Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:09 #1 Skrevet tirsdag kl 21:09 Å være mor til min sønn. Han er 13 år. Han har skolevegring og nekter generelt å gå ut av huset! Har meldt han på sommeraktivitet, som han selv ønsket. Men nå nekter han det og. Nekter å være med fritidskontakten og foreldrene mine også. Jeg holder på å klikke. Det er aldri fred å få. Han MASER på meg døgnet rundt! Han maser om penger til alt mulig! ! Jeg er SÅÅÅÅÅ LEEEEEEI Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:11 #2 Skrevet tirsdag kl 21:11 Får han noe hjelp for det? Anonymkode: dc3e4...b60
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:13 #3 Skrevet tirsdag kl 21:13 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Får han noe hjelp for det? Anonymkode: dc3e4...b60 Nei. Bup vil avslutte pga han er visst ikke motivert for hjelp sier de 🤬😭 Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:14 #4 Skrevet tirsdag kl 21:14 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei. Bup vil avslutte pga han er visst ikke motivert for hjelp sier de 🤬😭 Anonymkode: 83585...6f2 Leit å høre. Har de noen alternativer til dere da? Det høres jo hårreisende ut å avslutte ett barn fordi "de ikke er motivert" også ikke gi noe annet tilbud heller. Anonymkode: dc3e4...b60
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:26 #5 Skrevet tirsdag kl 21:26 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Leit å høre. Har de noen alternativer til dere da? Det høres jo hårreisende ut å avslutte ett barn fordi "de ikke er motivert" også ikke gi noe annet tilbud heller. Anonymkode: dc3e4...b60 Ingenting! Jeg blir så ekstremt kvelt ! Alt jeg må stå i ! Ang skolevegring så har skolen ønsket tips til hva de kan gjøre. Jeg har sagt at de kan komme å hente han, hadde tatt maks 5 minutter! Men neida... Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:30 #6 Skrevet tirsdag kl 21:30 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingenting! Jeg blir så ekstremt kvelt ! Alt jeg må stå i ! Ang skolevegring så har skolen ønsket tips til hva de kan gjøre. Jeg har sagt at de kan komme å hente han, hadde tatt maks 5 minutter! Men neida... Anonymkode: 83585...6f2 Det må være tøft å stå i det alene, har du noen å snakke med? Anonymkode: dc3e4...b60
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 21:42 #7 Skrevet tirsdag kl 21:42 Så trist å høre, og jeg skjønner veldig godt at du blir sliten og lei. Hva er det han ønsker penger til? Kan du bruke penger som en belønning? En kort tur i nærområdet kan gi han 20 kr. En tur ut med støttekontakt kan gi han 50 kr. Osv. Bare for å få han til å skyve sin egen sperre for å gå utt lenger og lenger. Har du snakket med barnevernet? De er der for å hjelpe, og kan være til god støtte når bup sier nei. De kan være din støtte og din talsperson, og kan dra i tråder her og der. Kan han være alene hjemme? Hvis ikke, kan du få noen til å være hjemme hos dere så du får luftet deg litt? Anonymkode: 4cff4...98b
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:09 #8 Skrevet tirsdag kl 22:09 Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig. Anonymkode: 04205...def
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:15 #9 Skrevet tirsdag kl 22:15 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig. Anonymkode: 04205...def Det var en veldig bastant uttalelse basert på kun en brøkdel info fra HI. Anonymkode: f7de0...4fd
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 22:45 #10 Skrevet tirsdag kl 22:45 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig. Anonymkode: 04205...def Jeg missunner deg nesten, for din manglende innsikt i hvordan det er å leve i en hvordan med barn og ungdom som sliter psykisk. Anonymkode: 4cff4...98b
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:14 #11 Skrevet tirsdag kl 23:14 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Å være mor til min sønn. Han er 13 år. Han har skolevegring og nekter generelt å gå ut av huset! Har meldt han på sommeraktivitet, som han selv ønsket. Men nå nekter han det og. Nekter å være med fritidskontakten og foreldrene mine også. Jeg holder på å klikke. Det er aldri fred å få. Han MASER på meg døgnet rundt! Han maser om penger til alt mulig! ! Jeg er SÅÅÅÅÅ LEEEEEEI Anonymkode: 83585...6f2 Okay. Pust mamma. ❤️ Nå er det viktig at du står fjellstøtt. Får han noe hjelp? Husk at du er den eneste han har. ❤️ Høres ut som han sliter veldig. Du må bare stå der med åpne armer. ❤️ Anonymkode: 6ea57...ac3
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 23:16 #12 Skrevet tirsdag kl 23:16 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig. Anonymkode: 04205...def Hø hø. Der kom du krypende fram . Barnet sliter. Han er ikke bortskjemt. Ble du fortalt det samme, siden det trigget deg så veldig? ❤️ Anonymkode: 6ea57...ac3
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 04:39 #13 Skrevet onsdag kl 04:39 Hva trenger han penger til når han aldri er ute? Og hvorfor får han det uten å tjene dem på noe? Hvordan tenker du skolen skulle hente ham på fem minutter? Hvis du tenker det tar skolen fem minutter, hva er årsaken til at du ikke kan bruke fem minutter? Anonymkode: 3c611...b3f
