Gå til innhold

Ærlig talt. Jeg holder ikke ut

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er du helt sikker på at det ikke ligger noe annet bak? Hvis han har venner, så er jo dette rar oppførsel, for det minner om sosial fobi. 

Anonymkode: e9bdf...605

Jeg aner ikke! Har prøvd å hjelpe han i årevis !

Anonymkode: 83585...6f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det høres ikke ut som skolevegring, ærlig talt. Han kommer seg til skolen hvis noen andre henter han. Du får la han være hjemme med dine foreldre eller fritidskontakten, mens du reiser et sted og er der noen dager. Så du får fri. Du kan ikke la han diktere deg. 

Anonymkode: 08e8a...66a

Han NEKTER å være med andre enn meg ! Og så har jeg 3 andre barn, jeg må ta meg av ! Orker ikke mer !

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Han NEKTER å være med andre enn meg ! Og så har jeg 3 andre barn, jeg må ta meg av ! Orker ikke mer !

Når min datter er sånn, tvinger jeg meg selv til å tenke at jaja, da gikk det sånn med henne. Mine andre to barn klarer seg fint. To av tre er ganske bra. 

(Og det går nok bra med både din sønn og min datter, men jeg gir litt faen.)

Anonymkode: e8c34...0d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Da må du prøve andre innfallsvinkler.  Jeg har ihvertfall erfaring med at hvis det ene ikke hjelper, så kan jeg ikke fortsette med det. Har et barn med autisme, så det har vært litt av hvert opp gjennom.  Jeg har hatt god nytte av De utrolige årene. Om det er noe for deg, vet jeg ikke. Har du gått på noen form for veiledning?

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Uff, du har min medfølelse. Det må være knallhardt for ett menneske å stå i. Jeg har dessverre ingen løsninger å tilby, men ville gi deg støtte.

Anonymkode: e8e03...047

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da må du prøve andre innfallsvinkler.  Jeg har ihvertfall erfaring med at hvis det ene ikke hjelper, så kan jeg ikke fortsette med det. Har et barn med autisme, så det har vært litt av hvert opp gjennom.  Jeg har hatt god nytte av De utrolige årene. Om det er noe for deg, vet jeg ikke. Har du gått på noen form for veiledning?

Ja, har tatt flere kurs. Og prøvd ALT ! Nå har han låst seg inn på rommet ! Så hjelper ikke at andre kommer å henter han heller. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Når min datter er sånn, tvinger jeg meg selv til å tenke at jaja, da gikk det sånn med henne. Mine andre to barn klarer seg fint. To av tre er ganske bra. 

(Og det går nok bra med både din sønn og min datter, men jeg gir litt faen.)

Gir litt faen jeg og nå. Men jeg bekymrer meg og blir kvelt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Uff, du har min medfølelse. Det må være knallhardt for ett menneske å stå i. Jeg har dessverre ingen løsninger å tilby, men ville gi deg støtte.

Anonymkode: e8e03...047

TUSEN TAKK ❤️❤️❤️❤️

Skrevet

Ja, har tatt flere kurs. Og prøvd ALT ! Nå har han låst seg inn på rommet ! Så hjelper ikke at andre kommer å henter han heller. Hi

Men andre kan være der slik at du og de andre barna kan gjennomføre det dere har lyst til. La han rase og være på det jækla rommet, så kan dere andre leve deres liv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men andre kan være der slik at du og de andre barna kan gjennomføre det dere har lyst til. La han rase og være på det jækla rommet, så kan dere andre leve deres liv. 

Enig med deg. Er bare jævlig dritt når jeg har betalt for sommer aktivitet i 2 uker. 

Har ingen som kan komme å "passe" han. 

Skrevet

Ta bort muligheten til å låse seg inn på rommet. Det må kunne gå an og åpne døren mtp sikkerhet. 
Han er 13 år, da kan han være alene hjemme om han ikke vil være med. Og så må du selvfølgelig ikke gi han penger til noe som helst. Han maser fordi han vet det funker, du blir utslitt og gir deg.

Anonymkode: 3c611...b3f

Skrevet

Prøv å holde døra åpen til bup. De er nødt til å avslutte når ungen overhodet ikke vil samarbeide, det er så mange bak han i køen som ønsker motta hjelp. Men den dagen han er villig til å motta hjelp må det være mulig å komme inn igjen.

Et det ikke en miljøterapeut på skolen? Som kanskje kan komme hjem til dere å snakke med han?

Jeg kjenner en gutt som har slitt på samme måte. Han har angst, men nekter innrømme det. Han setter på seg en "tøff i trynet" maske og "gidder faen ikke det der".

Han fremstår som helt uspiselig, men det ligger jo noe under....

Han er litt eldre enn din, og bestemte i begynnelsen av 10.klasse at han ikke gadd begynne på vgs. Vi som kjenner han vet at han er livredd, men han innrømmer selvfølgelig ikke det.

Der var det en sosionom som jobber som utekontakt i kommunen som nådde inn. Som brukte tid sammen med han, snakket med han om ønskene hans for fremtiden, hvordan han kunne nå dem osv. Hun arrangerte besøksdag på vgs så han fikk se lokalene, møte lærere osv så han kunne visualisere i hodet hvor han skulle møte, vite hva som skjedde osv så angsten slapp litt taket. Endte med at han søkte vgs og nå er ferdig med første klasse. Fremdeles noen utfordringer, men det går så mye bedre.

Ungdommer som trenger hjelp tar ikke imot hjelp fra hvem som helst, og det er så tilfeldig om de møter den ene som når inn. Så jeg ville prøvd flere mennesker, miljøterapeut, helsesykepleier, rådgiver, ny lege.....

Lykke til. Håper det ordner seg for gutten.

Anonymkode: 24fff...339

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Prøv å holde døra åpen til bup. De er nødt til å avslutte når ungen overhodet ikke vil samarbeide, det er så mange bak han i køen som ønsker motta hjelp. Men den dagen han er villig til å motta hjelp må det være mulig å komme inn igjen.

Et det ikke en miljøterapeut på skolen? Som kanskje kan komme hjem til dere å snakke med han?

Jeg kjenner en gutt som har slitt på samme måte. Han har angst, men nekter innrømme det. Han setter på seg en "tøff i trynet" maske og "gidder faen ikke det der".

Han fremstår som helt uspiselig, men det ligger jo noe under....

Han er litt eldre enn din, og bestemte i begynnelsen av 10.klasse at han ikke gadd begynne på vgs. Vi som kjenner han vet at han er livredd, men han innrømmer selvfølgelig ikke det.

Der var det en sosionom som jobber som utekontakt i kommunen som nådde inn. Som brukte tid sammen med han, snakket med han om ønskene hans for fremtiden, hvordan han kunne nå dem osv. Hun arrangerte besøksdag på vgs så han fikk se lokalene, møte lærere osv så han kunne visualisere i hodet hvor han skulle møte, vite hva som skjedde osv så angsten slapp litt taket. Endte med at han søkte vgs og nå er ferdig med første klasse. Fremdeles noen utfordringer, men det går så mye bedre.

Ungdommer som trenger hjelp tar ikke imot hjelp fra hvem som helst, og det er så tilfeldig om de møter den ene som når inn. Så jeg ville prøvd flere mennesker, miljøterapeut, helsesykepleier, rådgiver, ny lege.....

Lykke til. Håper det ordner seg for gutten.

Anonymkode: 24fff...339

Tusen takk for at du deler ❤️❤️ setter sånn pris på det !

Han har nok angst fordi han har diaré veldig ofte.

Jeg har koblet på helsesykepleier å skolen. Selvsagt mye utskifting av de. Typisk!  Hun siste nådde litt inn til han, hun var fantastisk!  Hun har tatt han med seg på ungdomsskolen for at han skulle få gjøre seg kjent der, før han begynner til høsten. 

