Anonym bruker Skrevet 24. juni #1 Skrevet 24. juni Det føles ekstra ensomt å være ensom i Norge. Jeg var i Mexico for å jobbe frivillig. Jeg bodde i et nabolag der familiene tjener under middels, men det er mye liv der. Jeg er selv ikke flink til å snakke med folk. Dette var ingen hindring. De andre i nabolaget snakket mye med meg. På kvelden når det ikke er så varmt, satt nabolaget ute, og noen dager var det som fest og musikk. Alle lo og jeg for første gang, følte at jeg hadde fått venner. Barna lekte, voksne hadde det gøy. På dagtid er det hardt og normalt liv, men på den plassen jeg var, der vet de hva samhold er, og er flinke til å inkludere sånne som meg som ikke er flink til å kommunisere og lage venner. Jeg har også vært i India og på Filippinene. På landsbygda jobbet folk hardt, de manglet helse fasiliteter osv. Men på kveldene var der sosialt og samhold. I et av husene skulle gutten til utlandet for å jobbe. Da begynte familien å spille trommer som signal for at de serverer mat til alle. Og plutselig det ble fest. Ingen brydde seg om de kjenner meg. Jeg var velkommen. Jeg har sett at disse middelsfattige folk spiser bra og fersk mat. Enkelte ganger skjønte jeg ikke hvor all maten og gleden kom fra. I Norge er det umulig å få til slike forhold. De ensomme og fattige lever depressive liv. De som er utadvendte de inkluderer ikke oss som ikke har talent for å lage venner. Anonymkode: 17517...93d
Anonym bruker Skrevet 24. juni #2 Skrevet 24. juni Nordmenn er kalde og avvisende til folk utenfor sin egen boble. Anonymkode: 005da...938
Anonym bruker Skrevet 24. juni #3 Skrevet 24. juni Har du vurdert å flytte fra Norge pga dette? Anonymkode: 97855...4a0
Anonym bruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Hva gjør du for å samle naboene? Anonymkode: 56601...bfd
Anonym bruker Skrevet 24. juni #5 Skrevet 24. juni Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Hva gjør du for å samle naboene? Anonymkode: 56601...bfd Poenget var vel litt at HI sliter sosialt, og dermed synes det er vanskelig. I andre land opplever hun å bli inkludert likevel, selv om hun ikke kjenner noen og de snakker med henne likevel. De utadvendte i Norge synes å holde sammen, de vil ikke inkludere oss andre inn i varmen. Dermed blir vi sittende alene. Det er ikke lett for oss som ikke har allverden med omgangskrets og som kanskje er innadvendt å skulle tromme sammen nabolagsfest ut av det blå. Anonymkode: 3cb7e...2c5
Anonym bruker Skrevet 24. juni #6 Skrevet 24. juni Noe kommer av klimaet, halve året er det så kaldt at det ikke lar seg gjøre å samles ute. Vi er introverte her når en sammenligner med andre steder. Med mindre du kommer inn i en gjeng, for det finnes mange, fine steder å samles her også. Selv om en ikke er kristen, er kirken ofte et sted hvor alle er velkommen med lavterskel. Problemet er nok at ikke alle vet om det og vi bor såpass spredt at ikke alle kommer seg dit. Anonymkode: e2d1d...b4f
Anonym bruker Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni Jeg er enig med deg HI. Jeg er også ensom og skulle ønske det var mer sosialt i Norge slik som det er i utlandet. Vanskelig å få venner her hvis du er introvert. Anonymkode: ae4e9...484
Anonym bruker Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni Det finnes inklusive miljøer og nabolag også i Norge, men de er nok sjeldnere helt slik du beskriver. Handler vel.om en kombinasjon av klima og kultur. Har du vurdert å bosette deg i utlandet? Anonymkode: 98e77...e6b
Anonym bruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni Hvis Høyre vinner til høsten så vil du få bedre råd i alle fall. Høyre vil gi alle minst tusen kroner i skattelette. Stem Høyre for å få bedre økonomi! Anonymkode: 34c2a...98b
Anonym bruker Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni Som andre sier, klima er en viktig grunn til at vi ikke er like sosiale som mange andre. I tillegg kommer det pengehysteriet politikerne påfører oss. Politikerne ønsker å styre oss ved å ta fra oss pengene våre, og tvinge oss til å betale (alt for mye) for absolutt alt. I de landene som nevnes av TS er det veldig mye som kan gjøres gratis og for ubetydelige pengesummer, da inkluderes de aller fleste. I Norge har vi sterke økonomiske begrensninger for hva vi faktisk har råd til å gjøre, og lov til å gjøre. Et godt eksempel på konsekvensene av den elendige pengepolitikken som føres i Norge er at det alltid har vært slik at i land som er mye fattigere enn oss er det mye mer vanlig å spise ute på restauranter. Det er på en måte et symptom på samfunnet, og gjelder de aller fleste aktiviteter. I Norge er det mange lover og regler og høye avgifter som begrenser friheten vår veldig. Dette skyldes først og fremst årevis med sosialistisk makt i Norge. Sosialistene ønsker å kontrollere alt og alle, og da ved hjelp av penger og lover og regler. Så ønsker du mer frihet og selvstendighet, da stemmer du Frp. Det er eneste håp, alle de andre partiene er mer eller mindre like. De vil begrense friheten din til å velge selv hvordan du vil leve. Det vi er flinke til i Norge er idrettsarrangementer, der kan de fleste være med, og de som ikke kan, de har anledning til å ydmyke seg selv ved å søke om økonomisk støtte. Nå finnes det fremdeles noen personer igjen med litt stolthet i Norge, disse ekskluderes i det norske samfunnet. De som klarer seg best er de som er helt uten skamfølelse og søker om alt som finnes av stønad og trygd. Sånn er det bare. Anonymkode: b04f4...2e3
Anonym bruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni Velkommen til Norge! Der du kan være hvem du vil, hva du vil, kle deg som du vil. Der vi hyller pride, forsvarer innvandrere og kjøper roser når terroren rammer oss. Velkommen til Norge! Der vi glemmer alt dette i hverdagen. Der man ikke vil ha en av de som har kledd seg annerledes i vennegjengen og der man må seile sin egen sjø om man ikke har råd til langhelg i London med venninnegjengen. Der vi glemmer like fort som vi husker, der vi ikke er så opptatt av innvandreres rettigheter likevel, men det ser jo så flott ut der og da. Velkommen til Norge! Der vi er blitt så opptatt av penger at det sosiale blir glemt. Velferden tar seg jo av de svake, så hvorfor trenger man å gjøre noe med det? Velkommen til Norge! Der vi ligger nesten øverst på selvmordsstatistikken fordi vi har glemt at et sosialt liv er like så viktig som å ha råd til å reise til «syden». Der vi har så nok med vårt at vi ikke kan ta ansvar for at andre trenger sosialt samvær. Og VI kan jo ikke ta initiativet. Vil man være sosial, så får man si det da! Det er bare å ta seg sammen! Velkommen til Norge! Der vi liker best å fortelle hvor mye vi har og hvor mye vi kan bruke på alt mulig. Der det materielle er viktigst. Der svigers får male huset selv, for vi fortjener jo ferie, og ikke f… om vi skal jobbe i ferien vår! Dessuten sa svigermor en gang noe som krenket meg og derfor har jeg enda mindre lyst. Hun kan råtne på et hjem eller betale for den malingen selv! Anonymkode: abc69...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå