidsgivers styringsrett Anonymkode: c6660...54d Ikke nødvendigvis, dersom Hi har rett på tilrettelegging og tilrettelegging er å jobbe hjemmefra. Jeg ser jo at her i tråden er det nå om å gjøre å svare mest mulig vrangt, så jeg kommer ikke til å fortsette å svare. Det er nesten så jeg tenker det er noen her inne som er den kollegaen til Hi som svarer på denne måten. Et godt eksempel på at man må ikke ta andre menneskers påstander for gitt, er som regel en grunn til at mennesker ikke lengre er ledere. Anbefaler bare Hi å snakke med noen som har peiling, tillitsvalgt, verneombud, fastlege, nav. Anonymkode: 4e26f...167
Anonym bruker Skrevet 27. juni #47 Skrevet 27. juni Jeg kjenner ikke til regelverket her, men at man skal fjerne en tilrettelegging som har vist seg å fungere fordi noen mener at «det sosiale» er maktpåliggende for å få gjennomført arbeidsoppgavene sine på en god måte høres ekstremt kontraproduktivt ut. Anonymkode: 625d7...4f8
Anonym bruker Skrevet 27. juni #48 Skrevet 27. juni Hi her! Jeg ser at jeg har fått mange svar. Situasjonen min er slik at jeg har hatt tilrettelegging en god stund nå, slik min kollega også har. Det er ikke sikkert jeg må tilbake 100% på kontoret, det har sjefen ikke sagt noe om. Han har tidligere ment at det er best å være på kontoret, pga det sosiale. Men det er ingen god grunn, da vi aldri er fulltallige her uansett. Veldig mange har hjemmekontor. Det var min kollega som svarte på min uttalelse om at sjefen måtte forvente litt mer fravær hvis jeg skulle være på kontoret fullt. Denne kollegaen min er litt spesiell og mener veldig mye om alle, så jeg blir egentlig ikke så overrasket. Men jeg svarte at jeg trodde ikke det var så lett å bli sagt opp, dersom man kunne vise til at kravet om tilrettelegging faktisk funket. Det var hun veldig uenig i, og kom med eksempler på folk som hadde mistet jobben sin pga yrkes-skader. Det er ingen trussel at jeg skal sykemelde meg, men logikken er jo tilstede for at det blir mer fravær hvis jeg må gå tilbake til ordningen jeg hadde før tilretteleggingen. Det sier seg jo selv. Anonymkode: e88a6...daf
Anonym bruker Skrevet 27. juni #49 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hi her! Jeg ser at jeg har fått mange svar. Situasjonen min er slik at jeg har hatt tilrettelegging en god stund nå, slik min kollega også har. Det er ikke sikkert jeg må tilbake 100% på kontoret, det har sjefen ikke sagt noe om. Han har tidligere ment at det er best å være på kontoret, pga det sosiale. Men det er ingen god grunn, da vi aldri er fulltallige her uansett. Veldig mange har hjemmekontor. Det var min kollega som svarte på min uttalelse om at sjefen måtte forvente litt mer fravær hvis jeg skulle være på kontoret fullt. Denne kollegaen min er litt spesiell og mener veldig mye om alle, så jeg blir egentlig ikke så overrasket. Men jeg svarte at jeg trodde ikke det var så lett å bli sagt opp, dersom man kunne vise til at kravet om tilrettelegging faktisk funket. Det var hun veldig uenig i, og kom med eksempler på folk som hadde mistet jobben sin pga yrkes-skader. Det er ingen trussel at jeg skal sykemelde meg, men logikken er jo tilstede for at det blir mer fravær hvis jeg må gå tilbake til ordningen jeg hadde før tilretteleggingen. Det sier seg jo selv. Anonymkode: e88a6...daf Når sjefen ønsker deg mer på kontoret, handler det åpenbart om at noe fungerer dårligere dersom du ikke er der fysisk. Jeg ville bedt om et møte og gått gjennom nøyaktig hva det er. Det ER mye vanskeligere å få til et godt og produktivt miljø der det er lav terskel for kontakt og umiddelbar problemløsning når enkelte av medarbeiderne aldri synes. Kanskje dere kan finne noen gode løsninger til hvordan du kan bidre til denne viktige delen av arbeidslivet også med din tilrettelegging. Jeg ville i hvert fall ikke gått i skyttergraven og pepret løs med mulige negative konsekvenser. Sjansen for at alle kan leve godt med sin tilrettelegging er mye større gjennom konstruktiv dialog. Anonymkode: cbe17...ae9
Anonym bruker Skrevet 27. juni #50 Skrevet 27. juni Anonym bruker skrev (1 time siden): Når sjefen ønsker deg mer på kontoret, handler det åpenbart om at noe fungerer dårligere dersom du ikke er der fysisk. Jeg ville bedt om et møte og gått gjennom nøyaktig hva det er. Det ER mye vanskeligere å få til et godt og produktivt miljø der det er lav terskel for kontakt og umiddelbar problemløsning når enkelte av medarbeiderne aldri synes. Kanskje dere kan finne noen gode løsninger til hvordan du kan bidre til denne viktige delen av arbeidslivet også med din tilrettelegging. Jeg ville i hvert fall ikke gått i skyttergraven og pepret løs med mulige negative konsekvenser. Sjansen for at alle kan leve godt med sin tilrettelegging er mye større gjennom konstruktiv dialog. Anonymkode: cbe17...ae9 Den ser jeg. Nå er jeg på kontoret tre dager i uken, så jeg er jo tilstede der mest. Jeg kan ikke helt se hva som er forskjellen egentlig. For jeg gjør det samme både der og på hjemmekontor. Anonymkode: e88a6...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå