Gå til innhold

Hendelse for flere år tilbake plager meg fortsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er flau og skammer meg enormt over hvordan jeg oppførte meg og det har blitt vanskelig. 

Skal prøve å forklare kort. Jeg lå og sov og politiet banket først på før de låste opp døren og ropte at de var fra politiet og jeg ble derfor skikkelig skremt. De kom så bort til sengen og jeg hørte hva de sa, men det var som at kroppen ikke responderte. Jeg følte jeg ikke klarte røre på meg eller snakke. Hadde vel klart det om jeg virkelig hadde prøvd? De ringte etter ambulanse og etter en stund fikk de meg sittende. (Jeg hadde komt over "sjokket" eller hva en skal kalle det). Jeg hadde bare på meg t-skjorte så de forsøkte få på meg en bukse og da begynte jeg å gjøre motstand og sparke. Er dette jeg skammer meg mest over. Hvorfor!? Jeg gjør aldri motstand og jeg sparker aldri. Oppføre seg som en liten drittunge. Også bare i truse. Noe så flaut. Jeg skjønte jo at det var politi og ambulanse og at de bare ville hjelpe, men likevel hadde jeg den reaksjonen. Skjønner ikke? 

Anonymkode: bb6d1...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du var syk, du var ikke helt deg selv. 

Det er nok ikke blant topp 1000 av merkelige ting de har opplevd på utrykning engang. 

Det er ingenting du kan gjøre nå for å endre på hva som skjedde, så du må bare bestemme deg for at du ikke skal tenke på det mer. Det er bare fullstendig bortkastet energi. Så enkelt, og så vanskelig, er det ❤️

Anonymkode: afdfa...396

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Jeg er flau og skammer meg enormt over hvordan jeg oppførte meg og det har blitt vanskelig. 

Skal prøve å forklare kort. Jeg lå og sov og politiet banket først på før de låste opp døren og ropte at de var fra politiet og jeg ble derfor skikkelig skremt. De kom så bort til sengen og jeg hørte hva de sa, men det var som at kroppen ikke responderte. Jeg følte jeg ikke klarte røre på meg eller snakke. Hadde vel klart det om jeg virkelig hadde prøvd? De ringte etter ambulanse og etter en stund fikk de meg sittende. (Jeg hadde komt over "sjokket" eller hva en skal kalle det). Jeg hadde bare på meg t-skjorte så de forsøkte få på meg en bukse og da begynte jeg å gjøre motstand og sparke. Er dette jeg skammer meg mest over. Hvorfor!? Jeg gjør aldri motstand og jeg sparker aldri. Oppføre seg som en liten drittunge. Også bare i truse. Noe så flaut. Jeg skjønte jo at det var politi og ambulanse og at de bare ville hjelpe, men likevel hadde jeg den reaksjonen. Skjønner ikke? 

Sjokk? Tidligere traume som ble reaktivert?

Anonymkode: ea6ca...4bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du var syk, du var ikke helt deg selv. 

Det er nok ikke blant topp 1000 av merkelige ting de har opplevd på utrykning engang. 

Det er ingenting du kan gjøre nå for å endre på hva som skjedde, så du må bare bestemme deg for at du ikke skal tenke på det mer. Det er bare fullstendig bortkastet energi. Så enkelt, og så vanskelig, er det ❤️

Anonymkode: afdfa...396

Takk, det trengte jeg å høre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Sjokk? Tidligere traume som ble reaktivert?

Anonymkode: ea6ca...4bb

Nei, har aldri opplevd noe traumatisk. 

Skrevet

Men de kom jo tydelig på en bekymringsmelding, de forventet ikke å finne en frisk person i balanse.

Anonymkode: 374b6...03f

Skrevet

Jeg er helt sikker på at om du hadde spurt de som var hos deg, ville de ikke engang ha husket det ❤️ 

De opplever nok så mye ekstremt at den episoden blir sett på som en tilnærmet normal reaksjon. 

Ikke la den hendelsen ta mer plass i livet ditt. 

Anonymkode: 14a2e...e8f

Skrevet

Støtter dem som sier at dette er kun en sak i ditt eget hode. De som kom opplever så mye at denne episoden nok var glemt innen skiftet var over.

Håper du kan klare å legge det fra deg, det kommer intet godt ut av å gnu på noe man ikke får gjort noe med.

God sommer💞☀️

Skrevet

Du har ingenting å skamme deg over. Vi mennesker reagerer ikke alltid rasjonelt i uvante situasjoner. Det kan vise seg på de rareste måter. Oppleves absurd, fordi hjernen er kanskje med, men kroppen gjør noe annet. 

Husk at politiet, som gikk inn på et oppdrag, de er den profesjonelle part her. De forventer ikke at du eller andre i slike situasjoner skal agere rasjonelt, fattet og behersket. De møter alt, det er derfor det er profesjonelle som gjør denne jobben, ikke hvem som helst tilfeldig og ledig. De er trent opp til å møte alle slags reaksjoner og trent opp i hvordan de skal møte det. 

Anonymkode: 40e23...a8a

Skrevet

Hvorfor kom politiet? Var du alene i leiligheten? Jeg er helt sikker på at dette ikke var noe du trenger å skamme deg over, eller at politiet som var der husker det i det hele tatt. Dette var veldig «mildt» - veldig mange av oss har gjort mye «verre» ting ❤️

Anonymkode: 23629...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...