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:06 #14 Skrevet onsdag kl 05:06 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Hva trenger han penger til når han aldri er ute? Og hvorfor får han det uten å tjene dem på noe? Hvordan tenker du skolen skulle hente ham på fem minutter? Hvis du tenker det tar skolen fem minutter, hva er årsaken til at du ikke kan bruke fem minutter? Anonymkode: 3c611...b3f Jeg kan selvsagt bruker 5 minutter. Eller rettere sagt, jeg bruker 40 minutter HVER DAG på å prøve å få han ut døren. Han hadde blitt med til skolen hvis noen fremmede hadde hentet han. Ivertfal en periode! Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:07 #15 Skrevet onsdag kl 05:07 Hvorfor vil han ikke gå på skolen da? Mistrives han eller føler seg mislykka? Ingen venner? Faglig svak? Andre interesser? Fins det evt en skole i nærheten av dere som er lagt opp annerledes, som dere kan søke på? Sør for Trondheim f.eks., har vi denne: https://oyaungdomsskole.no Jeg vet om noen som har gått der og det var visst veldig bra. En mye bedre hverdag for hele familien. Anonymkode: 59038...bec
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:07 #16 Skrevet onsdag kl 05:07 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du lar deg styre av en bortskjemt trettenåring. Nydelig. Anonymkode: 04205...def Jeg missunner deg nesten, for din manglende innsikt i hvordan det er å leve i en hvordan med barn og ungdom som sliter psykisk. Samme sier jeg! Skulle virkelig ØNSKE han ikke hadde diagnoser og hadde det godt i livet ! Herreguuuud så lett det er å dømme når man ikke forstår Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:25 #17 Skrevet onsdag kl 05:25 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg kan selvsagt bruker 5 minutter. Eller rettere sagt, jeg bruker 40 minutter HVER DAG på å prøve å få han ut døren. Han hadde blitt med til skolen hvis noen fremmede hadde hentet han. Ivertfal en periode! Anonymkode: 83585...6f2 Men hva er det fremmede ville gjort annerledes? Anonymkode: 3c611...b3f
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 05:46 #18 Skrevet onsdag kl 05:46 Blir han mobbet? Fryst ut? Mistrives han på skolen? Forstår han ikke at han ødelegger utdanningen ved å ikke gidde å kreke seg dit? Hva er greia? Ikke meningen å virke krass, men min datter har tendenser til å være litt sånn hun og. Hun er bare lat. Anonymkode: e8c34...0d9
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:03 #19 Skrevet onsdag kl 06:03 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Men hva er det fremmede ville gjort annerledes? Anonymkode: 3c611...b3f Da tørr han ikke å nekte. Hadde jo ikke vært fremmede, men noen han vet hvem er selvsagt. Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:04 #20 Skrevet onsdag kl 06:04 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Blir han mobbet? Fryst ut? Mistrives han på skolen? Forstår han ikke at han ødelegger utdanningen ved å ikke gidde å kreke seg dit? Hva er greia? Ikke meningen å virke krass, men min datter har tendenser til å være litt sånn hun og. Hun er bare lat. Anonymkode: e8c34...0d9 Han blir ikke mobbet, han er godt likt! Han bare orker ikke ! Han er bare håpløs! Skolen er en ting, men han nekter jo ALT! Jeg blir KVELT! Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:05 #21 Skrevet onsdag kl 06:05 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Hvorfor vil han ikke gå på skolen da? Mistrives han eller føler seg mislykka? Ingen venner? Faglig svak? Andre interesser? Fins det evt en skole i nærheten av dere som er lagt opp annerledes, som dere kan søke på? Sør for Trondheim f.eks., har vi denne: https://oyaungdomsskole.no Jeg vet om noen som har gått der og det var visst veldig bra. En mye bedre hverdag for hele familien. Anonymkode: 59038...bec Vi har spesial skoler her og, men de er full! Har søkt. Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:05 #22 Skrevet onsdag kl 06:05 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva trenger han penger til når han aldri er ute? Og hvorfor får han det uten å tjene dem på noe? Hvordan tenker du skolen skulle hente ham på fem minutter? Hvis du tenker det tar skolen fem minutter, hva er årsaken til at du ikke kan bruke fem minutter? Anonymkode: 3c611...b3f Han vil bruke på gaming og klær! Men han får selvsagt ikke ! Han bare maaaaaaser konstant! Anonymkode: 83585...6f2
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:55 #23 Skrevet onsdag kl 06:55 Det høres ikke ut som skolevegring, ærlig talt. Han kommer seg til skolen hvis noen andre henter han. Du får la han være hjemme med dine foreldre eller fritidskontakten, mens du reiser et sted og er der noen dager. Så du får fri. Du kan ikke la han diktere deg. Anonymkode: 08e8a...66a
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:56 #24 Skrevet onsdag kl 06:56 Er du helt sikker på at det ikke ligger noe annet bak? Hvis han har venner, så er jo dette rar oppførsel, for det minner om sosial fobi. Anonymkode: e9bdf...605
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 07:04 #25 Skrevet onsdag kl 07:04 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det høres ikke ut som skolevegring, ærlig talt. Han kommer seg til skolen hvis noen andre henter han. Du får la han være hjemme med dine foreldre eller fritidskontakten, mens du reiser et sted og er der noen dager. Så du får fri. Du kan ikke la han diktere deg. Anonymkode: 08e8a...66a Jeg vet jo ikke om det hjelper at andre henter han. Men verd et forsøk! Anonymkode: 83585...6f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå