Gå til innhold

Vektreduksjon - noen som stagnerer i vekt pga melkeprodukter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger et opplegg hvor man skal ha en balanse mellom ulike matvaregrupper. Blant annet melk. 

Jeg følger dette opplegget nøye, og logger alt jeg spiser. Ligger på 1300 kcal per dag. Spiser ikke godteri. Trener også hver dag minimum 1 time kondisjon/styrke. 

Likevel går jeg veldig sakte ned. Har gått fra 87 til 82 på 5 mnd 😳

Mannen min er overbevist om at jeg ikke tåler melkeprodukter. Spiser 150 g naturell yoghurt til mellommåltid og 100 g til kvelds. Har da en appelsin i yoghurten slik at jeg dekker inn fruktmengden per dag.

Noen som kjenner til om melkeprodukter bør unngås av noen om man vil ned i vekt? 

Anonymkode: 25ce6...fe9

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg følger et opplegg hvor man skal ha en balanse mellom ulike matvaregrupper. Blant annet melk. 

Jeg følger dette opplegget nøye, og logger alt jeg spiser. Ligger på 1300 kcal per dag. Spiser ikke godteri. Trener også hver dag minimum 1 time kondisjon/styrke. 

Likevel går jeg veldig sakte ned. Har gått fra 87 til 82 på 5 mnd 😳

Mannen min er overbevist om at jeg ikke tåler melkeprodukter. Spiser 150 g naturell yoghurt til mellommåltid og 100 g til kvelds. Har da en appelsin i yoghurten slik at jeg dekker inn fruktmengden per dag.

Noen som kjenner til om melkeprodukter bør unngås av noen om man vil ned i vekt? 

47 år og 174 høy

HI

Skrevet

Jeg ser faktisk her at jeg kan erstatte melkeprodukter med kalsiumtilskudd. 

Men fortsatt nysgjerrig på om det kan være yoghurten som tuller til vekta

HI

Skrevet

Yoghurt er noe av det verste du kan spise hvis du vil ned i vekt. Det inneholder myse som stimulerer insulinproduksjonen. Insulin er et fettlagringshormon. Bytt ut yoghurt med cottage cheese. Den inneholder ikke mye myse. Den originale varianten har minst myse. 

Anonymkode: d6f4c...555

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Yoghurt er noe av det verste du kan spise hvis du vil ned i vekt. Det inneholder myse som stimulerer insulinproduksjonen. Insulin er et fettlagringshormon. Bytt ut yoghurt med cottage cheese. Den inneholder ikke mye myse. Den originale varianten har minst myse. 

Takk for svar og tips! Jeg har trodd at yoghurt naturell var ok, visste ikke det om myse. Jeg bytter ut yoghurt med noe annet og innfører kalsiumtilskudd. Blir spennende å se om det gir resultat! 

HI

Skrevet

Heller motsatt.

Og forskning viser st de som drikker melk er de som veier minst.

Gå for syrnede melkeprodukter, sunne bakterier i tarmen er avgjørende for vektnedgang, vil jeg si.

Høres også ut som du spiser alt for lite, da kan kroppen begynne å gå på sparebluss. 

Anonymkode: 8ac35...0b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Heller motsatt.

Gå for syrnede melkeprodukter, sunne bakterier i tarmen er avgjørende for vektnedgang, vil jeg si.

Høres også ut som du spiser alt for lite, da kan kroppen begynne å gå på sparebluss. 

Takk for svar. Jeg leste også det med surnede melkeprodukter. Men kanskje kroppen min reagerer negativt på det.. skal teste uten en periode.

Angående antall kcalorier så skal jeg ligge på 1300 for vektnedgang, og jeg følges opp av veileder hver uke. Men jeg trener jo ganske mye, så kanskje jeg skal snakke med henne om det. 

Jeg har et daglig kcaloriunderskudd på 700-1000 kcal så det er kjemperart at jeg ikke går ned i vekt. I følge oppskriften skulle jeg gått ned. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Heller motsatt.

Dette er direkte feil,

Anonymkode: 16363...a4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Jeg leste også det med surnede melkeprodukter. Men kanskje kroppen min reagerer negativt på det.. skal teste uten en periode.

Angående antall kcalorier så skal jeg ligge på 1300 for vektnedgang, og jeg følges opp av veileder hver uke. Men jeg trener jo ganske mye, så kanskje jeg skal snakke med henne om det. 

Jeg har et daglig kcaloriunderskudd på 700-1000 kcal så det er kjemperart at jeg ikke går ned i vekt. I følge oppskriften skulle jeg gått ned. 

HI

Høres helt spinnvilt og useriøst ut. Kroppen setter ned forbrenningen under hvile, hvis den får for lite energi, så det hjelper ikke å trene mer. 500 kcal underskudd er mer enn nok. Vet ikke hva du mener med veileder, men dette hørtes ikke bra ut.

Er du 47 år bør du også ha tung styrketrening slik at du kompenserer for kroppens svekkelse av muskler (som følge av nedgang i østrogen). Eventuelt østrogen og progesteron-tilskudd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Høres helt spinnvilt og useriøst ut. Kroppen setter ned forbrenningen under hvile, hvis den får for lite energi, så det hjelper ikke å trene mer. 500 kcal underskudd er mer enn nok. Vet ikke hva du mener med veileder, men dette hørtes ikke bra ut.

Er du 47 år bør du også ha tung styrketrening slik at du kompenserer for kroppens svekkelse av muskler (som følge av nedgang i østrogen). Eventuelt østrogen og progesteron-tilskudd. 

Jeg trener 20 min kondisjon og 40-60 minutter styrke hver dag før jobb. 5 program som veksler. Overkropp-underkropp-overkropp-underkropp-hele kroppen. 

Også går jeg tur på 5-6 km i tillegg de dagene det er fint vær og jeg har tid. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trener 20 min kondisjon og 40-60 minutter styrke hver dag før jobb. 5 program som veksler. Overkropp-underkropp-overkropp-underkropp-hele kroppen. 

HI

Kan tilføye at jeg merker det på kroppsfasongen, men ikke på vekt. Og jeg burde fått mer utslag på kropp også etter 5 mnd. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

HI

Du får i deg alt for lite mat. Kroppen trenger mer bensin når du trener såpass mye.

Anonymkode: 16363...a4c

Skrevet

Vi er forskjellige, for noen er meieriprodukt feil for kroppen, andre korn. Beste du kan gjøre er å teste en periode uten. 

Anbefaler deg å bytte ut vekt med målebånd for å måle progresjonen. Du gjør noe riktig hvis du bygger muskler, men da vil ikke vekten gå så raskt nedover, men det er jo egentlig bra hvis det er årsaken. 47 er det en mulighet at hormonene dine jobber litt mot deg også, det er en trøblete alder for mange med menopause i vente. 

Anonymkode: 5edfa...eda

Skrevet

Om man spiser for lite over tid skrur kroppen ned forbrenningen for å tilpasse seg det.

Kroppen er et vannvittig fint maskineri som er programmert til å tilpasse seg endringer i levevilkår, så får den lite mat skrur den ned forbrenningen.

Derfor de anbefaler at du har en dag i uka hvor du spiser mer. Derfor 5:2 dietten også fungerer så bra fordi du da spiser lite annenhver dag.

Jeg spiser 2 og 3 måltider annenhver dag og har gått ned snart 15 kg. Jeg er litt eldre enn deg (51 år) og ferdig med overgangsalderen. Det viktigste er å ikke småspise, mellommåltider er døden om du skal ned i vekt.

Anonymkode: e4585...1f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det her er nå noe av det dummeste svada jeg har lest i hele dag.

Det HI oppgir av mengde naturell yoghurt er nå ikke det verste hun kan spise!! Og å innbille seg at det er det som gjør at hun ikke går ned i vekt? Svada!

Anonymkode: 24d04...a72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...