For at noen skal kunne hjelpe min sønn, så MÅ DE FAKTISK ville og gjøre en innsats. Men ingen har ressurser osv. Jeg har nektet bup å avslutte!  Men behandler er mye syk og avlyser timer osv.

Barnevernet er bak mål, null kompetanse! 

Skrevet

Jeg har spurt bup, skolen om de kan komme hjem. Men ingen kan. 

Barnevernet skulle liksom ha samtaler hjemme med han. De lover og lyger. Svikter gang på gang!  ! 

Skrevet

Du har min fulle medfølelse. Jeg har også et barn som sliter. Hun nekter å være med til BUP og vil bare sitte inne på rommet sitt. Vil ikke på ferie, vil ingenting, men maser og maser om å få ting fra nettet. Jeg har gitt litt opp og distanserer meg. Håper hun blir litt bedre med tiden. Jeg har hatt noen timer til psykolog bare for meg selv og det var godt. Skal fortsette med det til høsten. Psykologen mener at mitt barn har autisme og jeg er enig, men hun får jo ingen diagnose når hun ikke vil være med til BUP.  Det er beintøft å ha barn som sliter psykisk.

Anonymkode: 080c5...c62

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du har min fulle medfølelse. Jeg har også et barn som sliter. Hun nekter å være med til BUP og vil bare sitte inne på rommet sitt. Vil ikke på ferie, vil ingenting, men maser og maser om å få ting fra nettet. Jeg har gitt litt opp og distanserer meg. Håper hun blir litt bedre med tiden. Jeg har hatt noen timer til psykolog bare for meg selv og det var godt. Skal fortsette med det til høsten. Psykologen mener at mitt barn har autisme og jeg er enig, men hun får jo ingen diagnose når hun ikke vil være med til BUP.  Det er beintøft å ha barn som sliter psykisk.

Akkurat samme her. Men vi ble innlagt på sykehuset til slutt, sånn at han ble utredet. Evig takknemlig for det! Men nå er vi like langt. Skulle ønske vi kunne bo på sykehuset. Der fungerte han utmerket! Hi

Skrevet

Akkurat samme her. Men vi ble innlagt på sykehuset til slutt, sånn at han ble utredet. Evig takknemlig for det! Men nå er vi like langt. Skulle ønske vi kunne bo på sykehuset. Der fungerte han utmerket! Hi

Er han utredet for autisme?

Anonymkode: 4cff4...98b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig.

Anonymkode: 04205...def

Skjerp deg. 

Anonymkode: 4accc...0b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Da tørr han ikke å nekte. Hadde jo ikke vært fremmede, men noen han vet hvem er selvsagt. 

Så han  har null respekt for deg. Hva med å begynne der?

Anonymkode: 04205...def

Skrevet

All medfølelse til både deg og sønnen din HI ❤️. Vet hvor tungt det er å stå i for dere begge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Skjerp deg. 

Det kan faktisk vise seg at hn har rett...

Skrevet

Hva skjer med dagens ungdom? Hvorfor har de ingen livsgnist eller livsglede? De har jo alle muligheter i verden! 

Skrevet

Jeg vet det er beintøft. Stått i det samme selv.

Du må få familie og fritidskontakt til å komme hjem til deg og være med han når han nekter å dra ut. Om du så bare kjører deg en tur eller setter deg i en park med en bok noen timer må du ha pauser. 

Det blir bedre! Hold ut ❤️

Anonymkode: 68439...e41

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ingenting! 

Jeg blir så ekstremt kvelt ! Alt jeg må stå i ! Ang skolevegring så har skolen ønsket tips til hva de kan gjøre. Jeg har sagt at de kan komme å hente han, hadde tatt maks 5 minutter!  Men neida...

Hadde gutten frivillig blitt med skoleansatte tror du?

Anonymkode: ce7a3...139

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

All medfølelse fra meg til deg❤️jenta mi måtte bli 16 år før hun frivillig ville ta imot tilbud fra BUP.

Anonymkode: ce7a3...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...